A Haas hétfőn jelentette be, hogy hosszas huzavona után végelegesen szakít névadó főszponzorával, a Rich Energyvel, és nem sokkal később a hivatalos csapatnevéből, oldaláról és közösségi felületeiről is eltüntette az energiaital-gyártót. Egy fontos változás tehát már megtörtént, az amerikai gárda arról azonban még nem határozott, pontosan milyen pilótapárossal kezdje meg a 2020-as idényt.
Ugyanis bár Kevin Magnussen helye biztos az alakulatnál, a csapatfőnök Günther Steiner elárulta, egyelőre nem tudják eldönteni, hogy a jelenleg is náluk versenyző Romain Grosjeant tartsák-e meg, vagy a Renault-nál ülés nélkül maradó Nico Hülkenberget szerződtessék a dán mellé.
„Ha egyértelmű lenne a helyzet, akkor már rég döntöttünk volna. Azonban nem vagyunk biztosak abban, mi lenne a legjobb a csapat számára. A végső döntést pedig ő ( a tulajdonos, Gene Haas – a szerk.) hozza meg, hiszen ő finanszírozza az istállót. Ennek ellenére kikéri a véleményemet, és együtt megvitatjuk a lehetőségeket, hogy a lehető legjobb döntés szülessen meg a csapat szempontjából" – magyarázta, és azt is felfedte, mennyire bizonytalanok abban, melyik párossal járnának jobban, ám kikötötte, nem az elkövetkező futamok fognak Grosjean sorsáról dönteni.
„Ezt nyomatékosan kiemelem, nem Grosjean versenyről versenyre mutatott teljesítménye lesz a döntő. Nyilván jó eredményeket kell produkálnia, és azzal is tisztában van, mi segíthet vagy ronthat a helyzetén – kötötte ki Steiner, majd elmondta, igazából nem is a pilótafelállás a fő kérdés. – Ez az egész sokkal inkább arról szól, milyen irányba szeretne menni a gárda. Ez a nehezebb döntés."
„Romaint elég jól ismerjük már. Ha épp fut egy rossz hétvégét, az nem jelenti azt, hogy a következőn ne teljesíthetne fantasztikusan. Most a csapat szempontjából kell döntést hoznunk, meg kell határoznunk, merre szeretnénk menni, melyik a jobbik út. Maradjunk annál, amit már jól ismerünk, vagy kipróbáljunk valami újat?" – tette fel a kérdést, és arról is szót ejtett, miért nem kell elsietniük a választást.
„A pilótapiacon kevés mozgolódás volt eddig, és jelenleg sincs nagy mozgás– utalt arra, nem kell attól tartaniuk, hogy egy másik istálló elhappolja előlük a német vagy a francia versenyzőt. – Nem az a kérdés, egyikük vagy másikuk jó vagy rossz pilóta-e, hiszen Romain képességeivel tisztában vagyunk, és azt is látom, Hülkenberg milyen eredményeket ért el. Inkább az a lényeg, melyikük passzol jobban hosszú távon a csapatba" – emelte ki Steiner, ebből a szempontból pedig a renault-s Alain Prost nem túl jó ajánlólevéllel látta el leváltott versenyzőjét, Hülkenberget.
„Nem lesz könnyű a következő évünk, így fontos volt, hogy motivált pilótát jelöljünk ki. Nem akartunk pesszimista versenyzőt a csapatunkban tudni, ezért választottuk Estebant (Ocon), aki roppant motivált, miután ki kellett hagynia egy idényt. Nico azonban eléggé negatív, mégha bizonyos szempontból igaza is van. Viszont nekünk előre kellett néznünk, és nem szerettünk volna egyáltalán lehúzó erőt, főleg, hogy nehéz év vár ránk" – osztotta meg, pontosan mi állt Ocon szerződtetésének a hátterében, és azt is megosztotta, miért lesznek nehéz helyzetben 2020-ban.
„Fölösleges titkolóznom, 2021-re fogunk összpontosítani. Ennek eredményeképp egy közepes, de az is lehet, hogy egy rossz évünk lesz. Nincs értelme túl sok hangsúlyt fektetni 2020-ra, hiszen utána új szabályok jönnek. Mi is nagyon sok változtatást fogunk végrehajtani a háttérben, és reméljük, magas szinten teljesíthetünk 2021-ben" – jelentette ki Prost.