MERCEDES
Bár Lewis Hamilton a délutáni edzésen a negyedik körében a falnak csapta az autóját, az első tréningen ő is elég meggyőző formát mutatott ahhoz, hogy a világbajnok csapat nyugodtan várhassa a folytatást. A Mercedesszel új, kétéves szerződést kötő Nico Rosberg mindkét edzésen teljes értékű munkát végzett, és hosszú távon biztatóbb formát mutatott, mint egy körön. Egyedül ő volt képes huzamosan 1:25 perc alatti köröket futni, a versenyszimulációban elért köridői alapján száraz időben, sima rajttal, safety car nélküli versenyen a Mercedes sima kettős győzelmet arat, s a belső párharc dönt a győztesről.
RED BULL
Ahogy sejteni lehetett, a Red Bull a második erő a Hungaroringen. Talán kicsit többet is vártunk az osztrák csapattól, talán azt, hogy közelebb lesz a Mercedeshez, de a Hungaroring nem Monte-Carlo. Még csak péntek van, változhat a helyzet, és ha az időmérőn nem is, a versenyen megszorongathatja a csapat a Mercedest. Főleg, ha az időjárás is segít neki. Viszont azt is belátják a Red Bullnál, hogy nem a stuttgartiakkal, hanem a Ferrarival fognak csatázni. Egyelőre a Scuderia előtt vannak, és bizakodhatnak benne, hogy előtte is maradnak. Hosszú távon a lágy gumikon erősebb a Red Bull, szuperlágyon viszont a Ferrari tűnt jobbnak.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
FERRARI
Délelőtt Kimi Räikkönen, délután Sebastian Vettel vesztegelt a kelleténél többet a bokszban. A német autójánál megint a váltóval kellett bíbelődni, nem javult meg a probléma egyik hétről a másikra. A turbó fedelét is meg kellett erősíteni, miután a múlt heti silverstone-i teszten felrobbant az egység. Ez az ára annak, hogy a maranellóiak alaposan szűkre szabták a kocsi farát. A Ferrari javulhat szombatra, erre minden versenyhétvégén képes, de a tavalyi győzelem megismétléséhez hatalmas mázlira is szükség lenne. A pénteki versenyszimulációk alapján az is előfordulhat, hogy a Ferrari a versenyen kört kap a Mercedestől, de ehhez nagyon sima verseny kellene.
McLAREN
Ezúttal is kijutott a műszaki hibákból, de amikor Fernando Alonso és Jenson Button a pályán volt, és gond nélkül száguldott, a McLaren-Honda a negyedik leggyorsabb autó volt a pályán. A McLarenre jellemző, hogy riválisaihoz képest kevesebbet lép előre szombaton a pénteki teljesítményéhez képest, ugyanakkor Monacóban már sikerült a Force India és a Williams előtt maradnia. Ám ahogy a Red Bullnál már írtuk, a Hungaroringre nem feltétlenül igazak a monte-carlói tételek.
FORCE INDIA
JÚLIUS 22., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:21.347 |
2. szabadedzés: 1. Rosberg 1:20.435 |
JÚLIUS 23., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő |
JÚLIUS 24., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (70 kör, 306.630 km) rajtja |
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK |
Július 31., 14.00: Német Nagydíj |
Augusztus 28., 14.00: Belga Nagydíj |
Szeptember 4., 14.00: Olasz Nagydíj |
A csapat célja, hogy a júliusi trendet folytatva hosszú távon is a Williams előtt maradjon, azaz bebiztosítsa helyét a második legerősebb Mercedes-motoros istállóként. Úgy tűnik, ez a Hungaroringen sikerül. Ugyanakkor Azerbajdzsánnal, Ausztriával és Angliával szemben a magyar nem erőpálya, így a Force India nehezebben kerül dobogóközelbe. Meg a Hungaroringen nem is annyira szokott menni a csapatnak, csak 2011-ben szerzett pontot hazánkban. Ha ez meg is törik, túl jó eredményre nem lehet számítani.
HAAS
Az első szabadedzésen Romain Grosjean a szuperlágy gumik segítségével előzte meg a csak lágy abroncsokat használó Williams-párost, a másodikon Esteban Gutiérrez viszont azonos gumikkal zárt Valtteri Bottas és Felipe Massa előtt. Az első Magyar Nagydíján szereplő Haas egyre jobban bánik a gumikkal, és úgy tűnik, versenybe szállhat egy kósza Q3-as helyért vagy pontszerzésért. Ám ehhez a csapat számára ideális időjárási körülményekre is szükség lesz, mert még mindig túlságosan érzékenyek az aszfalt hőmérsékletének változására.
