Max Verstappen sorozatban a tizedik győzelmét aratta Monzában, így a Red Bull veretlenül érkezhetett meg a Marina Baybe, méghozzá abban a tudatban, hogy akár már most hétvégén bebiztosíthatja története hatodik konstruktőri címét. A „vörös bikáknak” tökéletes hétvégére van szükségük a sikerhez, ez viszont nem lesz könnyű feladat, hiszen úgy érzik, ez a pálya kedvez a legkevésbé nekik az összes fennmaradó helyszín közül.
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.350 | ||||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||||
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||||
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (62 kör, 306.143 km) rajtja: 14.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
A riválisok közül a Mercedes és az Aston Martin is bizakodóan utazott el Szingapúrba, azonban nagy kérdés volt, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) által bevezetett új direktívák milyen hatással lesznek az erőviszonyokra.
A mezőny szinte azonnal birtokba vette a pályát, a legnagyobb tesztelés az ugyancsak erős hétvégére készülő McLarennél zajlott, hiszen a wokingi istálló jelentős fejlesztési csomaggal készült. Az új dizájnt magára öltő MCL60-ason többek között módosult az első szárny, a padlólemez, a hátsó felfüggesztés és az oldalszekrény is.
Az első próbálkozásokat követően az újítást egyedüliként megkapó Lando Norris állt az élen, a brit 229 ezreddel előzte meg a második George Russellt, majd Charles Leclerc, Esteban Ocon és Sergio Pérez tette teljessé az első ötöst, igaz, a mclarenes és az Alpine-pilóta a közepes, míg a többiek a kemény keveréken kezdték meg a munkát.
Noha még félidőben is Norris nevével kezdődött az időlista, a lágy gumis körök után Leclerc vette át a vezetést, amit követően a monacói már nem is engedte ki a kezei közül az első helyet. A ferraris 78 ezreddel előzte meg a csapattársát, Carlos Sainz Jr.-t,126 ezredre következett az autóra eleinte sokat panaszkodó Verstappen, míg a top 5-öt a sokáig élen álló mclarenes, valamint Lewis Hamilton zárta. A mezőny eleje meglepően szors volt, hiszen az első öt helyezettet mindössze 190 ezred választotta el egymástól.
A hatodik Russell lett, majd a tavalyi győztes Sergio Pérez, aztán Fernando Alonso, az újításokkal készülő AlphaTaurit vezető Cunoda Juki, valamint Ocon zárta az első tízes sorát. A Daniel Ricciardót helyettesítő Liam Lawson a tizenhatodik pozícióban végzett.
Folytatás 15 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Charles eclerc | monacói | Ferrari | 1:33.350 | átlag: 190.508 km/ó | 25 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:33.428 | 0.078 mp h. | 24 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:33.476 | 0.126 | 22 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.522 | 0.172 | 24 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.540 | 0.190 | 21 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:33.695 | 0.345 | 25 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:33.725 | 0.375 | 22 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:33.974 | 0.624 | 28 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:34.042 | 0.692 | 25 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:34.066 | 0.716 | 24 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:34.568 | 1.218 | 25 |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:34.639 | 1.289 | 23 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:34.657 | 1.307 | 19 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:34.802 | 1.452 | 25 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:34.887 | 1.537 | 23 |
16. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda | 1:34.894 | 1.544 | 27 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:34.985 | 1.635 | 22 |
18. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.456 | 2.106 | 25 |
19. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:35.474 | 2.124 | 22 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:35.778 | 2.428 | 24 |