Nem volt eseménydús a 2017-es F1-es idény idénynyitó versenye, mégis felzavarta a 2014-es idény eleje óta jellemző állóvizet. Sebastian Vettel és a Ferrari személyében a Mercedes olyan riválisra talált, amilyenhez hasonlóval nem volt dolga az elmúlt három évben.
Az időmérőn Lewis Hamilton még legyőzte Vettelt, és a rajt után is maga mögött tartotta a Ferrarit, amely azonban nem szakadt le tőle, végig közelről üldözte, mígnem Hamilton a bokszba hajtott új gumikért. Vettel kint maradt a pályán, és a szabad úton haladt tovább.
MÁRCIUS 24., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.220 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.620 |
MÁRCIUS 25., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:23.380 |
pole: Hamilton 1:22.188, 2. Vettel 1:22.456 |
MÁRCIUS 26., VASÁRNAP |
futam: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Bottas |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 9., 8.00: Kínai Nagydíj |
Április 16., 17.00: Bahreini Nagydíj |
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj |
Hamilton is szabad pályára ért vissza, de villámgyorsan utolértre Max Verstappent, aki Vettelhez hasonlóan a pályán maradt az ultralágy gumikon, és feltartotta az angolt. Amikor a Mercedes-pilóta már elég időt veszített Verstappen mögött, Vettel is kereket cserélt, és a kettős elé jött vissza. Meglógott Verstappentől, amikor a holland is kiállt, hat másodperc volt az előnye Hamiltonnal szemben.
A legbeszédesebb az volt, ami ezután történt: Hamilton nem zárkózott fel, hanem a célig tíz másodpercesre nőtt a hátránya.
Vettelnek kellett a Mercedes elhamarkodott kerékcseréje a győzelemhez, de a Ferrari valóban megérkezett a rivális szintjére, ami még érdekes futamokat vetít elő – kérdés, mennyire lesznek akciók a pályán?
A melbourne-i pálya sohasem tartozott azok közé, amelyeken hatékonyan működött a DRS, míg a következő futamnak otthont adó sanghaji aszfaltcsíkon a DRS túl könnyűvé is tette az előzéseket – ott majd kiderül, mennyire „rontották el” magát a versenyzést ezekkel az autókkal.
Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen a célba kísérte Vettelt és Hamiltont, ezen a hétvégén nagyon látványosak voltak a csapaton belüli erősorrendek. Számukra is fontos lesz a Kínai Nagydíj, amelyen bebizonyíthatják, hogy velük is számolni kell.
A Red Bullnak még idő kell, Max Verstappen csak a hajrában volt egy szinten a másik két csapat versenyzőivel, teli tankkal nem volt versenyképes. Daniel Ricciardo már a rajtrácsra sem ért oda, Red Bullja váltóhiba miatt leállt, a bokszból indulva körhátránnyal szállt be, és motorhiba miatt kiesett.
A három csapat mögötti szoros élmezőnyben Felipe Massa rutinja behozta a Williamst a hatodik helyre, mögötte Sergio Pérez és a két Toro Rosso zárt, majd a Fernando Alonsót nagy csatában legyőző Esteban Ocon szerzett pontot a Force Indiának.
A McLaren és a Haas mindkét autója kiesett, Lance Stroll sem ment végig első versenyén, a Pascal Wehrlein helyére beugró Antonio Giovinazzi viszont szépen helyt állt a Sauberrel.
Folytatás két hét múlva Kínában.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:24:11.670 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 9.975 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 11.250 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 22.393 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 28.827 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:23.386 p h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
10. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
13. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 50 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 46 | |
Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 40 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 25 | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 21 | |
Jolyon Palmer | brit | Renault | 15 | |
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 13 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 1 | 1 | 1 | 25 |
2. | Lewis Hamilton | – | 1 | 1 | 18 |
3. | Valtteri Bottas | – | 1 | 1 | 15 |
4. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | 12 |
5. | Max Verstappen | – | – | 1 | 10 |
6. | Felipe Massa | – | – | 1 | 8 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 6 |
8. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 1 | 4 |
9. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | 2 |
10. | Esteban Ocon | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Ferrari | 37 |
2. | Mercedes | 33 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 10 |
4. | Williams-Mercedes | 8 |
5. | Force India-Mercedes | 7 |
6. | Toro Rosso-Renault | 6 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer |
6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda |
13. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes |
14. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari |
15. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Sauber-Ferrari |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari |
18. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda |
19. | Jolyon Palmer | brit | Renault |
20. | Lance Stroll* | kanadai | Williams-Mercedes |
*váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kapott |