WILLIAMS
Monacóban az időmérőn 10. és 14. helyezés, a versenyen 10. és 12. pozíció jutott a Williams párosának. Most sem túl jók a csapat kilátásai, a motorerő itt nem számít, aero szempontból sajnos elmarad a riválisoktól az előző években biztatóan szereplő csapat. Bottas azt is elismerte, hogy a szuperlágy gumin minden egyes kör rémálom. Tavaly Massa a 12., Bottas pedig a 13. lett itt, de ebben az eső is szerepet játszott. Sokkal jobbra szárazon sem számíthatnak.
TORO ROSSO
Max Verstappen tavaly negyedik lett a Hungaroringen a Toro Rosso volánjánál, de ehhez kaotikus verseny kellett. Kvjat egy éve második lett, de még Red Bull-Renault-t vezetett. A Toro Rosso a McLaren, a Force India, a Haas és a Williams ellen vívhat a középmezőnyben, de talán a legkevesebb eséllyel áll majd rajthoz. Carlos Sainz Jr. pénteken Valtteri Bottashoz hasonlóan megrovást kapott, mert szabálytalanul közlekedett a bokszutca bejáratánál. A spanyolnak ez volt az idei második figyelmeztetése (Bottasnak az első), a harmadiknál 10 másodperces büntetést kap.
RENAULT
Kevin Magnussen az első edzést kihagyta, mert Esteban Ocon ült az autójában. Így is több mint kétszer annyi kört tett meg, mint Jolyon Palmer, aki délelőtt hat, délután 12 kört teljesített rakoncátlankodó autójával. A Renault teljesen leállt idei autója fejlesztésével, így legfeljebb a Sauber és a Manor legyőzésében bízhat. Hatalmas szerencsével a pontszerzésben is.
SAUBER
A svájci csapat egyelőre még annak örül, hogy megmenekült a csődtől. Az új tulajdonosok köszöntésére új légterelővel érkezett a csapat, de a világ nem változik meg egy csapásra. Óriási meglepetés lenne, ha az idény egyetlen pont nélküli csapata itt törné meg rossz sorozatát, de láttunk már példát erre (a Williams esetében 2013-ban).
MANOR
A Sauber elérhető, más nem. Ez így kevés lesz a Manortól, amelynél Rio Haryanto legfeljebb annak örülhet, hogy az év végéig kitart a szponzori háttere. A Hungaroring nem az a pálya, amelyen a hitét a Mercedes-motorba vető kiscsapat nagyot durranthat.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:20.435 | átlag: 196.078 km/ó | 45 kör |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:21.030 | 0.595 mp h. | 36 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:21.348 | 0.913 | 31 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:21.770 | 1.335 | 35 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:21.960 | 1.525 | 4 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:22.058 | 1.623 | 46 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:22.328 | 1.893 | 21 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:22.387 | 1.952 | 34 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:22.449 | 2.014 | 41 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:22.653 | 2.218 | 38 |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:22.673 | 2.238 | 38 |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:22.681 | 2.246 | 39 |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.689 | 2.254 | 24 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:22.773 | 2.338 | 38 |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:22.864 | 2.429 | 28 |
16. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.948 | 2.513 | 43 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:23.347 | 2.912 | 41 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:23.437 | 3.002 | 36 |
19. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:23.528 | 3.093 | 12 |
20. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:23.986 | 3.551 | 31 |
21. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:23.992 | 3.557 | 22 |
22. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:24.265 | 3.830 | 36 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:21.347 | átlag: 193.880 km/ó | 34 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.584 | 0.237 mp h. | 34 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:22.991 | 1.644 | 22 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:23.082 | 1.735 | 19 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:23.174 | 1.827 | 28 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:23.457 | 2.110 | 27 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:23.935 | 2.588 | 28 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:23.961 | 2.614 | 18 |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:24.013 | 2.666 | 22 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:24.073 | 2.726 | 29 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:24.120 | 2.773 | 29 |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:24.154 | 2.807 | 27 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:24.370 | 3.023 | 33 |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.579 | 3.232 | 27 |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:24.981 | 3.634 | 19 |
16. | Charles Leclerc* | monacói | Haas-Ferrari | 1:25.181 | 3.834 | 22 |
17. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:25.256 | 3.909 | 18 |
18. | Esteban Ocon* | francia | Renault | 1:25.260 | 3.913 | 28 |
19. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.324 | 3.977 | 16 |
20. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:27.012 | 5.665 | 23 |
21. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:27.249 | 5.902 | 9 |
22. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:28.560 | 7.213 | 6 |
*tesztpilóta, csak az első szabadedzésen vett részt |