AUGUSZTUS 7., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.166 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:25.606 | |||
AUGUSZTUS 8., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP | |||
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj |
A 70. Évforduló Nagydíjának pénteki napján a Racing Point került a középpontba, de nem a pályán nyújtott teljesítménye, hanem az ellene hozott ítélet miatt. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ugyanis helyt adott a Renault óvásainak, és a Stájer Nagydíjra autónként 7.5 konstruktőri pont levonásával (összesen 15), illetve 200 ezer eurós pénzbírsággal (összesen 400 ezer), míg a Magyar és a Brit GP-re vonatkozóan egyaránt megrovással sújtotta a Lawrence Stroll által tulajdonolt gárdát.
A csapatfőnök, Otmar Szafnauer a döntés után kijelentette, csapata a folytatásban is a kifogásolt hátsó fékhűtőt fogja használni. Ezt azért teheti meg, mert technikailag szabályos az elem, a Racing Point a sportszabályzat ellen vétett. Bár a riválisok enyhének gondolják a büntetést, a rózsaszín gárda értetlenül áll az ítélet előtt, hiszen állítása szerint abban a tudatban dolgozott, hogy megfelel minden szabálynak.
Több csapat azonban nem tartja kizártnak, hogy fellebbez a határozat ellen, a vizsgálódást elindító Renault a döntéssel egyetért, de annak mértékét kifogásolja.
„Megerősíthetem, hogy gondolkozunk azon, hogy fellebbezünk a döntés ellen. Általában csak egy óránk van átgondolni, a mostani ügy összetettsége miatt azonban huszonnégy óra áll a rendelkezésünkre, és kilencvenhat arra, hogy megerősítsük a szándékunkat. Figyelembe fogjuk venni a sportág érdekét, valamint azt is, mennyire következetes a büntetés, ez alapján fogunk dönteni a fellebbezésről, nem a döntés, hanem a büntetés ellen" – emelte ki Cyril Abiteboul.
„Elégedettek vagyunk azzal a ténnyel, hogy az FIA és a bírók megerősítették, bizonyos elemekkel megsértették a szabályokat. A sportszabályzat ellen vétették, abba azonban ezúttal technikai elemek is belekerülte, és ez inkább technikai kérdés. Be kell látni, hogy az, amit a Racing Point tett, kézzel fogható előnyt jelent számára a riválisokkal szemben, hogy ez az egész rendszert sokkolja. Ez töréshez vezet, és ki kell találnunk, hogyan kezeljük a helyzetet. Igen, a másolás mindig része volt a Formula–1-nek, de a technológia annyit fejlődött, hogy olyan dolgok váltak lehetségessé, amelyek korábban nem voltak azok."
„Szóval az egész szabályzatot a technológiához kell igazítani, mert olyan dolgokra van lehetőség és olyan pontosságra, amelyre korábban nem volt. Elégedettek vagyunk Nikolasz Tombazisz kijelentésével, hogy készek megoldani a problémát még az idén, és várnak vele egy évet. Ugyanakkor látnunk kell pontosan, mi áll a kijelentése mögött, ezért is várnék még ki azzal, hogy miként döntünk" – zárta a gondolatait, s hozzá hasonlóan a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is fontolóra veszi, mi lenne a helyes lépés a csapata számára.
„Ez az ügy sokkal többről szól, mint a fékhűtők. Sokkal inkább arról szól, hogy lemásolhatsz és újraalkothatsz-e egy autót. Ha igen, akkor az megnyitja a lehetőséget, és jövőre akár ugyanezt az utat járjuk az AlphaTaurival. Nagyon pontosan meg kell értenünk, hogy mi szabályos még, és mi az, ami már nem, mert ha már a partneri megállapodásokat nézzük, akkor én még tovább mennék, és eladnám az egész konstrukciót. Ugyanakkor ilyen esetben ők egyáltalán nem számítanának konstruktőrnek, így nem szabadna időt tölteniük a szélcsatornában, így nem is kaphatnák meg a pénzügyi előnyöket" – magyarázta Horner, aki hozzátette, személy szerint őt nem zavarná, ha lehetőség nyílna az autók eladására.
„Mindig is mondtam, hogy nincs egyáltalán bajom azzal, ha kocsikat adunk el ügyfélcsapatoknak. Egy kisebb alakulat számára ez a leggyorsabb út a sikerhez" – tette hozzá, és azt is elárulta, kíváncsian várja, hogy mit fog lépni a Renault.
