A Mercedes a várakozásoknak megfelelően erősen nyitott Spanyolországban, az első szabadedzésen Valtteri Bottas, míg a másodikon Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak. Az „ezüstnyilak” elégedettek is voltak, hiszen úgy érzik, kezdik kiismerni az autójukat, és már pénteken sikerült eltalálniuk az egyensúlyt, így csak finomhangolást terveztek szombatra.
Az első tréningen a Mercedes közé még beékelődő Red Bull azonban felemás napot zárt, hiszen míg Max Verstappen a délutáni kilencedik helye ellenére is magabiztos volt, és versenyképesnek érezte magát, Sergio Pérez egyáltalán nem találta a tempót egy körön.
Az élcsapatok mögött meglepően szorosan érkezett a Ferrari, amely Charles Leclerc révén 165 ezredes hátránnyal a harmadik helyet foglalta el. Jól alakult a Portugáliában előrelépő Alpine napja is, míg a McLaren az új fejlesztéseket próbálgatta, és délután szokatlanul hátul végzett.
MÁJUS 7., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.504 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:18.170 | ||||
MÁJUS 8., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.835 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
MÁJUS 9., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 308.424 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 13. | Török Nagydíj, Isztambul |
A harmadik szabadedzés legnagyobb kérdése így az volt, hogy a Red Bull mennyire tud közel kerülni a Mercedeshez, valamint az, hogy a wokingiaknak sikerül-e visszazárkózniuk a Ferrari és az Alpine mellé az adatok kielemzése után.
A mezőnyt meglehetősen jó körülmények várták szombat délben, hiszen a higanyszálak a 23 Celsius-fokot is elérték, valamint némileg a szélerősség is csökkent, ez azonban nem vonzott túl sok pilótát a pályára a tréning elején, amit jól mutatott, hogy az első tíz percben egyedül a hazai környezetben versenyző Fernando Alonso körözött a Circuit de Catalunyán.
A Mercedes és a Red Bull-os Verstappen ráadásul az első húsz percben el sem hagyta a garázst, így egy ideig az Alfa Romeo, valamint a Ferrari kettőse is az élre tudott állni. Ám amint megérkezett a Portugáliában rekordot döntő trió, úgy csúszott hátra a teljes mezőny, hiszen azonnal elfoglalta az első három pozíciót.
Hamilton 1:18.304-gyel vette át a vezetést, előnye 139 ezred volt az ugyancsak a piros oldalfalú Pirellit használó Bottas, míg 326 ezred a közepesen futó holland előtt.
A brit aztán nem sokkal később tovább faragott az idején, s 1:18.117-nél állította meg a stoppert, amivel Bottas lemaradása 3 tizedre nőtt. Hiába azonban a jó kezdés, a hétszeres világbajnok az időmérős szimulációján hibázott, s így nem tudott faragni az idején, mint ahogyan Bottas sem, így az „ezüstnyilak" közé be tudott ékelődni a Ferrari kettőse is.
Bár Hamilton a második körén némileg javított, ez sem volt elég a vezetés megtartásához, hiszen Verstappen már az első próbálkozásra jobb volt nála. A Red Bull-os 1:17.835-ös kört jegyzett, amivel bő öt perccel a vége előtt az élre állt. A holland előnye 235 ezred volt a hétszeres világbajnok, míg majd' 6 tized az ötödik pozícióba visszacsúszó Bottas előtt.
Az utolsó percekben már nem igazán változott a sorrend, így Verstappen vette át a vezetést a spanyolországi időmérő előtt, amelyen a második Hamilton pályafutása 100. pole pozcióját készül megszerezni. A harmadik és a negyedik Leclerc vezérletével a Ferrari lett, míg az első ötöst Bottas zárta.
A finnt a sóderágyat is megjáró Lando Norris, az AlphaTaurival jó tempót diktáló Pierre Gasly, a csapattárstól ezúttal kevesebb mint egy tizeddel elmaradó Daniel Ricciardo, a jobb hátsó defektet kapó Kimi Räikkönen, valamint a Verstappentől 771 ezredet kapó Pérez követte a top 10-ben.
A pénteken még remeklő Alpine a tizenegyedik és a tizenharmamdik helyet szerezte meg, míg az Aston Martin a tizennegyedik és a tizenhetedik pozícióban zárt.
A sor végén Mick Schumacher vezérletével a Haas párosa érkezett, igaz, Nyikita Mazepin lemaradása ezúttal kisebb volt. Az orosz kevesebb mint 3 tizedet kapott a márkatárstól.
Folytatás 15 órakor az időmérővel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:17.835 | átlag: 216.226 km/ó | 11 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.070 | 0.235 mp h. | 14 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.308 | 0.473 | 17 |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:18.410 | 0.575 | 18 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.423 | 0.588 | 15 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.494 | 0.659 | 14 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:18.535 | 0.700 | 17 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:18.582 | 0.747 | 21 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.597 | 0.762 | 18 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.606 | 0.771 | 16 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:18.662 | 0.827 | 18 |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:18.673 | 0.838 | 21 |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:18.700 | 0.865 | 15 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:18.877 | 1.042 | 18 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:19.005 | 1.170 | 17 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.214 | 1.379 | 19 |
17. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:19.363 | 1.528 | 18 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:19.392 | 1.557 | 16 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:19.999 | 2.164 | 17 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:20.237 | 2.402 | 15 |