Charles Leclerc magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót az időmérőn, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását a borús Monacóban. Mellőle a csapattárs, Carlos Sainz Jr. rugaszkodhatott el, míg a második sort a Red Bull párosa, Sergio Pérez és Max Verstappen foglalhatta el.
MÁJUS 27., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:14.531 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.656 | ||||
MÁJUS 28., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.476 | ||||
Időmérő 1. Leclerc 1:11.376 | ||||
MÁJUS 29., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Pérez, 2. Sainz, 3. Verstappen | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 19., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | |||
Július 3., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
A hazai pályán versenyző pilóta azon volt, hogy megtörje a monacói átkát, a vb-éllovas holland minimalizálni akarta a pontveszteségét, míg a hatodik helyről induló George Russell az eső okozta káoszban bízva győzelmi reményeket szőtt a hercegségben, ahol az volt a legnagyobb kérdés, hogy Leclerc-nek összejön-e a várva-várt siker, vagy az ígért csapadék teljesen megkavarja az esélyeket.
A várt eső nem sokkal az eredetileg tervezett kezdés előtt érkezett meg, emiatt először tíz, majd közben újabb 7 perccel elhalasztották a rajtprocedúrát.
A mezőny végül 15 óra 16 perckor indult el az első és korántsem egyetlen felvezető körére a biztonsági autó mögött az időközben egyre jobban szakadó esőben, ami az el sem rajtoló verseny megszakításához vezetett.
A mezőny végül 16 óra 5 perckor kapott újra zöld jelzést, és kezdte meg az újabb köröket a biztonsági autó mögött. A lassú tempó azonban nem volt garancia arra, hogy ne történjen baj: Nicholas Latifi a hajtűkanyarban találta el a falat, míg Lance Stroll defektet kapott, ráadásul a két versenyző nem sokkal később a bokszban is majdnem összeütközött egymással.
A biztonsági autó még ugyanebben a körben állt ki a mezőny elől: Leclerc megtartotta a vezetést, s mögé változatlan sorrendben sorolt be az első tízes. Hátrébb Latifi és Stroll mellett Pierre Gasly döntött kerékcsere mellett, így ők hárman köztes esőgumikon folytatták a küzdelmet. Hozzájuk néhány kör múlva csatlakozott Sebastian Vettel és Cunoda Juki is, míg az élen Leclerc 4 másodperc felé emelte az előnyét Sainz-cal szemben.
A körülmények folyamatosan javultak, az élmezőnyből először Pérez vállalta be a köztes esőgumikat, őt két körrel később követte a csapattárs, Verstappen és az addig vezető Leclerc is, azonban ez túl későnek bizonyult, hiszen a monacói csak a Red Bull-os mögött tért vissza.
A következő körök Estaban Ocon és Hamilton nagy csatáját hozták, míg hátrébb Alexander Albon és Mick Schumacher kockáztatta meg elsőként a száraz pályás gumikat, ami jó döntésnek bizonyult. Pontosan erre várt az élen álló Sainz is, aki a 22. körben hajtott ki a bokszba először, míg a csapattárs másodszor állt ki, a Ferrari ugyanis duplacsere mellett döntött.
A következő körben a Red Bull is kihívta mindkét versenyzőjét, s Pérez tért vissza az élen a pályára! Mögötte Sainz, Verstappen és Leclerc volt a sorrend az első négyben, vagyis a monacói vesztett a legtöbbet – a hazai pilóta nem is leplezte a csalódottságát, s rádión kérte számon a Scuderiát.
Mint utóbb kiderült, a csapat először azt közölte Leclerc-rel, hogy jöjjön ki, majd nem sokkal később ennek az ellentettjét, azonban ekkor már késő volt, ugyanis a pilóta rákanyarodott a bokszra.
Míg az első négyes viszonylag szorosan követte egymást, az egyedüliként közepesen futó Albont 5 másodperces időbüntetésben részesítették jogtalan előnyszerzését.
A 27. körben aztán Schumacher hibázott, és találta el úgy a falat, hogy a Haas kettétört. A versenyző szerencsére épségben szállt ki az autóból, a pályán ugyanakkor sok volt a törmelék. Az eset miatt először virtuális, majd valódi biztonsági autós szakasz következett, azonban miután kiderült, hogy a korlát is javításra szorul, piros zászlóval megszakították a versenyt, ami azt jelentette, a versenyzők ingyen cserélhettek gumit.
