Mint ismert, Carlos Sainz Jr. a múlt hétvégi ausztrál verseny második újraindítást követő állórajtjánál forgatta ki honfitársát, Fernando Alonsót, ezért a sportfelügyelők öt másodperces büntetést adtak a Ferrari spanyoljának. A versenyző a szankció értelmében a negyedik helyről a tizenkettedikre, vagyis a futamot befejezők között az utolsóra csúszott vissza, miután a mezőny a harmadik piros zászlós szakasz után nem versenytempóban tette meg az utolsó kört, és így esélye sem volt elhúzni a mögötte haladók elöl.
MÁRCIUS 31., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.790 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:18.887 | |||||
ÁPRILIS 1., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.565 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:16.732 | |||||
ÁPRILIS 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Alonso | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | ||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
A ferraris már az utolsó megszakítás ideje alatt kifakadt, és bosszús rádióüzenetében, valamint a leintés utáni interjújában is leginkább azt kifogásolta, hogy nem is beszélhetett a sportfelügyelőkkel a határozat meghozatala előtt. Mindez a csapatfőnök, Frédéric Vasseur szerint sem volt igazságos a döntéshozók részéről, hiszen az ugyanabban a körben történt másik két incidenseknél, így a két Alpine-pilóta eseténél más volt a bánásmód, mivel a francia alakulat párosának a futam után volt jelenése a sportfelügyelőknél.
Az egyversenyes eltiltástól mindössze két büntetőpontra álló Pierre Gasly végül nem kapott büntetést, és a sportfelügyelők első körös (rajt utáni) versenybalesetnek minősítették az esetet, amely így enyhébb elbíráslást kapott. Noha Sainz és Alonso balesete is az említett minősítést kapta, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) indoklása szerint a ferrarisnak volt lehetősége és helye, hogy elkerülje az ütközést, de ezt nem tette meg, így teljes mértékben ő számít a felelősnek.
A Ferrari részben emiatt nyújtotta be a felülvizsgálati kérelmét, ami azt feltételezi, hogy olyan új bizonyítéko(ka)t talált, amely(ek) az ítélet meghozatalakor nem állt(ak) rendelkezésre. Az FIA először azt nézi meg, jogos-e a kérelem, ha igen, akkor újranyitják az ügyet. Az Aston Martin Szaúd-Arábiában sikeresen élt a felülvizsgálati kérelmével, ezért Alonso 5 másodperces időbüntetését törölte.
„Nem szeretnék részletekbe bocsátkozni, de Gasly és Esteban Ocon, valamint Logan Sargeant és Nyck de Vries esetét is másként kezelték" – jelentette ki a Scuderia csapatfőnöke, aki abban bízik, nyílt párbeszéd alakulhat ki az ügyben a szövetséggel.