A júniusi Spanyol Nagydíj után tudott ismét nyerni Max Verstappen, aki ráadásul úgy aratott győzelmet Brazíliában, hogy a balszerencsésen alakuló kvalifikáció és rajtbüntetése miatt csak a 17. helyről vághatott neki a futamnak.
„Érzelmi hullámvasút volt a nagydíj – összegzett a háromszoros világbajnok. – Az időmérőn nagyon balszerencsés voltam a piros zászlóval, így csak a tizenhetedik helyről rajtolhattam. Tudtam, hogy nehéz verseny vár rám, de kimaradtunk a balhékból, jó döntéseket hoztunk, nyugodtak maradtunk, így minden jól alakult. Mindez együttesen tette lehetővé ennek az eredménynek az elérését, és hihetetlen volt nyerni, miután ennyire hátulról indultam. Frusztrált voltam az időmérő miatt, de megpróbáltam az ott történteket motivációként felhasználni. Szerencsére jól sikerült a rajt, onnantól kezdve pedig elég jól éreztem magam az autóban. Őrület, hiszen egyáltalán nem számítottam arra, hogy a tizenhetedikről az első helyig jutok. Reménykedtem néhány pontban, de ez így kész téboly.”
Volt némi esély arra, hogy Esteban Ocon második futamgyőzelmét arathatja a 2021-es Magyar Nagydíj után, ám a francia versenyzőnek meg kellett elégednie a második hellyel. Ocon egyáltalán nem csalódott emiatt, és különleges napként emlékszik majd az idei brazíliai futamra.
„Micsoda nap. Egy ennyire nehéz szezon végén nagyon jó volt itt autózni, ráadásul az esőben kicsit kiegyenlített volt mindenki teljesítménye – mondta az Alpine-pilóta. – Egy mindannyiunk számára nagyon fontos személy azt mondta régen, hogy esőben az autók szinte egyenlők. Ez a mondás még most sem idejétmúlt, és nagyon örülök, hogy a mai napon dobogóra állhattam. Nem tudom mindezt kellően megköszönni. Az autót kimondottan nehéz volt vezetni száraz pályán, így kicsit megkönnyebbültem, amikor esni kezdett ma reggel, és igazából már tegnap is szívesen megtettem volna néhány kört az esőben. Szeretem ezt a pályát, amikor vizes, és a mai nap újabb különleges versenyt hozott számunkra.”
Az idény elején mellesleg a leggyengébb csapatnak számított az Alpine, amely a Sao Pauló-i Nagydíjat megelőzően a konstruktőri tabella kilencedik helyén állt. Ocon és Pierre Gasly azonban történelmet írt az istálló első dupla dobogós helyezésével Brazíliában, s ennek köszönhetően feljöttek a hatodik pozícióba a csapatok pontversenyében.
„Szombaton jó tempót mutattunk száraz pályán, ma reggel viszont elég gyengén alakult az időmérő, ráadásul a balesetek miatt nem jött össze a kör a Q2-ben – emlékezett vissza Gasly. – Hátulról indultam, de végül tíz pozíciót jöttem előre. Nagyon büszke vagyok a csapatra, amiért ennyit javultunk egy ennyire kemény szezonban. Könnyű lett volna feladni, de sosem tettünk így, és végül ide jutottunk. A második és a harmadik helyen végeztünk, amivel rengeteg pontot szereztünk, és erre mindenki nagyon büszke lehet. Nagyon nehezen alakult az idény számunkra, küszködtünk azzal, hogy pontot szerezzünk, de a mai körülmények között bármi lehetséges volt. Senki sem hitte el egészen a leintésig, de mindketten dobogóra állhattunk. Ezt senki sem tette volna rá a bingókártyájára a szezon elején.”
Verstappen győzelmével szemben Lando Norris csupán hatodikként zárta az interlagosi versenyt, amivel szinte ki is szállt a 2024-es vb-címért folyó csatából. Nem meglepő módon a brit versenyző nem nyilatkozott túl lelkesen a leintés után.
„Megszakítás alatt lehet kereket cserélni, és ezt kihasználták a többiek – mondta Norris. – Nem voltunk szerencsések, de néha sajnos így alakulnak a dolgok. Mi semmi rosszat sem tettünk, és nem érdekel, mit mondanak mások, nem az volt a helyes döntés, hogy a piros zászló lengetése előtt egyesek kint maradtak a pályán. Néha ilyen az élet, ők kockázatot vállaltak, ami végül kifizetődött. Nem tehetségről, csupán szerencséről volt szó az esetükben. Mi balszerencsések voltunk, ráadásul a végén elkövettem néhány hibát is. Kár, de én hibáztam, és egyszerűen nem alakult tökéletesen nekem ez a futam.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 2:06.54.430 |
2. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 19.477 mp h. |
3. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 22.532 mp h. |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 23.265 mp h. |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 30.177 mp h. |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 31.372 mp h. |
7. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 42.056 mp h. |
8. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 44.943 mp h. |
9. | Liam Lawson | új-zélandi | RB-Honda RBPT | 50.452 mp h. |
10. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 50.753 mp h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 51.531 mp h. |
12. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 57.085 mp h. |
13. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:03.588 p h. |
14. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:18.049 p h. |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:19.649 p h. |
16. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 31 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Franco Colapinto | argentin | Williams-Mercedes | 30 | |
Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 30 (kizárva) | |
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 0 | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 8 | 12 | 20 | 3 | 393 |
2. | Lando Norris | 3 | 11 | 19 | 4 | 331 |
3. | Charles Leclerc | 3 | 10 | 19 | 1 | 307 |
4. | Oscar Piastri | 2 | 7 | 20 | - | 262 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 2 | 7 | 17 | 1 | 244 |
6. | George Russell | 2 | 3 | 19 | 2 | 192 |
7. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 19 | 2 | 190 |
8. | Sergio Pérez | - | 3 | 15 | 3 | 151 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 12 | 1 | 62 |
10. | Nico Hülkenberg | - | - | 8 | - | 31 |
11. | Cunoda Juki | - | - | 8 | - | 28 |
12. | Pierre Gasly | - | 1 | 6 | - | 26 |
13. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 24 |
14. | Esteban Ocon | - | 1 | 5 | 1 | 23 |
15. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | - | 14 |
16. | Alexander Albon | - | - | 4 | - | 12 |
17. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 12 |
18. | Oliver Bearman | - | - | 2 | - | 7 |
19. | Franco Colapinto | - | - | 2 | - | 5 |
20. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 4 |
1. | McLaren-Mercedes | 593 |
2. | Ferrari | 557 |
3. | RB-Honda RBPT | 544 |
4. | Mercedes | 382 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 86 |
6. | Alpine-Renault | 49 |
7. | Haas-Ferrari | 46 |
8. | RB-Honda RBPT | 44 |
9. | Williams-Mercedes | 17 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
4. SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ | |
NOVEMBER 1., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Norris 1:10.610 |
Sprintidőmérő | 1. Piastri 1:08.899 |
NOVEMBER 2., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 1. Norris, 2. Piastri, 3. Leclerc |
NOVEMBER 3., VASÁRNAP | |
Időmérő | 1. Norris 1:30.944 |
Verseny | 1. Verstappen, 2. Ocon, 3. Gasly |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | November 24., 7.00 |
Katari Nagydíj, Loszaíl | December 1., 17.00 |
Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | December 8., 14.00 |