Az olasz csapat eredetileg úgy készült, hogy a jövő hétvégi Magyar Nagydíjon használja majd élesben először az új aerodinamikai csomagját, miután rájött, hogy az autó eredeti koncepciója tévút volt, azonban nem készült el a módosításokkal a múlt hétvégi idénynyitóra. Az Osztrák Nagydíjon így azzal a kocsival versenyzett, amellyel a barcelonai teszteket befejezte. Ebből kifolyólag nem is számított könnyű kezdetre, ám hiába nem voltak nagyok az elvárások, a Ferrari a vártnál is rosszabbul teljesített.
JÚLIUS 10., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚLIUS 11., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 12., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 19., 15.10 | Magyar Nagydíj | ||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja |
Az időmérőn az előrébb végző Charles Leclerc lemaradása 984 ezred volt a pole pozíciót szerző Valtteri Bottas mögött, míg Sebastian Vettel nem is jutott be a harmadik szakaszba. Bár a versenyen a monacói versenyző Lewis Hamilton időbüntetése után elcsípte a második pozíciót, a Vettel csak az utolsó pontszerző helyet kaparintotta meg a sok kiesést hozó futamon, s a leintést követően úgy nyilatkozott, hogy az autó végig vezethetetlen volt, így csodálkozik, hogy csupán egyszer forgott meg.
A csapatvezető, Mattia Binotto azonban a látható küszködés ellenére is kritizálta a négyszeres világbajnokot, mondván, alulteljesített magához képest, és fontos lett volna, hogy ő is több pontot zsebeljen be akkor, amikor több riválisuk, köztük a Red Bull is nullázott.
A Ferrari tehát a második pozíció ellenére is leszerepelt, a csapat ezért úgy döntött, előrehozza az eredetileg a Hungaroringre ütemezett fejlesztéseket, vagy legalábbis annak egy részét a hét végi Stájer Nagydíjra, amelyet az előző versenyhez hasonlóan Spielbergben bonyolítanak le. Ha sikerül bevetni a módosításokat, akkor a Ferrarinak esélye nyílik a Red Bull Ringen tartott két futamon szerzett adatokat összehasonlítania, így pontos képest kaphat arról, mennyire váltak be a frissítései még a július 19-i Magyar GP előtt.
„Az SF1000-es a várakozások alatt teljesített, emiatt felgyorsítjuk a fejlesztéseink ütemezését. Így remélhetőleg a Hungaroringre tervezett aerodinamikai csomagunk, vagy legalábbis annak egy része már a soron következő futamon debütálhat. Nem számítunk arra, hogy ezekkel a módosításokkal eltüntetjük a teljes lemaradásunkat, azonban a köridőben elért előrelépés lehetővé teheti a csapat számára, hogy előrelépjen a sorrendben, és jobb helyzetbe hozza a versenyzőket, hogy megmutathassák a tehetségüket. Ráadásul arról is biztosíthatjuk magunkat, hogy jó irányba indultunk-e el a fejlesztésekkel, hiszen egyazon helyszínen rendezik az előző és a mostani versenyt" – állt a közleményben.
Az Osztrák Nagydíjon mutatott formával a Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri sem volt elégedett, ugyanakkor kiemelte, továbbra is bízik a sokat kritizált csapatfőnökben.
„Tudjuk, hogy rengeteg munka vár ránk. Egy Ferrarihoz hasonló csapat határozottan nem ilyen helyzetben szeretne kezdeni, így azonnal reagálnunk kell. Egyértelmű, hogy minden területen fejlődnünk kell. Az egyetlen megoldás az, hogy reagálunk, szóval örülök, hogy azonnal válasz érkezett, és örülök annak a munkának, amit Mattia és a csapata végez. Most nem csak a módosítások előrehozásáról van szó, hanem a következő futamokra érkező fejlesztések felgyorsításáról is. Ez egy egységes csapat válasza, amely leszegett fejjel dolgozik azon, hogy leküzdje a kihívásokat. Most a hosszú távú tervünk elején vagyunk. A visszaesések pedig nem fogják megváltoztatni a célunkat, és bízom Mattiában, illetve a csapatában, hogy jó lesz a hiányosságok kezelésében" – zárta a gondolatait.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:30:55.739 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.700 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 5.491 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 5.689 mp h. |
5. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 8.903 mp h. |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 15.092 mp h. |
7. | Pierre Gasly | francia | Alpha Tauri-Honda | 16.682 mp h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Renault | 17.456 mp h. |
9. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 21.146 mp h. |
10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 24.545 mp h. |
11. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 31.650 mp h. |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Alpha Tauri-Honda | 4 kör h. |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 4 kör h. |
| FELADTÁK | | | megtett körök |
Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 53 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 49 | |
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 49 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 24 | |
Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 20 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 17 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 11 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Valtteri Bottas | 1 | 1 | 1 | – | 25 |
2. | Charles Leclerc | – | 1 | 1 | – | 18 |
3. | Lando Norris | – | 1 | 1 | 1 | 16 |
4. | Lewis Hamilton | – | – | 1 | – | 12 |
5. | Carlos Sainz | – | – | 1 | – | 10 |
6. | Sergio Pérez | – | – | 1 | – | 8 |
7. | Pierre Gasly | – | – | 1 | – | 6 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 4 |
9. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
10. | Sebastian Vettel | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 37 |
2. | McLaren-Renault | 26 |
3. | Ferrari | 19 |
4. | Racing Point-Mercedes | 8 |
5. | Alpha Tauri-Honda | 6 |
6. | Renault | 4 |
7. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
8. | Williams-Mercedes | 0 |
9. | Red Bull-Honda | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |