Az FIA elégedetlen az Ausztrál Nagydíjon látottakkal, már Kína előtt szigorít a szárnyteszteken – hivatalos

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.03.17. 14:07
A Red Bull Ausztrália előtt a McLarent és a Ferrarit is gyanúba keverte (Fotó: AFP)
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) nem volt elégedett a Formula–1-es idénynyitó Ausztrál Nagydíjon tapasztaltakkal, és már a soron következő Kínai Nagydíj előtt szigorít a hátsó szárnyak ellenőrzésén.

Mint ismert, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) hiába szigorított az idei évre a hátsó szárnyakat érintő szabályokon, már az előszezoni teszten látottak arra sarkallták, hogy még inkább górcső alá vegye megoldásokat, és ennek érdekében arra kötelezte a csapatokat, hogy tegyék lehetővé az új, nagy felbontású kamerák, valamint a kijelöltöt pontokra ragasztott matricák felhelyezését. 

Noha valamennyi hátsó szárny átment az új teszteken, és így szabályosnak minősült, sajtóértesülések szerint a szövetség egyáltalán nem volt elégedett az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon tapasztaltakkal, és hétfőn délelőtt arról értesítette az istállókat, hogy már a soron következő kínai versenyhétvégétől új technikai direktívát léptet érvénybe, miután úgy érzi, a résztvevők már most kijátsszák az idéntől bevezetett statikus ellenőrzéseket. 

Először az Autoracer számolt be róla, majd később az FIA is megerősítette, végleg le akar számolni az először a McLaren által használt mini-DRS-sel, aminek érdekében még szigorúbb terheléses teszteknek fogja alávetni a kérdéses elemeket. Mostantól a két szárnylap között maximum 0.5 milliméter lehet a rés az eddig megengedett 2 milliméter helyett, amikor a 750 Newton terhelés éri az elemeket az autó álló helyzetében, igaz, Sanghajban még valamivel elnézőbb lesz a szövetség, és 0.25 milliméter tűréshatárt engedélyez a rövid időhatár miatt. 

A melbourne-i évindító előtt egyébként a Red Bull technikai igazgatója, Pierre Waché egyenesen kijelentette, hogy a McLaren és a Ferrari továbbra is alkalmazza a megoldást, de gyanúba keveredett a Mercedes is, mint ahogyan több jelentés érkezett arról, hogy számos alakulat feszegeti a határokat a hátsó szárnyakkal, így mindenképpen érdekes lesz látni, bekövetkezik-e jelentősebb teljesítmény-visszaesés valamelyik csapatnál. 

F1
2025.03.13. 11:55

Hajlékony szárnyak, monacói dupla kiállás, eltörölt pluszpont – így változnak a szabályok a 2025-ös idényre

Számos ponton változott a szabálykönyv a hétvégén rajtoló F1-es idény előtt.
39. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
MÁRCIUS 14., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Norris 1:17.252
2. szabadedzés1. Leclerc 1:16.439
MÁRCIUS 15., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Piastri 1:15.921
Időmérő1. Norris 1:15.096
MÁRCIUS 16., VASÁRNAP
A verseny 1. Norris, 2. Verstappen, 3. Russell
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Kínai Nagydíj, Sanghajmárcius 23., 8.00
Japán Nagydíj, Szuzukaáprilis 6., 7.00
Bahreini Nagydíj, Szahíráprilis 13., 17.00

 

Legfrissebb hírek

F1: Domenicali szerint a rendezésre pályázó Thaiföld tervei lenyűgözőek

F1
32 perce

F1: Wolff szerint Antonelli megérdemelte a negyedik helyet

F1
2 órája

„Nem minden az autóról szól” – Norris szerint csak kis különbséggel a leggyorsabb a McLaren

F1
4 órája

Elrontott időmérő, hibás stratégia, rossz kommunikáció, lesújtó eredmény – a Ferrari csalódást keltő nyitó hétvégén van túl

F1
22 órája

Az FIA elégedetlen az Ausztrál Nagydíjon látottakkal, már Kína előtt szigorít a szárnyteszteken – hivatalos

F1
Tegnap, 14:07

„Kínos volt"– Markót nem hatotta meg Hadjar elkeseredettsége, szerinte a pilóta „könnyes show-műsort rendezett"

F1
Tegnap, 11:16

Verstappen nem látott esélyt a győzelemre; Piastri rendkívül csalódott a nyitó verseny után

F1
2025.03.16. 14:58

Utólag törölték a büntetését – Antonelli visszakapja a negyedik helyet a melbourne-i versenyen

F1
2025.03.16. 10:22
Ezek is érdekelhetik