A német istállót és az F1-es csapatoknak abroncsot szállító vállalatot csütörtökön hallgatták ki azért, mert a Spanyol Nagydíjat követő napokban 2013-as Mercedesszel tesztelték a Pirelli jövő évi abroncsait, valamint több kört megtettek azokkal a gumikkal is, amelyeket a biztonság kedvéért módosított az olasz gyár, de amelyeket a Magyar Nagydíjig biztosan nem vetnek be élesben.
Az FIA nemzetközi bírósága elfogadta a Mercedes csütörtöki érvelését, és bár vétkesnek találta az istállót, elfogadta, hogy Ross Brawn csapata jó hiszemben járt el.
A tesztről való eltiltással az ügy legfőbb kárvallottja Sam Bird, a Mercedes tartalék pilótája lett, a brit sofőr ugyanis nem vehet részt júliusban Silverstone-ban azon a kollektív teszten, amelyen a csapatok a fiatal, eddig F1-es futamon nem induló pilótákat vethetnek be. A teszttilalommal viszont a riválisok visszakapják a háromnapnyi tesztet – bár nem a versenyzőiket használják, ezernél több kilométert tehetnek meg, és nem a Pirelli utasításai szerint kell irányítaniuk az autóikat.
Az FIA 2010-ben létrehozott nemzetközi bírósága részéről ebben az ügyben a brit Edwin Glasgow vezetőbíró, valamint a monacói Laurent Anselmi, az amerikai Chris Harris, a svájci Patzrick Raedersdorf és a brit Tony Scott-Andrews járt el.