A Red Bull párosa közepesre váltott, míg a Ferrari maradt a kemény gumiknál, s a megosztottság a mezőny hátsó részében is jól látszott, hiszen nyolcan, köztük a Mercedes és az Alpine kettőse a sárga jelzésű Pirellik mellett döntött, míg a többiek a Scuderiához hasonló taktikára voksoltak.
A bokszutca végi lámpa 17 óra 15 perckor váltott újra zöldre, a mezőny két kört töltött el a biztonsági autó mögött, amit követően folytatódhatott a verseny. Ekkortól azonban már nem körszámokban mérték a visszamaradó távot, hanem elkezdődött a tényleges visszaszámlálás – a futamot ugyanis a szabályok szerint legkésőbb 18 órakor le kellett fújni.
Noha Pérez már az első körén elfékezte a közepeseket, Sainz nem igazán tudott előzési pozícióba kerülni, és rövidesen beállt közöttük a bő egy másodperces különbség. A harmadik Verstappen hasonló lemaradással érkezett a ferraris mögött, míg Leclerc 2.5 szekundumos hátránnyal haladt a negyedik helyen.
Míg az első hatos viszonylag közel maradt egymáshoz, a hatodik Lando Norris mögött hatalmas űr keletkezett. A csapat kérésére szándékosan lassan haladó Alonso ugyanis körönként 3-4 másodperccel is elmaradt a mclarenestől, aminek következményeként a spanyol mögött haladók – élen Hamiltonnal – rengeteg időt vesztettek.
Az Alonso-vonat lemaradása több mint 30 másodpercre duzzadt 23 perccel a vége előtt…
A hatodik helyen álló Norris ki is használta a lehetőséget, és szűk 14 perccel a vége előtt kiállt friss közepesekért, s pozícióvesztés nélkül tért vissza a pályára.
Noha az élen időközben Pérez négy másodperc felé is emelte az előnyét, 11 perccel a vége előtt Sainz felért rá DRS-távolságon belülre, s az első kettősre szorosan megérkezett a vb-éllovas Verstappen, valamint Leclerc is – ők négyen négy másodpercen belül haladtak egymáshoz képest.
Noha Sainz többször is próbálkozott, és Verstappenék is szorosan tapadtak, pozíciócsere már nem történt az élen: Pérez pályafutása harmadik győzelmét aratta, mögötte Sainz látta meg a kockás zászlót, míg a harmadikként befutó Verstappen 9 pontra növelte az előnyét az összetettben a negyedikként záró Leclerc előtt.
Russell tovább folytatta jó szériáját, és megint a top 5-ben zárt, mögötte a leggyorsabb kört megszerző Norris zárt, a további sorrend az első tízben: Alonso, Hamilton, Ocon, Bottas.
A végeredmény ugyanakkor némileg változott az Alpine francia versenyzőjének 5 másodperces időbüntetése okán, hiszen a pontzónán kívülre eső Ocon kilencedik helyét Bottas örökölte meg, míg a tizedik pozícióba Vettel lépett előre.
Folytatás két hét múlva az Azeri Nagydíjjal.
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | ||
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1.154 mp h. | |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1.491 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.922 mp h. | |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 11.968 mp h. | |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 12.231 mp h. | |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 46.358 mp h. | |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 50.388 mp h. | |
9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 52.525 mp h. | |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 53.536 mp h. | |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 54.289 mp h. | |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 55.644 mp h. | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 57.635 mp h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:00.802 p h. | |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 48 | feladta | |
Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 24 | feladta | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 19 | feladta |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 4 | 5 | 5 | 2 | 125 |
2. | Charles Leclerc | 2 | 4 | 6 | 3 | 116 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 4 | 6 | 1 | 110 |
4. | George Russell | – | 2 | 7 | – | 84 |
5. | Carlos Sainz | – | 4 | 6 | – | 83 |
6. | Lewis Hamilton | – | 1 | 6 | – | 50 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 5 | 1 | 48 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 6 | – | 40 |
9. | Esteban Ocon | – | – | 5 | – | 30 |
10. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | – | 15 |
11. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | – | 11 |
12. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
13. | Fernando Alonso | – | – | 3 | – | 10 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 6 |
15. | Sebastian Vettel | – | – | 2 | – | 5 |
16. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 3 |
17. | Lance Stroll | – | – | 2 | – | 2 |
18. | Csou Kuan-jü | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 235 pont |
2. | Ferrari | 199 |
3. | Mercedes | 134 |
4. | McLaren-Mercedes | 59 |
5. | Alfa Romeo-Ferrari | 41 |
6. | Alpine-Renault | 40 |
7. | AlphaTauri-Honda | 17 |
8. | Haas-Ferrari | 15 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 7 |
10. | Williams-Mercedes | 3 |