MÁJUS 19., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 13.30–14.30 | |||||
2. szabadedzés: 17.00–18.00 | |||||
MÁJUS 20., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
MÁJUS 21., VASÁRNAP | |||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal |
A Ferrari a vártnál gyengébben kezdte az idényt, az első öt verseny során csupán egyszer tudott a dobogón zárni, miközben a versenyzői szemlátomást küszködtek az SF–23-as kiszámíthatatlan viselkedése miatt. A maranellói csapat már Miamiba is fejlesztésekkel érkezett, és a most hétvégi imolai versenyre is hozott magával frissítéseket, köztük egy új hátsó felfüggesztést is, amivel épp az autó aerodinamikai működésén kívánt javítani.
Sajtóinformációk szerint ugyanakkor a térségben uralkodó időjárás, valamint a hétvégére jósolt esőzések átírták az olaszok tervét, és elhalasztják a fejlesztés bevetését. Figyelembe véve, hogy a soron következő Monacói Nagydíj helyszíne sem ideális az új elemek tesztelésére, az istálló várhatóan Spanyolországban próbálja ki először az új hátsó felfüggesztést.
Az időjárás ugyanakkor nemcsak a Ferrari, hanem a Formula–1 terveit is felülírhatja, hiszen egyelőre az is kérdéses, egyáltalán zöld jelzést kap-e a nagydíj, és ha igen, tartható-e az eredeti menetrend. Már az előkészületek sem zajlanak zökkenőmentesen, kedden evakuálták a helyszínről a csapatokat, és a víz elárasztotta az alsóbb kategóriák, az F2 és az F3 paddockját is.