Max Verstappen idén hatodszor, míg Mexikóban először várhatta az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle nagy meglepetésre George Russell rugaszkodhatott el, a második sorban pedig Lewis Hamilton és a hazai pályán versenyző Sergio Pérez foglalhatott helyet.
OKTÓBER 28., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:20.707 | |||||
2. szabadedzés: 1. Russell 1:19.970 | |||||
OKTÓBER 29., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Russell 1:18.399 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:17.775 | |||||
OKTÓBER 30., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Pérez | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
November 13., 19.00 | Brazil Nagydíj, Sao Paulo | ||||
November 20., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A Ferrari pilótái közül Carlos Sainz Jr. az ötödik, Charles Leclerc a csalódást keltő hetedik pozícióból vághatott neki a 71 körös versenynek, melynek legnagyobb kérdése az volt, hogy Verstappen megdönti-e Michael Schumacher és Sebastian Vettel (valamint saját) rekordját, vagy esetleg a Mercedes töri meg a nyeretlenségi sorozatát.
Már a verseny elején megosztott volt a mezőny stratégiai szempontból, hiszen nyolcan – köztük a két Red Bull-, illetve Ferrari-pilóta – a lágy, tizenketten, beleértve a Mercedes párosát, a közepes gumi mellett tették le a voksukat.
Verstappen jól rugaszkodott el, sikerült megtartania a vezetést, míg mögötte komoly csata alakult ki a második helyért az „ezüstnyilak” és Pérez között, a harcból végül a hétszeres bajnok került ki győztesen, s felzárkózott a tavalyi nagy rivális mögé.
Harmadikként a hazai közönség nagy örömére Pérez fordult el, majd Russell és Sainz tette teljessé az első ötöst. Leclerc-nek sikerült előrelépnie a hatodik pozícióba, míg Bottas visszacsúszott a nyolcadik helyre Fernando Alonso mögé.
Noha Verstappen magabiztosan jött el a startnál, utána nem igazán tudta növelni előnyét, tíz kör elteltével alig másfél másodperccel előzte meg a leggyorsabb kört is jegyző Hamiltont, s a harmadik Pérez hátránya sem haladta meg a 4 szekundumot, ami izgalmas folytatást ígért.
Hátrébb eközben Lance Stroll és Pierre Gasly csatázott nagyot egymással, a két pilóta először összeért, majd néhány körrel később a francia úgy előzte meg riválisát, hogy leterelte a pályáról – az AlphaTauri versenyzője nem adta vissza a pozíciót, amit a sportfelügyelők 5 másodperces időbüntetéssel sújtották.
A kerékcserék sorát érdekes módon a közepesen induló Stroll nyitotta meg a 18. körben, a kanadai lágy gumikat kapott, ami jól jelezte, a piros jelzésű Pirellik a vártnál jobban működtek Mexikóvárosban.
Az élmezőnyből a két Red Bull szánta el magát először cserére: Pérez a 24., Verstappen a 26. körben váltott közepesre, aminek következményeként a két Mercedes állt az élre. Az „ezüstnyilak” versenyzői közül előbb Hamilton váltott, a hétszeres világbajnok a 30. körben kapott keményeket, míg Russell öt körrel később jött ki a fehér jelzésű Pirellikért.
Az első cserék végeztével visszaállt a korábbi sorrend az élmezőnyben: Verstappen közel 7 másodperccel előzte meg Hamiltont, akinek egyre inkább kellett hátrafelé is figyelnie, hiszen Pérez folyamatosan közeledett rá. Noha a mexikói többször is egészen közel férkőzött a Mercedeshez, nagyon sokáig nem tudott egy másodpercen belül kerülni hozzá.
Hátrébb Daniel Ricciardo és Cunoda Juki akadt össze, az ausztrál a belső íven próbált elmenni a vetélytárs mellett, de nem sikerült neki. Az eset Cunoda versenyének a végét jelentette, míg az ausztrál 10 másodperces időbüntetést kapott baleset okozása miatt.
Verstappen a 60. körben már több mint 13 másodperccel előzte meg Hamiltont, akiről időközben némileg leszakadt Pérez. Kicsit hátrébb Ricciardo szolgáltatta a show-t: nagy elánnal vadászta le a két Alpine-t, és feljött a hetedik helyre. Miközben Ricciardo igyekezett ellépni, Alonso alatt elfüstölt az autó, ami rövid időre virtuális biztonsági autós szakaszt is előidézett.
Míg Russell az utolsó előtti körben újabb cserére szánta el magát, hogy harcba szállhasson a pluszpontért, Verstappen még tovább növelte előnyét, és több mint 15 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat Hamilton előtt. A holland idénybeli 14. sikerét aratta, amivel történelmet írt – megdöntötte a Schumacherrel és Vettellel közösen tartott rekordot (lásd fentebb).
A dobogó harmadik fokára Pérez állhatott fel, a negyedik Russellnek végül sikerült megfutnia a leggyorsabb kört, mögötte Sainz, Leclerc, a tíz másodperces időbüntetéssel is hetedik Ricciardo, Ocon, Norris, valamint Bottas egészítette ki a pontszerzők sorát.
Folytatás két hét múlva a Brazil Nagydíjjal.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | ||
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 15.186 mp h. | |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 18.097 mp h. | |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 49.431 mp h. | |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 58.123 mp h. | |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:08.774 p h. | |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
19. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 8 kör h. | áramellátás |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 50 | baleset |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen* | 14 | 16 | 18 | 5 | 416 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 10 | 18 | 3 | 280 |
3. | Charles Leclerc | 3 | 10 | 17 | 3 | 275 |
4. | George Russell | – | 7 | 18 | 2 | 231 |
5. | Lewis Hamilton | – | 8 | 18 | 2 | 216 |
6. | Carlos Sainz | 1 | 8 | 16 | 2 | 212 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 16 | 1 | 111 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 14 | – | 82 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 13 | – | 71 |
10. | Valtteri Bottas | – | – | 8 | – | 47 |
11. | Sebastian Vettel | – | – | 9 | – | 36 |
12. | Daniel Ricciardo | – | – | 7 | – | 35 |
13. | Kevin Magnussen | – | – | 6 | – | 24 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 6 | – | 23 |
15. | Lance Stroll | – | – | 6 | – | 13 |
16. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 4 | – | 12 |
18. | Csou Kuan-jü | – | – | 3 | – | 6 |
19. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 4 |
20. | Nicholas Latifi | – | – | 1 | – | 2 |
20. | Nyck de Vries | – | – | 1 | – | 2 |
*: A Japán Nagydíjon bebiztosított a címet. |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda* | 696 |
2. | Ferrari | 487 |
3. | Mercedes | 447 |
4. | Alpine-Renault | 153 |
5. | McLaren-Mercedes | 146 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 53 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 49 |
8. | Haas-Ferrari | 36 |
9. | AlphaTauri-Honda | 35 |
10. | Williams-Mercedes | 8 |
*: Az Amerikai Nagydíjon bebiztosította a konstruktőri címet. |