Lando Norris bizonyult a leggyorsabbnak pénteken Szingapúrban. A McLaren versenyzője magabiztosan nyilatkozott az első két szabadedzést követően, és a riválisok közül legfeljebb a Ferraritól tart.
„Jónak éreztem a tempót, és az a bizonyos köröm is jól sikerült – mondta Norris. – Azt tettük, amit elterveztünk, vagyis a Ferrari előtt végeztünk. Azonban Charles köre sem sikerült rosszul, és nem volt nagy a hátránya. Kicsit nagyobb előnyben reménykedtem, hiszen ez azt bizonyítja, hogy a Ferrari is nagyon gyors. A dolgaink egyelőre jól alakulnak, minden simán ment. Az egyik erősségünk az, hogy ha megérkezünk egy pályára, rögtön jól teljesítünk, utána viszont előfordul, hogy nem tudunk annyit fejlődni, mint egyes csapatok. Meglátjuk, ezúttal mi lesz, de szoros csatára számítok. Sok tényezőn már nincs mit változtatnunk, legfeljebb tökéletesítenünk kell azokat.”
A McLaren egyébként Norris elsősége mellett főként amiatt vált a pénteki nap főszereplőjévé, hogy módosítania kell az Azerbajdzsánban használt hátsó szárnyán. Az elem – amelyet mini DRS-ként is emlegetnek – felső lapja nagy sebességnél hátrahajlott, s kis rések nyíltak a szárnylapok között, amelyek célja a légellenállás csökkentése volt akkor, amikor a DRS egyébként nem volt nyitott állapotban.
A trükkös megoldás ellen a Red Bull és a Ferrari is panaszt tett, majd miután a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) megvizsgálta az előző versenyhétvége felvételeit, úgy döntött, hogy az elem nem minősül szabálytalannak. Ennek ellenére megkérték a McLarent, hogy többet ne használja a Bakiban látott megoldást, amit a wokingi istálló el is fogadott – megjegyezve, hogy saját döntésükből nem térnek vissza a trükkös hátsó szárnyhoz. A McLaren közleményt adott ki az üggyel kapcsolatban a pénteki szabadedzések között.
„Annak ellenére, hogy az Azerbajdzsánban használt hátsó szárnyunk megfelelt a szabályoknak, és az FIA összes, a hajlékonyságot vizsgáló tesztjén átment, a McLaren proaktívan felajánlja, hogy végrehajt néhány kisebb módosítást a szövetséggel tett egyeztetéseket követően. Arra számítunk, hogy ezek után az FIA hasonló megbeszéléseket folytat a többi csapattal a hátsó szárnyaikat illetően” – olvasható az istálló közleményében.
Charles Leclerc nyitott az élen Szingapúrban, a második szabadedzésen azonban a McLaren a Ferrari elé került. A monacói pilóta egyelőre nem tippelné meg, hogyan alakul a sorrend az időmérőn, és elmondása szerint az autója még némi „finomhangolásra” szorul.
„Jónak éreztem az autót, de akad még némi munkánk, hogy pontosan olyan legyen, amilyennek szeretném – árulta el Leclerc. – Ez egy jó kezdés, most meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt, és mindent összhangba kell hoznunk az időmérőre. Változékony időjárást jósolnak a hétvége hátralévő részére, szóval gyorsan kell alkalmazkodnunk az esetleges változásokhoz. Meglepne, ha nem változnának a különbségek mögöttünk, szóval érdekes lesz látni, hogy változik-e az erősorrend.”
Ami a szabályokat és azok esetleges megszegését illeti, Max Verstappen kisebb büntetéssel kezdte a hétvégét, miután káromkodott a csütörtöki sajtótájékoztatón. A háromszoros világbajnok kifejezte nemtetszését azzal a felvetéssel kapcsolatban is, hogy a jövőben büntetnék a csapatrádióban csúnya szavakat használó versenyzőket. Verstappent végül a sportággal kapcsolatos közérdekű munkára kötelezte az FIA. A holland pilóta egyébként nem kezdett túl erősen Szingapúrban, s főként a második tréningen maradt alul a köridőket tekintve.