A Ferrari és a McLaren is jelezte a fellebbezési szándékát a FIA felé a Racing Point ellen hozott büntetés kapcsán. |
Ami a pályán történeteket illeti, a Mercedes mindkét szabadedzésen megszerezte az első két pozíciót, az első gyakorláson a megint egyéves hosszabbítást aláíró Valtteri Bottas, míg a másodikon Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak. A meleg időben lezajló pénteki tréningeken a csapatok sokat küszködtek a gumihólyagosodással, ezért több csapat is próbálgatta a közepes keverékeket az időmérős szimulációik során. Hamilton az 1:25.606-os körét például nem is a piros, hanem a sárga oldalfalú gumikon érte el, és szinte biztos, hogy az „ezüstnyilak" mellett a Racing Pointok, a Renault és a Red Bull is meg fog próbálni a közepesen továbbjutni a kvalifikáció második szakaszából.
Az első tréningen harmadik, a másodikon negyedik Max Verstappen már most készül a magányos vasárnapi kocsikázásra, mivel úgy érzi, a Mercedes érinthetetlen lesz a versenyen.
„Elég sok dolgot kipróbáltunk az autón, és úgy gondolom, néhány változtatás igazán bevált. Az időmérőn nagyon szoros küzdelemre számítók az üldözőbolyban, a futamon azonban szerintem megint nagyon magányos leszek. Úgy gondolom, sokan fognak kétkiállásos stratégiát választani, viszont nem hiszem, hogy ez túlságosan felborítaná a múlt héten tapasztalt sorrendet" – osztotta meg a gondolatait a holland, a magányos autókázást azonban egy riválisa mindenképpen meghiúsítaná: a péntek délután harmadikként záró Daniel Ricciardo megcélozta a dobogót.
„Nagyon jó nap van mögöttünk. Először igencsak jó etapot teljesítettem a kemény keveréken, aztán a lágy gumikon is nagyon jól éreztem magam, és miután a mérnököm mondta, hogy a harmadik helyen végzetem, azt feleltem neki, hogy ezt ismételjük meg az időmérőn is. Még ha csak egy szabadedzés is volt, remek érzésekkel tölt el ez az eredmény. Sokkal jobb harmadik lenni, mint tizenhatodikként zárni" – kezdte az ausztrál, aki azt sem tartja kizárhatónak, hogy dobogóra álljon a Renault-val.
„Ha úgy teljesítünk vasárnap, mint péntek délután, akkor lesz esélyünk rá. Óriási lépést tettünk előre a végrehajtott változtatásoknak köszönhetően, és most tényleg úgy érzem, jó versenyautónk van" – lelkendezett Ricciardo.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:26.166 | átlag: 246.124 km/ó | 21 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.304 | 0.138 mp. h. | 23 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:26.893 | 0.727 | 24 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 1:26.942 | 0.776 | 25 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:27.062 | 0.896 | 20 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:27.280 | 1.114 | 22 |
7. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27.498 | 1.332 | 21 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:27.539 | 1.373 | 26 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:27.653 | 1.487 | 27 |
10. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:27.701 | 1.535 | 23 |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:27.707 | 1.541 | 23 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:27.846 | 1.680 | 26 |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:27.908 | 1.742 | 26 |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:28.138 | 1.972 | 28 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:28.170 | 2.004 | 24 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:28.226 | 2.060 | 24 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:28.511 | 2.345 | 23 |
18. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.655 | 2.489 | 24 |
19. | Robert Kubica* | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.960 | 2.794 | 22 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:29.319 | 3.153 | 17 |
*tartalék versenyző, csak ezen a szabadedzésen vett részt |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.606 | átlag: 247.734 km/ó | 22 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:25.782 | 0.176 mp. h. | 22 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:26.421 | 0.815 | 29 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:26.437 | 0.831 | 15 |
5. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:26.501 | 0.895 | 24 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 1:26.746 | 1.140 | 26 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:26.812 | 1.206 | 32 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:26.867 | 1.261 | 26 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:26.918 | 1.312 | 24 |
10. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:26.928 | 1.322 | 25 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:26.960 | 1.354 | 25 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:27.002 | 1.396 | 33 |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:27.128 | 1.522 | 31 |
14. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27.198 | 1.592 | 30 |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:27.294 | 1.688 | 28 |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:27.320 | 1.714 | 31 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:27.535 | 1.929 | 30 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:27.582 | 1.976 | 28 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:27.683 | 2.077 | 32 |
20. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:27.955 | 2.349 | 26 |