A McLaren ott folytatta Monzában, ahol egy héttel korábban abbahagyta – Lando Norris megszerezte a pole pozíciót, ráadásul mellőle Oscar Piastri rajtolhatott. A második sorból George Russell és Charles Leclerc várhatta a piros lámpák kialvását, míg Max Verstappen csupán a hetedik rajtkockába parkolhatta le Red Bullját a rajtrácson.
Annak ellenére, hogy korábban úgy tűnt, a monzai versenyhétvégén legfeljebb a szokottnál is nagyobb meleg nehezítheti meg kissé a pilóták dolgát, a verseny előtti helyszíni jelentések szerint több zivatar is lecsapott közelben. Ennek következtében figyelmezhették a csapatokat, hogy ne hagyják figyelmen kívül az esetleges csapadék érkezését, ám a verseny teljesen száraz pályán vehette kezdetét.
Norris megtartotta a vezetést az egyes kanyart követően, kicsivel később azonban Piastri, sőt, Leclerc is megelőzte a britet. Russell kénytelen volt levágni az egyes kanyart, s ezzel több pozíciót is veszített. Verstappen a hatodik helyre jött fel a rajtnál. A mezőnyben hátrébb Nico Hülkenberg előbb Daniel Ricciardóval, majd Cunoda Jukival ért össze kissé, ami előbbi jelentős pozícióvesztését eredményezte.
Később Hülkenberget és Ricciardót is időbüntetéssel sújtották a verseny elején történtekért. Ami az élmezőnyt illeti, Piastri szépen tartotta a vezetést, azonban sokáig Leclerc sem szakadt le az ausztrálról. A tizedik körtől azonban elkezdett kissé nőni Piastri előnye, ráadásul Norris egy kisebb hibát is bemutatott a Lesmo-kanyarban.
A brit ezt követően a bokszutca felé vette az irányt, ami jó döntésnek minősült, hiszen hiába reagáltak a Ferrarinál, és hívták ki a következő körben Leclerc-t is, bevált a McLaren elévágási kísérlete, s a monacói csak Norris mögé jött vissza a pályán. A 17. körben Piastri autójára is friss gumik kerültek fel, ám ezzel az ausztrál nem veszített pozíciót csapattársával és Leclerc-rel szemben. Ekkor átmenetileg Carlos Sainz Jr. autózott az élen, majd a spanyol kiállása után Verstappen autózhatott a mezőny legelején.
A holland a 23. körben állt ki kerékcserére, amely azonban nem sikerült túl jól, így Verstappen több másodpercnyi időt veszített. Az élmezőnyből elsőként Norris esett át második kiállásán a 33. körben, akinek autóján hamar elfogytak a gumik, ráadásul a brit egy hibát is bemutatott a kettes kanyarban, aminek következtében megérkezett rá Leclerc.
Piastri hat körrel csapattársa után érkezett a bokszutcába, vagyis a két Ferrari-pilóta állt az élre, ám hamar nyilvánvalóvá vált, hogy Leclerc és Sainz már nem tervez újabb bokszkiállást. Piastri hamar megkezdte a felzárkózást, nyolc körrel a leintés előtt meg is előzte Sainzot – Leclerc előnye ekkorra már több mint 11 másodperc volt az élen.
Alig két körrel később Norris is maga mögé utasította Sainzot, miközben Piastri rohamosan közeledett Leclerc-re. Ez azonban nem volt elég ahhoz, hogy utolérje a monacóit, aki behúzta a futamgyőzelmet a Ferrari hazai nagydíján. Leclerc mögött Piastri és Norris ért célba – a leggyorsabb körért járó bónuszpont az utóbbié lett.
Pontszerző helyen végzett továbbá Sainz, Hamilton, Verstappen, Russell, Sergio Pérez, Alexander Albon és Kevin Magnussen.
Folytatás két hét múlva az Azeri Nagydíjjal!
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14:40.727 |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 2.664 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 6.153 mp h. |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 15.621 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 22.820 mp h. |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 37.932 mp h. |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 39.715 mp h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 54.148 mp h. |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:07.456 p h. |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:08.302 p h. |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:08.495 p h. |
12. | Franco Colapinto | argentin | Williams-Mercedes | 1:21.308 p h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1:33.452 p h. |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
16. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
19. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 7 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 9 | 15 | 2 | 303 |
2. | Lando Norris | 2 | 9 | 14 | 3 | 241 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 7 | 14 | - | 217 |
4. | Oscar Piastri | 1 | 5 | 15 | - | 197 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 5 | 14 | 1 | 184 |
6. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 15 | 2 | 164 |
7. | Sergio Pérez | - | 3 | 13 | 3 | 143 |
8. | George Russell | 1 | 2 | 14 | 2 | 128 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 9 | 1 | 50 |
10. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 24 |
11. | Nico Hülkenberg | - | - | 6 | - | 22 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 7 | - | 22 |
13. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 12 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 8 |
15. | Oliver Bearman | - | - | 1 | - | 6 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 6 |
17. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 6 |
18. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 5 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 446 |
2. | McLaren-Mercedes | 438 |
3. | Ferrari | 407 |
4. | Mercedes | 292 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 74 |
6. | RB-Honda RBPT | 34 |
7. | Haas-Ferrari | 28 |
8. | Alpine-Renault | 13 |
9. | Williams-Mercedes | 6 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
75. OLASZ NAGYDÍJ | |
AUGUSZTUS 30., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Verstappen 1:21.676 |
2. szabadedzés | 1. Hamilton 1:20.738 |
AUGUSZTUS 31., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Hamilton 1:20.117 |
Időmérő | 1. Norris 1:19.327 |
SZEPTEMBER 1., VASÁRNAP | |
Verseny | 1. Leclerc, 2. Piastri, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Azeri Nagydíj, Baki | Szeptember 15., 13.00 |
Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | Szeptember 22., 14.00 |
Amerikai Nagydíj, Austin | Október 20., 21.00 |