„Nehéz helyzetben vagyunk – szögezte le Verstappen. – Nincs meg a tapadás, amelyre szükségünk lenne, szóval meg kell néznünk néhány dolgot ezzel kapcsolatban. Őszintén szólva ez jelenti a kisebb problémát, és nem is nagyon szenvedtem a huplikkal és a rázókövekkel, de a tapadásom nem volt meg, ezért több tényezőn módosítanunk kell.”
Balesettel zárta a pénteki gyakorlást George Russell, akit azonban nemcsak a kisebb ütközés miatt aggaszt az autója. A Mercedes-pilóta elmondása szerint egyelőre nem értik a csapatnál, autójuk miért nem reagál megfelelően a változtatásokra.
„Nincs nagyon mit mondanom, egyszerűen blokkoltak a kerekeim, és ezt az első szárnyam bánta – mondta a balesetéről Russell. – Ez egy kimondottan nehéz pénteki nap volt számunkra. Nagyon lemaradtunk a tempót illetően, és rá kell jönnünk, hogy miért van ez. Biztos vagyok benne, hogy kapunk néhány választ az éjszaka folyamán. Sok tényezőn változtattunk a két edzés között, de az autó nem alkalmazkodik ezekhez olyan jól, mint például tavaly az itteni versenyen. Meg kell próbálnunk ennek a végére járni.”
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:31.763 | átlag: 193.803 km/ó | 26 kör |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.839 | 0.076 mp h. | 25 |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:31.952 | 0.189 | 27 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:32.097 | 0.334 | 22 |
5. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1:32.263 | 0.500 | 26 |
6. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.369 | 0.606 | 25 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1:32.375 | 0.612 | 21 |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:32.451 | 0.688 | 25 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:32.610 | 0.847 | 26 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:32.615 | 0.852 | 27 |
11. | Franco Colapinto | argentin | Williams-Mercedes | 1:32.618 | 0.855 | 25 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.679 | 0.916 | 24 |
13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:32.694 | 0.931 | 27 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:32.767 | 1.004 | 22 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:32.778 | 1.015 | 21 |
16. | George Russell | brit | Mercedes | 1:33.334 | 1.571 | 25 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:33.377 | 1.614 | 21 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:33.485 | 1.722 | 25 |
19. | Cso Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:33.585 | 1.822 | 24 |
20. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:33.797 | 2.034 | 24 |
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:30.727 | átlag: 196.016 km/ó | 27 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.785 | 0.058 mp h. | 28 |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:31.356 | 0.629 | 27 |
4. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1:31.468 | 0.741 | 28 |
5. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:31.474 | 0.747 | 27 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1:31.478 | 0.751 | 26 |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 1:31.488 | 0.761 | 25 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:31.598 | 0.871 | 25 |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.650 | 0.923 | 26 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:31.667 | 0.940 | 26 |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.709 | 0.982 | 24 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:31.750 | 1.023 | 25 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:31.793 | 1.066 | 26 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:31.957 | 1.230 | 25 |
15. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:32.021 | 1.294 | 24 |
16. | Franco Colapinto | argentin | Williams-Mercedes | 1:32.057 | 1.330 | 26 |
17. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:32.119 | 1.392 | 27 |
18. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:32.222 | 1.495 | 27 |
19. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:32.359 | 1.632 | 26 |
20. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:32.786 | 2.059 | 26 |
15. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ | |
SZEPTEMBER 20., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Leclerc 1:31.763 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:30.727 |
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 11.30–12.30 |
Időmérő | 15.00–16.00 |
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP | |
A verseny (62 kör, 306.143 km) rajtja: | 14.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Amerikai Nagydíj, Austin | Október 20., 21.00 |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | Október 27., 21.00 |
Sao Pauló-i Nagydíj, Interlagos | November 3., 18.00 |