2: Azerbajdzsánba két alkalommal látogatott el eddig a Formula–1 mezőnye, igaz, az első még Európai Nagydíj néven szerepelt a versenynaptárban. Emiatt hivatalosan csak a mostani lesz a második Azeri GP.
PÉNTEK |
11.00–12.30: 1. szabadedzés |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.10: a verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
2: Bakiban eddig Nico Rosberget és Daniel Ricciardót intette le elsőként a kockás zászló. Előbbi a pole pozíciót, utóbbi a tizedik helyét váltotta győzelemre.
2: Sebastian Vettel most áprilisban egymás után kétszer ért el elsőséget az időmérőn, amire legutóbb a 2013-as idény végén volt példa.
3: már három futam lezajlott az idei szezonban, azonban a Mercedes még nem aratott győzelmet. Ez először fordult elő a V6-os hibrid-éra beköszönte óta.
6: a két azeri futamon hat különböző pilóta – Rosberg, Vettel, Sergio Pérez, Ricciardo, Valtteri Bottas és Lance Stroll – pezsgőzhetett már, tehát senki sem tudott egynél többször a legjobb háromban végezni vasárnap. A 2017-es GP harmadik helyezettje, Pérez mellesleg azóta nem szerepelt a legjobb háromban, mint ahogyan a Force India sem, hasonlóan az első és máig utolsó pódiumát tavaly Bakiban elérő Strollhoz és csapatához, a Williamshez.
6: Ricciardo a hatodik győzelmét ünnepelhette Sanghajban, miután a hatodik helyről startolt. Ilyen hátulról csak Michael Schumachernek sikerült Kínában nyerni, így a Red Bull ausztrálja most beállította a hétszeres világbajnok ezen rekordját. Emellett fontos megjegyezni, hogy Ricciardo mindegyik diadalát a harmadik helynél hátrébbról indulva szerezte, sőt, átlagosan a hatodik rajtpozícióból tudott győzni.
6: Lewis Hamilton eközben legutóbb a 2017-es Amerikai Nagydíjon diadalmaskodott, vagyis hat verseny óta nem állhatott fel a pódium legfelső fokára. Ez azt jelenti, hogy négyszeres világbajnokként még nem nyert a „száguldó cirkuszban”, s ezalatt a rajtelsőséget is csak egyszer tudta megkaparintani. A Mercedes-dominancia kezdete óta egyébiránt a leghosszabb nyeretlenségi sorozata nyolc Grand Prix-t ölelt fel, akkor ugyancsak Mexikóban kezdődött a „rossz” széria, amit végül Monacóban bírt megszakítani. Ha a brit teljes F1-es karrierje szolgáltatja az alapot, akkor 10 futamnál több nem telt el két Hamilton-diadal között.
7: Nico Hülkenberg egészen különös szériába kezdett még tavaly Mexikóban, mivel azóta mindig a hetedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A német teljes F1-es karrierjét alapul véve már 20-szor kaparintotta meg a hetedik pozíciót, így ez a „legkedveltebb” rajthelye. A nagydíjakon 15-ször intette le hetedikként a kockás zászló – ugyanannyiszor, mint nyolcadikként, és kettővel kevesebbszer, mint hatodikként. Ami a világbajnoki helyezéseket illeti, a Renault-pilóta tavaly hetedik lett az egyéni pontversenyben, ennél még nem végzett előrébb.
Hamilton és Vettel találkozása a tavalyi versenyen:
22: Hamilton bár tavaly az első rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását, az utcai pályán nemhogy győzelmet, még dobogós helyezést sem szerzett. A jelenlegi versenynaptárban ez az egyetlen helyszín – a visszatérő Francia Nagydíjon kívül –, ahol a címvédő még nem diadalmaskodott. Ha vasárnap Hamilton nyer, akkor az azeri lesz a 22. különböző GP, ahol felállhat a pódium legfelső fokára, így utolérné az örökranglistát vezető M. Schumachert. A brithez hasonlóan vasárnap Vettel is beállíthatja a nagy előd csúcsát, miközben F1-es pályafutása 50. diadalát is megszerezheti.
28: Hamilton ugyan nem teljesített jó hétvégét Kínában, mégis újabb örökrangsorban vette át a vezetést, hiszen Kimi Räikkönen rekordhosszú pontszerző sorozatát szárnyalta túl. A brit versenyző a 2016-os Japán Nagydíj óta nem szorult ki az első tízből, vagyis 28 futam óta mindig pontokkal távozhatott az adott helyszínről. A megugrandó mérce egészen addig fog emelkedni, amíg a mercedeses világbajnoki egységei gyarapodnak az egyéni tabellán.
75: Vettel és Räikkönen a Ferrari 75. első rajtsorát jegyezte Sanghajban, miközben három futam alatt ez volt a második alkalom, hogy az 1–2. helyre kvalifikálta magát a duó. Tavaly az egész évet tekintve háromszor színeződött vörösre az első sor.
100: Bottas a 100. versenyét futotta Sanghajban; eddigi F1-es pályafutása során 4 pole pozíciót, 24 dobogót és 3 győzelmet szerzett, mialatt két konstruktőr színeiben állt rajthoz.
150: a Red Bull a hétvégén a 150. dobogós helyezését könyvelheti el, amennyiben legalább az egyik versenyzője a legjobb háromban végez. A „vörös bikák" színeiben egyébként először David Coulthard, még 2006-ban állhatott fel a pódiumra, most Max Verstappen vagy Ricciardo léptetheti be a csapatát a 150-esek klubjába, ahol összesen öt gárda szerepel. Érdekesség, hogy a legutóbbi kerek számot, tehát a 140. dobogót pont a 2017-es Azeri GP-n jegyezte az alakulat.
306.049: 51, egyenként 6003 méter hosszú körből adódik össze a 306.049 kilométeres versenytáv Azerbajdzsánban. A 2.2 km-es egyenese eközben az abszolút, míg a pálya a második leghosszabb az idei versenynaptárat tekintve.
0.105: Bottas tavaly az utolsó pillanatban előzte meg az addig második Strollt, kettejük között végül csupán 105 ezred döntött.
A leintés pillanatai:
1:40.593: Hamilton 2016-ban a kvalifikáció harmadik szakaszában összetörte az autóját, majd 2017-ben – bő 1 másodpercet adva a legjobb nem mercedesesnek – 1:40.593-as idővel pole-t ért el.
A pole pozíciót érő kör:
1:43.441: Vettel 2017-es versenyen futott 1:43.441-es ideje számít a körrekordnak a városi aszfaltcsíkon.