A szabályok szerint egy-egy pilóta idényenként három belső égésű motort használhat, minden további elem beépítése rajtbüntetéssel jár. Valtteri Bottasnál először Olaszországban cserélték motort, illetve más erőforráselemeket, aminek következtében csak a rajtrács végéről kezdhette meg a monzai futamot. Később Szocsiban is hasonló hátrányból indult.
Az Amerikai Nagydíjat sem úszta meg rajtbüntetés nélkül Bottas, akit azonban a rossz hír nem fektetett két vállra, sőt, a szabadedzésen végül épp a finn versenyző bizonyult a leggyorsabbnak.
Korábban az Aston Martin jelentette be, hogy szintén pluszhajtásláncot, továbbá turbófeltöltőt és MGU-H-t építenek be Sebastian Vettel autójába, aki így csak a mezőny végéről vághat neki az austini futamnak. Pénteken az is biztossá vált, hogy ugyanez vár George Russellre, akinek a Williamsében ugyanezeket az elemet cserélték ki.
FORMULA–1
AZ EGYESÜLT ÁLLAMOK NAGYDÍJA, AUSTIN
22.00: 2. szabadedzés (Tv: M4 Sport) – élőben az NSO-n!