Nico Rosberg megnyerte a Brazil Nagydíjat, aminek lélektani szempontból talán nagyobb jelentősége volt, mint matematikailag. Lewis Hamilton vb-előnye ugyan 24 pontról 17-re olvadt, az angol még mindig megengedheti magának, hogy második legyen csapattársa mögött az idényzárón, hiszen úgy is világbajnok lesz.
Ám Rosberg számára azért nagy lépés ez a győzelem, mert csapattársa ötgyőzelmes sorozatának vetett véget vele, és képes volt arra, amire az előző hónapokban nem: visszaverte Hamilton támadásait, és hibátlan versenyzéssel diadalmaskodott. Megtette, amit lehet, tudja, hogy a többi nem rajta múlt. Két hét múlva is ez lesz a helyzet, nincs rajta nyomás, ez mindenképpen előny számára.
Sokszor leírtuk már mi is, hogy Lewis Hamiltonnak Nico Rosberg győzelme esetén a 2. helyen kell célba érnie Abu-Dzabiban ahhoz, hogy világbajnok legyen. Ám a teljesség kedvéért álljanak itt a további variációk a dupla pontos idényzáróra! |
Abu-Dzabiban a győztes 50, a második helyezett 36, a harmadik 30, a negyedik 24, az ötödik 20, a hatodik 16, a hetedik 12, a nyolcadik 8, a kilencedik 4, a tizedik 2 pontot kap. |
Lewis Hamilton világbajnok lesz, ha Abu-Dzabiban... ...több pontot szerez, mint Rosberg. ...Rosberg legfeljebb a hatodik. ...Rosberg nyer, ő pedig a 2. helyen ér célba. ...Rosberg 2. lesz, ő pedig befér az első ötbe. ...Rosberg a 3. helyen ér célba, Hamilton pedig legalább 6. ...Rosberget negyedikként intik le, az angolt pedig nem rosszabb nyolcadiknál. ...Rosberg 5., Hamilton pedig négy pontot szerez, azaz legalább 9. lesz. ...egyikük sem ér célba pontszerző helyen. |
Nico Rosberg a világbajnok, ha... ...nyer, Hamilton pedig legfeljebb 3. ...2. lesz, Hamilton pedig legfeljebb 6. ...3., Hamilton pedig nem fér be az első hatba. ...4., miközben csapattársa kiszorul az első nyolcból. ...5., és Hamilton csak két pontot szerez. |
„Az Austinban történtek nagyon megviseltek, ezért nagyon akartam javítani. A múlt héten nem voltam elég jó, de tanultam a hibámból, javítottam, és ez a legfontosabb – mondta Rosberg. – Óriási volt, hogy Lewis végig ott volt a nyomomban, de igyekeztem akkora távolságot tartani, hogy ne legyen esélye támadni. Örülök, hogy sikerült, és még minden lehetséges a világbajnokságban, ugyanezt kell tennem Abu-Dzabiban is."
Annyi különbséggel, hogy két hét múlva a Mercedes kettős győzelmének mindenképpen Lewis Hamilton fog jobban örülni, hiszen ha Rosberg nyer előtte, akkor is világbajnok lesz. Persze a dupla pontos idényzáró mindenképpen Hamiltonnak árthat, hiszen ha nem lenne ez a szabály, már a 6. helyezés is elég lenne neki az arab városban.
Hamilton a Brazil Nagydíj után találkozott azokkal a hatalmas nyomásra vonatkozó kérdésekkel, amelyekkel az elmúlt időszakban Nico Rosberget bombázták. Az angol a második boxkiállása előtt előbb nagyon gyors kört ment, aztán megpördült, és ez a hibája nagyban hozzájárult ahhoz, hogy nem tudta megverni Rosberget. Sőt, Hamilton szerint ez volt a döntő momentum.
„A megcsúszásomon múlt a győzelmem – mondta Hamilton. – Nico boxkiállása után felgyorsultam, egy másodperccel jobb kört mentem, mint előtte, és tudtam, hogy a következő kör végén elé jöhetek ki, de a gumikban semmi sem maradt. A négyes kanyarban leblokkoltak a hátsó kerekeim. Ugyanez történt az egyik szabadedzésen is, csakis az én hibám."
A harmadik helyen célba érő Felipe Massa jól rajtolt, de boxutcai gyorshajtásért öt másodperces időbüntetést kapott, amit a második kiállásánál töltött le. Szerencséjére elrontották csapattársa, Valtteri Bottas kerékcseréjét, Jenson Button pedig beragadt a keményebb gumikon rajtoló Danyiil Kvjat mögé, így megőrizte a dobogós pozíciót hazai pályán.
