Massa gondtalan napot zárt az F15-essel, amelyet mától hivatalosan F150th Italiának hív az istálló, a legjobb körét ráadásul egy hosszú menet hetedik körében érte el, ami azt jelzi, hogy a gumik kímélése terén jól áll a Ferrari.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A Mercedesről már nem nem mondható el ugyanez, s ezt nem az időeredmények mondatják velünk, a csapat háza tájáról érkező hírek szerint a csapaton belül elégedetlenek az autó viselkedésével és teljesítményével, és attól tartanak, hogy ez az évadjuk sem lesz jobb a 2010-esnél. Persze rengeteg idejük van még arra, hogy megoldják a problémákat, és láttunk már nagy feltámadásokat, ahogy mondani szokás, a teszteken is jobb a lista tetején lenni, mint a közepén vagy az alján.
A hosszabb távú meneteken ráadásul a Mercedes időeredménye 14 kör alatt átlagosan két és fél másodpercet romlott,míg a Ferrari és a Red Bull több mint húsz körön át képes volt tartani ugyanazt a szintet – amely ráadásul egy-két másodperccel alacsonyabb volt, mint Rosbergé. Rosberg ezen felül kétszer is leállt a pályán műszaki hiba miatt, azaz nem áll valami jól a Mercedes szénája.
Persze az időeredményekkel továbbra is óvatosan kell bánni, hiszen az üzemanyag-mennyiségen is sok múlik.
A napon Rosberg esetein kívül további két piros zászlós megszakítás történt, Sergio Pérez Sauber-Ferrarija műszaki okok miatt állt le a pályán, míg Vitalij Petrov kicsúszott a kavicságyba a Renault-val. A Renault-istálló másik pilótáját, a ralibalesete során elszenvedett súlyos sérüléseiből lábadozó Robert Kubicát mindegyik csapat az autójára írt lengyel nyelvű felirattal – „Szybkiego powrotu do zdrowia Robert!”, vagyis, „Mielőbbi gyógyulást, Robert!” – biztosított támogatásáról.
Csütörtökön három új autó mutatkozott be, Lewis Hamilton McLaren-Mercedesével volt a legkevesebb gond, míg Adrian Sutil Force India-Mercedese és Timo Glock Virgin-Cosworthja hosszabb állítgatás után lett menetkész.
A legtöbb gond a Williamsnél volt, az autó bonyolult hátsó részét csak a nap végére tudták úgy-ahogy összerakni, de Pastor Maldonado így is majdnem tíz másodpercet kapott az utolsó előtti Glocktól. A 15 napos tesztidényben különösen drágák az ilyen szereléssel töltött napok.
A tesztelés pénteken folytatódik.
JEREZ, 1. NAP | |||||
1. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:20.709 | 101 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:21.483 | 94 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.522 | 94 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.755 | 31 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.914 | 58 |
6. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.689 | 42 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:23.472 | 28 |
8. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:23.504 | 57 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:23.963 | 67 |
10. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:24.458 | 54 |
11. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:25.086 | 42 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:34.968 | 13 |
Az eredmények nem hivatalosak |