MÁJUS 5., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:30.125 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.930 | |||||
MÁJUS 6., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.535 | |||||
Időmérő: 1. Pérez 1:26.841 | |||||
MÁJUS 7., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Alonso | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | ||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A Red Bull fennállása legjobb idénykezdetét tudhatja maga mögött, és öt nagydíjat követően már 122 ponttal előzi meg a közvetlen riválisát, az Aston Martint a konstruktőri bajnokságban.
Az RB19-es egyik legnagyobb erősségét az egyenesbéli sebesség jelenti, és ezt még tovább tetézi, hogy különösen hatékony a nyitható hátsó szárnya, aminek köszönhetően a versenyzők, Max Verstappen és Sergio Pérez nemegyszer állva hagyta már az ellenfeleit.
A „vörös bikák" DRS-hatékonysága a többi alakulat figyelmét is felkeltette, és a tanácsadó Helmut Marko úgy véli, az ő panaszaik hatására döntött úgy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA), hogy lerövidít egyes DRS-zónákat Azerbajdzsánban és Miamiban is, méghozzá azzal a céllal, hogy visszavesse a domináló csapatát.
„Az előzés mindig nehéz, de akkor végképp, ha le is rövidítik a DRS-zónákat, És tudjuk, hogy mi áll ennek a hátterében… – jelentette ki a Motorsport-Magazinnak adott interjújában, majd arra a kérdésre, miszerint a módosítás kifejezetten a Red Bull ellen történik-e, egyértelmű választ adott. – Pontosan. Véget kellene vetni annak, hogy ilyen manipulatív trükkökkel avatkozzanak be. Bizarr, hogy a Mercedes panaszkodik a leginkább az összes csapat közül."
„Éveken keresztül sokkal erősebb volt az erőforrása, és sokkal messzebb jártak a többiek előtt, mint mi most. Amikor egymás után két évben is elszúrják az autókoncepciót, akkor inkább azzal kellene foglalkozniuk” – szúrt oda az „ezüstnyilaknak".