A harmadik szabadedzést Sebastian Vettel új körrekorddal nyerte meg, az időmérő elején azonban olyan hírek ütötték fel a fejüket, melyek szerint az 5-ös számú Ferrariban gond adódott az elektronikával. Még a padlólemezt is le kellett szerelni Vettel autóján, hogy a szerelők hozzáférjenek az akkumulátorhoz.
Ha volt is probléma a Ferrarinál, azt sikerült megoldani a Q1 kezdetéig, ugyanis Vettel gond nélkül birtokba tudta venni a szingapúri pályát. Csapattársa, Kimi Räikkönen azonban jobban kezdett, és egy ideig az élen állt, ám ezután jött Daniel Ricciardo, és egy nagyon erős körrel átvette a vezetést.
Az ausztrál 1:38.153-as körét nem is sikerült senkinek felülmúlni a hátralévő percekben, így Ricciardo elsőségével ért véget a Q1. Kisebb meglepetésre azonban Kevin Magnussen számára már az első szakasz végén véget ért az időmérő, pedig csapattársa, Romain Grosjean a negyedik helyen jutott tovább. A Haas-Ferrari dán pilótáján kívül Brendon Hartley, Stoffel Vandoorne, Szergej Szirotkin és Lance Stroll búcsúzott a Q1 végén.
SZEPTEMBER 14., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:39.711 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:38.699 |
SZEPTEMBER 15.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:38.054 |
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:36.015 |
SZEPTEMBER 16.,VASÁRNAP |
14.10: a verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj |
A Mercedes azonban kisebb gumielőnybe került, ugyanis az első szakaszból a többiekkel ellentétben nem a hiperlágy, hanem az egy keverékkel keményebb ultralágyakon jutott tovább, így Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak sikerült megspórolnia egy szettet a leglágyabb abroncsokból a versenyre.
A Q2-ben azonban már a Mercedesekre is felkerültek a hiperlágy gumik, a Ferrari viszont ekkor szerette volna végrehajtani azt, amit vb-riválisuknak sikerült a Q1-ben. Először ugyanis Räikkönen és Vettel autójára is ultralágy abroncsokat tették fel, ám a Q2-ben nem lehetett megismételni a Mercedes tettét, így hamarosan mindkét vörös autóra felkerültek a hiperlágy gumik.
A Q2-ben is erősnek tűnt a Red Bull, és sokáig Max Verstappen állt az élen, nem sokkal a leintés előtt azonban Räikkönen átvette a vezetést, a második szakasz így a finn elsőségével ért véget. Kiesett azonban Fernando Alonso, Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc, Marcus Ericsson és Pierre Gasly. Sergio Pérez pályafutása során először jutott be a Q3-ba Szingapúrban.
A harmadik szakaszban először Räikkönen állt az élre, de aztán jött Hamilton, és egy hihetetlen kört (1:36.015) összerakva átvette a vezetést. Hiába próbálkozott Vettel és Verstappen is rögtön utána, a közelébe sem tudtak kerülni Hamilton idejének.
Ez pedig egészen az időmérő legvégéig így maradt, így Hamilton indulhat a pole pozícióból vasárnap, pedig a kvalifikáció előtt a Ferrari és főként Vettel tűnt esélyesebbnek a szombati diadalra. A német végül csak a harmadik lett az időmérőn, a második rajthelyet az időmérőre sokat javuló Red Bull pilótája, Verstappen szerezte meg.
Bottas a negyedik lett, a finnt honfitársa, Räikkönen követi az ötödik pozícióban, majd Ricciardo zárja a topcsapatok versenyzőinek sorát a hatodik helyen. Mögötte a végeredmény: Sergio Pérez, Romain Grosjean, Esteban Ocon és Nico Hülkenberg.
A verseny vasárnap 14.10-kor rajtol Szingapúrban.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36.015 | átlag: 189.832 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:36.334 | 0.319 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:36.628 | 0.613 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:36.702 | 0.687 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:36.794 | 0.779 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:36.996 | 0.981 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:37.985 | 1.970 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:38.320 | 2.305 |
9. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:38.365 | 2.350 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:38.588 | 2.573 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:38.641 | 1.447 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:38.716 | 1.522 |
13. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:38.747 | 1.553 |
14. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:39.453 | 2.259 |
15. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:39.691 | 2.497 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:39.644 | 1.491 |
17. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:39.809 | 1.656 |
18. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:39.864 | 1.711 |
19. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:41.263 | 3.110 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:41.334 | 3.181 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Ricciardo | 1:38.153 | 1. | Räikkönen | 1:37.194 |
2. | Vettel | 1:38.218 | 2. | Verstappen | 1:37.214 |
3. | Räikkönen | 1:38.534 | 3. | Bottas | 1:37.254 |
4. | Grosjean | 1:38.685 | 4. | Hamilton | 1:37.344 |
5. | Verstappen | 1:38.751 | 5. | Ricciardo | 1:37.406 |
6. | Pérez | 1:38.814 | 6. | Vettel | 1:37.876 |
7. | Ocon | 1:38.912 | 7. | Pérez | 1:38.342 |
8. | Hülkenberg | 1:38.932 | 8. | Grosjean | 1:38.367 |
9. | Alonso | 1:39.022 | 9. | Hülkenberg | 1:38.450 |
10. | Sainz | 1:39.103 | 10. | Ocon | 1:38.534 |
11. | Leclerc | 1:39.206 | 11. | Alonso | 1:38.641 |
12. | Bottas | 1:39.291 | 12. | Sainz | 1:38.716 |
13. | Ericsson | 1:39.366 | 13. | Leclerc | 1:38.747 |
14. | Hamilton | 1:39.403 | 14. | Ericsson | 1:39.453 |
15. | Gasly | 1:39.614 | 15. | Gasly | 1:39.691 |
16. | Magnussen | 1:39.644 | |||
17. | Hartley | 1:39.809 | |||
18. | Vandoorne | 1:39.864 | |||
19. | Szirotkin | 1:41.263 | |||
20. | Stroll | 1:41.334 |