Lewis Hamilton magabiztos teljesítményt nyújtva szerezte meg a pole pozíciót a szombati időmérőn Austinban, és bár világbajnoki riválisa, Sebastian Vettel közvetlenül mögötte végzett a második helyen, a Ferrari versenyzője csak az ötödik pozíción kezdhette meg a futamot háromhelyes rajtbüntetése miatt. Helyét a rajtrácson csapattársa, Kimi Räikkönen örökölte meg.
Nem Vettel volt az egyetlen, akit hátrasoroltak a futamra – Max Verstappen az időmérőn hibázott, amely következtében a 33-as számú Red Bullban váltót kellett cserélni, így a holland a 13. helyett csak a 18. pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását.
A rajtnál Hamilton rögtön a belső ívre húzódott, hogy védje a pozícióját Räikkönnenel szemben, de a finnek sikerült átvennie a vezetést. Vettel a másik Ferrarival sokkal rosszabbul járt – Ricciardóval csatázott, ám megforgott és visszaesett a mezőny végére.
A mezőny második felében sem sikerült zökkenőmentesen a rajt. Lance Stroll Fernando Alonsót lökte meg, ennek következtében mindketten megforogtak – Stroll a kör végén a bokszutcába hajtott friss abroncsokért, majd újra meglátogathatta a helyet, ugyanis az esetért bokszutca áthajtásos büntetéssel sújtották.
A 9. körben Daniel Ricciardo esett ki idén sokadjára technikai hiba miatt. Az ausztrál alatt a kettes szektorban állt meg a Red Bull, a virtuális biztonsági autót is a „pályára kellett küldeni”, míg kiemelték az elakadt gépet.
A VSC-fázis alatt Hamiltonnal közölte a Mercedes, hogy az ellenkezőjét tegye a kiállást illetően, mint Räikkönen. Mivel a finn továbbment, Hamilton kijött friss gumikért a 12. körben. Ugyanebben a körben véget ért a korlátozás, így újra szabad volt a versenyzés.
OKTÓBER 19., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:47.502 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:48.716 |
OKTÓBER 20., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1.33.797 |
időmérő: 1. Hamilton 1.32.237 |
OKTÓBER 21., VASÁRNAP |
verseny: 1. Räikkönen 2. Verstappen 3. Hamilton |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj |
November 11., 18.10:Brazil Nagydíj |
November 25., 14.10:Abu-dzabi Nagydíj |
Hamilton a kerékcsere után a harmadik helyre jött vissza, a második helyen haladó Bottas azonnal elengedte csapattársát, amikor elég közel került hozzá, így Hamilton visszaállt a második pozícióba. Néhány körrel későbbhátrányát is ledolgozta Räikkönennel szemben, és annyira közel került hozzá, hogy már előzési pozícióban volt.
A finn néhány körön keresztül hősiesen védekezett Hamilton ellen, de a 21. kör végén kihajtott a bokszutcába friss lágy gumikért. A két világbajnok csatája miatt Hamiltonra megérkezett Bottas és Verstappen is.
Néhány körön belül mindketten letudták a maguk kerékcseréjét, amely után a Red Bull örülhetett, ugyanis sikerült az elévágás, így Bottas csak Verstappen mögé tudott visszajönni a bokszutcából kijövet. Bottason kívül Carlos Sainz Jr. sem lehetett boldog, őt ugyanis öt másodperces időbüntetéssel sújtották, amiért levágta a pályát és ezzel előnyt szerzett.
A 32. körre mindenki járt már legalább egyszer a bokszutcában – Kevin Magnussen zárta a sort e tekintetben. Egy körrel később Charles Leclerc is behajtott a bokszutcába, a monacói azonban már nem tért vissza onnan, technikai probléma miatt ugyanis fel kellett adni a versenyt.
A 37. körre Hamilton abroncsai annyira elfogytak, hogy újra ki kellett állnia új gumikért. Második kerékcseréje után a negyedik helyre jött vissza. Nem sokkal később azonban már a harmadik volt – Bottas ismét maga elé engedte őt.
Hamilton körről körre csökkentette a lemaradását, nyolc körrel a futam vége előtt már kevesebb mint három másodpercre volt az élen álló Räikkönenhez képest. Az utolsó körökben a brit kemény csatát vívott Verstappennel a második helyért, dehibázott és lesodródott a pályáról, amivel elveszítette a lehetőséget az újabb előzési kísérletre.
Az Amerikai Nagydíj után kizárták a versenyből a 8. helyen célba érő Esteban Ocont és a kilencedikként leintett Kevin Magnussent. A Force India francia pilótájának autójában a verseny első körében a megengedettnél nagyobb mértékben áramlott az üzemagyag, míg a Haas dán versenyzőjének kocsija a megengedett 105 kilogramm üzemanyagnál többet fogyasztott a verseny alatt. A kizárásukkal Brendon Hartley és Marcus Ericsson feljött a pontszerzők közé. |
Räikkönen ekkorra már megnyugodhatott, ugyanis míg Verstappen és Hamilton egymással volt elfoglalva, ő magabiztosan autózhatott újabb győzelme felé, amelyre egyébként több mint öt évet kellett várnia. Ezt megelőzően legutóbb ugyanis a 2013-as Ausztrál Nagydíjon ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán.
Verstappen célba ért a második helyen, míg Hamilton a harmadik lett. Az utolsó körökben Vettelnek sikerült megelőznie az elkopott abroncsaival szenvedő (és a pályáról lesodródó) Bottast, így a finn előtt, a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót. Pontot szerzettHülkenberg, Sainz, Ocon, Magnussen és Pérez is.
Vettel hátránya az összetettben 70 pontra nőtt, de mivel Hamiltonnak legalább 75 pontos előny kellett volna ahhoz, hogy már Austinban bebiztosítja ötödik világbajnoki címét, a bajnokavatásra legalább egy hetet várni kell.
A szezon ugyanis akkor folytatódik a Mexikói Nagydíjjal!
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:34:18.643 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1.281 mp h. | |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.342 mp h. | |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 18.222 mp h. | |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 24.744 mp h. | |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:27.210 p h. | |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:34.994 p h. | |
8. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:41.080 p h. | |
9. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. | |
11. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
12. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
13. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 56 | kizárták | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 56 | kizárták | |
Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 31 | karambol | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 8 | elektronika | |
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 2 | karambol | |
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1 | karambol |
1. | Lewis Hamilton | 9 | 15 | 17 | 346 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 10 | 17 | 276 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 10 | 15 | 221 |
4. | Valtteri Bottas | – | 8 | 16 | 217 |
5. | Max Verstappen | 1 | 8 | 14 | 191 |
6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 11 | 146 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 61 |
8. | Sergio Pérez | – | 1 | 10 | 57 |
9. | Kevin Magnussen | – | – | 9 | 53 |
10. | Fernando Alonso | – | – | 9 | 50 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 10 | 49 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 12 | 45 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 5 | 31 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 4 | 28 |
15. | Charles Leclerc | – | – | 7 | 21 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 5 | 7 |
18. | Lance Stroll | – | – | 2 | 6 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 3 | 4 |
20. | Szergej Szirotkin | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 563 |
2. | Ferrari | 497 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 337 |
4. | Renault | 106 |
5. | Haas-Ferrari | 84 |
6. | McLaren-Renault | 58 |
7. | RPFI-Mercedes | 47 |
8. | Toro Rosso-Honda | 32 |
9. | Alfa Romeo Sauber | 28 |
10. | Williams-Mercedes | 7 |