Lewis Hamilton a rajtig uralta a monzai hétvégét, de hibázott a rajtnál, és egészen a hatodik helyig esett vissza. Daniel Ricciardót és Valtteri Bottast a pályán, a két Ferrarit a Mercedes jó gumistratégiájának köszönhetően előzte meg, és a második helyen befejezte be a futamot, s ezzel két pontra csökkent az előnye a világbajnoki tabellán Nico Rosberggel szemben.
„Nyilvánvalóan a rajtnál veszítettem el a győzelmet, de nem tudom, hogy mi történt pontosan – mondta Hamilton. – Mindent a megszokott módon csináltam, de szerintem kipörögtek a kerekeim. Hasonló volt Nico hockenheimi rajtjához. A kuplungunk nem működik kiszámíthatóan. Korábban megmondhatták nekünk a rajt előtt, hogy állítsuk be, ezért könnyebb volt elérni a megfelelő állapotot."
SZEPTEMBER 2., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Rosberg 1:22.959 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:22.801 |
SZEPTEMBER 3., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:22.008 |
pole: Hamilton 1:21.135, 2. Rosberg 1:21.613 |
SZEPTEMBER 4., VASÁRNAP |
1. Rosberg, 2. Hamilton, 3. Vettel |
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK |
Szeptember 18., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
Október 2., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 9., 7.00: Japán Nagydíj |
Hamilton tudja, hogy a győzelmi esélyei már a rajtnál jelentősen csökkentek, és bár utána próbált felzárkózni Rosbergre, a német addigra nagy előnyre tett szert.
„Láttam, ahogy Nico elhúz, és igazából még bármi történhetett volna, de az esélyem a győzelemre körről körre, másodpercről másodpercre csökkent – vallotta be a brit. – Valójában már a futam elején tudtam, szinte lehetetlen a győzelem, de azért megpróbáltam. Ezen a pályán nehéz előzni."
A Ferrarinak nem volt esélye a Mercedes ellen, hiába a hazai pálya.
„Keményen dolgozunk, próbálkozunk, de a Mercedes nagyon jó munkát végez, nem könnyű a helyzetünk – mondta Sebastian Vettel. – Nem adjuk fel, küzdünk tovább, tudjuk, hogy vissza lehet jönni az élre. Ígérgetni viszont nem akarok, mert nem tudom, mikor sikerül. De hinnünk kell abban, hogy egyszer sikerülni fog."
Fernando Alonsónak kalandos Olasz Nagydíja volt, jó rajtja után fokozatosan visszaesett, a kerékcseréjekor elromlott, pirosban ragadt az őt a bokszból kiengedő lápmája, kinevette a versenymérnökét, aki Romain Grosjean utolérését vizionálta, majd a hajrában bejött a bokszba, és friss szuperlágy gumikon megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A Honda legutóbb 1992-ben, Ayrton Senna révén ért el leggyorsabb kört. Alonso szerint lesz még minek örülni a McLarennél.
„Ezen a pályán nem vagyunk elég jók a pontszerzéshez, ezt tudtuk. Végig az első tízen kívül mentem, még a leggyorsabb kör sem változtat semmin. Spában sok minden történt előttünk, most semmi, így nem jöhettünk feljebb – mondta Alonso. – Mostantól a biztos pontszerzés a cél, Austinban és Abu-Dzabiban pedig az ötödik helyért csatázhatunk a Ferrarival."
Jolyon Palmer számára minden futam fontos, hogy meggyőzze csapatát arról, hogy érdemes megtartani őt a következő szezonra, azonban az Olasz Nagydíj már a rajtnál véget ért a számára, a brit versenyző ugyanis Felipe Nasrral ütközött, ami miatt a Sauber versenyzőjét nem sokkal később 10 másodperces büntetéssel sújtották. Palmer szerint súlyosabb büntetés járt volna Nasrnak.
„Jó volt a rajtom, több autót is meg tudtam előzni, amikor Nasr mellé kerültem – magyarázta Palmer. – Egymás mellett haladtunk az egyes kanyarban, de aztán a kettesben kilökött. Nem volt sportszerű, rajtbüntetés járna neki ezért, nem úszhatja meg ezzel a tíz másodperccel."
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:17.28.089 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 15.070 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 20.990 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 27.561 mp h. |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 45.295 mp h. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 51.015 mp h. |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 54.236 mp h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:04.954 p h. |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:05.617 p h. |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:18.656 p h. |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1 kör h. |
13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 kör h. |
15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1 kör h. |
18. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 36 | |
Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 26 | |
Jolyon Palmer | brit | Renault | 7 | |
Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 6 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 6 | 11 | 13 | 250 |
2. | Nico Rosberg | 7 | 9 | 13 | 248 |
3. | Daniel Ricciardo | – | 4 | 13 | 161 |
4. | Sebastian Vettel | – | 6 | 11 | 143 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 12 | 136 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 11 | 121 |
7. | Valtteri Bottas | – | 1 | 12 | 70 |
8. | Sergio Pérez | – | 2 | 9 | 62 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 46 |
10. | Felipe Massa | – | – | 9 | 41 |
11. | Fernando Alonso | – | – | 4 | 30 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 28 |
14. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 4 | 23 |
15. | Jenson Button | – | – | 5 | 17 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 6 |
17. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 1 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 498 |
2. | Red Bull-TAG Heuer | 290 |
3. | Ferrari | 279 |
4. | Williams-Mercedes | 111 |
5. | Force India-Mercedes | 108 |
6. | McLaren-Honda | 48 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 45 |
8. | Haas-Ferrari | 28 |
9. | Renault | 6 |
10. | Manor-Mercedes | 1 |