Nem kiabált, nem énekelt, el sem sírta magát, Valtteri Bottas a csapatrádiós beszélgetés alapján úgy nyugtázta élete első pole pozícióját, mintha arról tájékoztatta volna a versenymérnöke, hogy ezúttal is a harmadik rajtkockát szerezte meg. A versenyzőtársak gratulációját szívélyesen fogadta, de nem táncolt, nem ugrált, ahogy azt másoktól látni szoktuk.
Pedig a zsinórban hat pole pozíciót szerző, bombaformát mutató Lewis Hamiltont győzte le érte, méghozzá csupán 23 ezreddel.
Háromszoros világbajnok csapattársa és a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel is kevésbé volt csalódott a pole elszalasztása miatt, mintha a másiktól kapott volna ki. Üdvözölték a szűk élmezőnyben, és még viccelődtek is vele, vagyis a Kimi Räikkönenre is jellemző hűvös reakciójával.
„A finn nyelvben nem is létezik az izgatottság szó" – mondták Vettelék.
„De igen, létezik. Csak most nem jut eszembe" – replikázott Bottas, aki Keke Rosberg, Mika Häkkinen, Räikkönen és Heikki Kovalainen után ötödik finnként szerzett pole pozíciót.
ÁPRILIS 14., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:32.679 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:31.310 |
ÁPRILIS 15., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.194 |
pole: Bottas 1:28.769, 2. Hamilton 1:28.792 |
ÁPRILIS 16., VASÁRNAP |
17.00: a futam (57 kör, 308.238 km) |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj |
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj |
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj |
„Természetesen boldog vagyok. Bár beletelt néhány futamba, csak meglett az első pole pozícióm. Sokkal jobban érzem magam az autóban, mint Melbourne-ben, még mindig napról napra gyorsulok, egyre jobban hozzászokom az autóhoz és a csapathoz. A pole-nál jobb helyről nem lehet kezdeni futamot" – mondta Bottas, hozzátéve, hogy amikor legutóbb az élről kezdett versenyt (2011-ben a GP3-ban), akkor nyert, és most sem akarja alább adni.
Lewis Hamilton a középső szektorban és az utolsó kanyarban vesztett időt Bottasszal szemben, és bár nagyon kis különbséggel kapott ki, nem bánkódott különösebben.
„Valtteri szorongat, nagyon megérdemelte a pole-t azzal a körrel. Csodás dolog az első pole pozíciód, erről álmodsz gyerekként, és ott a nagy lehetőség, hogy holnap megszerezd az első győzelmed" – mondta Hamilton.
A Ferrari fél másodperces lemaradásáról azt mondta, nem kényelmesedhet tőle el a Mercedes.
„Most nagyobb a távolság a Ferrarival szemben, de a versenyen általában szorosabb a verseny, most is az lesz. Nem tudom pontosan, hogy sikerültek péntek este a hosszú meneteik, de biztosan jók voltak. Remélem, nagy csata lesz" – mondta Hamilton.
Sebastian Vettel kétszer is legyőzte Bottast az idei időmérőkön, de most esélye sem volt a Mercedesekkel szemben.
„Még a második szakasz után is bíztam benne, hogy szoros lesz az időmérő, de amikor a harmadik szakaszban megláttam az eredményeket, kissé elkeseredtem. Teljesen jó volt az autó, négy tized távolság ehhez képest hatalmas. Az utolsó körömben nem volt vesztenivalóm, talán túl keményen is próbálkoztam. Legfeljebb egy tizedet nyertem volna, az sem lett volna elég. A versenyre gondolva az a lényeg, hogy jó érzés az autót vezetni" – szögezte le Vettel, aki három motorelemből is újat kapott Bahreinben.
Fernando Alonso időmérőjének motorhiba vetett véget, s bár a spanyol remélte, csak valami beállítási probléma adódott, amiért nem lesz szükség arra, hogy új motort szereljenek a McLarenjébe, ez elkerülhetetlennek tűnik.
Vettelhez hasonlóan Kimi Räikkönen is visszacsúszott egy helyet eddigi 2017-es rajtpozícióihoz képest, a kén negyedik rajtkockát ötödik követi.
„Nehéz megérteni, mi történik. Az autó gyors, mégsem tudjuk kihozni belőle a maximumot. Ennél több van benne" – mondta a finn, miután kikapott Daniel Ricciardótól.
„Titokban reméltük, hogy ha minden összejön, a második sorba kerülhetünk, és tessék, meglett. Egy hét alatt nagyot léptünk előre, legalábbis nem tudom, mit csinált Kimi, de jó, hogy előtte vagyok. Versenytempó terén azonban még nagy lehet a lemaradásunk, de ki tudja, talán jobban küszködnek majd a gumikkal, mint mi" – mondta Ricciardo.
A hetedik rajtkockát megszerző Nico Hülkenberg sem leplezte elégedettségét.
„Ez volt a maximum ezzel az autóval, ilyen teljesítményt talán csak egyszer nyújtottam, amikor Brazíliában a pole-ból indultam – mondta a 2010-es Brazil Nagydíjat a Williamsszel az élről kezdő német. – Itt nagyon nehéz tökéletes kört futni, ráadásul éppen a harmadik szakaszban kerültem közel hozzá. Egy hete hasonló időmérőt rémes futam követett, talán most más lesz."
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:28.769 | átlag: 219.482 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.792 | 0.023 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:29.247 | 0.478 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.545 | 0.776 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:29.567 | 0.798 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.687 | 0.918 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:29.842 | 1.073 |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:30.074 | 1.305 |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:30.763 | 1.994 |
10. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:31.074 | 2.305 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:30.923 | 1.388 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.168 | 1.633 |
13. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:31.414 | 1.879 |
14. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:31.684 | 2.149 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | idő nélkül | |
16. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:32.118 | 1.304 |
17. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:32.313 | 1.499 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:32.318 | 1.504 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:32.543 | 1.729 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:32.900 | 2.086 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:30.814 | 1. | Hamilton | 1:29.535 |
2. | Verstappen | 1:30.904 | 2. | Bottas | 1:29.555 |
3. | Räikkönen | 1:30.988 | 3. | Vettel | 1:29.596 |
4. | Vettel | 1:31.037 | 4. | Räikkönen | 1:29.843 |
5. | Bottas | 1:31.041 | 5. | Hülkenberg | 1:30.169 |
6. | Hülkenberg | 1:31.057 | 6. | Verstappen | 1:30.307 |
7. | Massa | 1:31.373 | 7. | Ricciardo | 1:30.497 |
8. | Palmer | 1:31.458 | 8. | Massa | 1:30.677 |
9. | Kvjat | 1:31.531 | 9. | Grosjean | 1:30.857 |
10. | Ricciardo | 1:31.667 | 10. | Palmer | 1:30.899 |
11. | Grosjean | 1:31.691 | 11. | Kvjat | 1:30.923 |
12. | Stroll | 1:31.748 | 12. | Stroll | 1:31.168 |
13. | Ocon | 1:31.774 | 13. | Wehrlein | 1:31.414 |
14. | Wehrlein | 1:31.995 | 14. | Ocon | 1:31.684 |
15. | Alonso | 1:32.054 | 15. | Alonso | idő nélkül |
16. | Sainz | 1:32.118 | |||
17. | Vandoorne | 1:32.313 | |||
18. | Pérez | 1:32.318 | |||
19. | Ericsson | 1:32.543 | |||
20. | Magnussen | 1:32.900 |