„Hihetetlen verseny volt, annyi minden történt – mondta Massa. – Boldog vagyok, de a hibámnak egyáltalán nem örülök. Az első boxkiállásomnál megnyomtam a limitert, de nem jól, mert nem lassult le a kocsi. Azt hittem, ezzel az öt másodperces büntetéssel elszállnak az esélyeim a dobogóra, de még inkább nyomtam, mint előtte, már amennyire a gumik engedték. A gumik miatt végig óvatosnak kellett lenni."
Massa a harmadik boxkiállásánál is rontott, a Williams helyett a McLaren garázsa elé állt be, onnan továbbhajtották a rivális csapat szerelői.
„Erre a versenyre más volt a garázsok beosztása, a boxutca közepére kerültünk, a McLarennél pedig hasonló színű felszerelésben voltak a szerelők, mint nálunk" – mondta a brazil.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Jenson Button (4.): – Azt hiszem, remek munkát végeztem, 15 éve ezt teszem, nincs mit bizonyítanom. Jó versenyem volt, megvertem Vettelt és a két Ferrarit, még nem állok készen arra, hogy abbahagyjam a versenyzést.
Sebastian Vettel (5.): – Jól rajtoltam, az egyes kanyarban veszélyes volt a helyzet, nem volt hova mennem, a négyesben pedig visszajöttek a két évvel ezelőtti emlékek, ezért túl óvatos voltam, és lefutottam az útról. Utána nehéz volt visszaküzdeni magam, a McLaren nagyon erős volt.
Fernando Alonso (6.): – Most nem foglalkozom a jövővel, a 2015-ös idénynyitóig még rengeteg idő van. Az a legfontosabb, hogy bebiztosítsuk a negyedik helyet a konstruktőr-világbajnokságban, és ez azzal, hogy Magnussen mögöttünk ért célba, nagyon közel van. Buttonnal jót csatáztam, a végén pedig Kimit kellett megelőznöm, a csapat nem szólt bele, hagyott minket versenyezni.
Kimi Räikkönen (7.): – Nagyon jó hétvégénk volt, jó volt vezetni az autót, nagy kár a boxutcában elvesztegetett időért, különben jobban működött volna a stratégia, talán három hellyel is előrébb végezhettem volna. A végén esélyem sem volt Fernando ellen a kopott gumikon, de azért amit tudtam, megtettem.
Nico Hülkenberg (8.): – Nagyon jó versenyem volt, óriási elégtétel, hogy nyolcadik lettem. Végig más taktikán voltam, mint a többiek, ami furcsa volt, nem küzdöttem senkivel. Jó stratégiám volt, talán ha pár körrel hosszabb a verseny, a lágy gumikon a két Ferrarit is megelőzöm.
Kevin Magnussen (9.): – Nem volt valami nagy versenyem, csalódott vagyok. A gumik nagyon gyorsan tönkrementek, esélyem sem volt védekezni. Jenson 4. helyének viszont őszintén örülök.
Valtteri Bottas (10.): – Rengeteg gondom volt ezen a versenyen, a biztonsági övem már a rajtnál zavart, az első két boxkiállásnál próbáltuk rendesen rögzíteni, de addigra nagyon visszacsúsztam. Vannak ilyen napok, Felipének viszont örülök, hihetetlen közönsége van.
Danyiil Kvjat (11.): – Ez volt a legtöbb, amit a 17. rajtkockából elérhettem. Mindent megpróbáltam, de a Mercedes-motorral hajtott autók annyival gyorsabbak, hogy nem tudtam csatázni velük az egyenesben.
Pastor Maldonado (12.): – Két kiállást terveztünk, de annyira koptak a gumik, hogy háromra volt szükség. A végén próbáltam megelőzni Bottast, de túl gyors volt az egyenesekben.
Jean-Éric Vergne (13.): – Fájdalmas volt. Szinte végig Pérez mögött mentem, a kanyarokban gyorsabb voltam nála, de előzni az egyenesben kell, ott pedig még DRS-sel sem volt esélyem. Jó, hogy túl vagyunk ezen a hétvégén.
Esteban Gutiérrez (14.): – A táv feléig úgy éreztem, jók vagyunk, van esély a pontszerzésre, de amint utolértem valamelyik másik autót, a gumik egy csapásra tönkrementek, így nem volt esély előrébb jönni.
Sergio Pérez (15.): – Nem úgy alakult a hétvége, ahogy szerettem volna, a pénteken kiesett autózás hatással volt a Brazil Nagydíjamra, remélem, Abu-Dzabi jobb lesz.
Adrian Sutil (16.): – A hűtőrendszer hibája miatt a boxból rajtoltam, kár, hogy ilyen sok a baj az autóval. Az időmérőn mindent beleadunk, aztán mégis a boxból kell rajtolni, és még az egyik boxkiállást is elszúrtuk.
Romain Grosjean (17., nem ért célba): – Rengeteget dolgoztunk, hogy gyorssá tegyük az autót, kár, hogy nem sikerült célba érni. A következő versenyen meg kell előznünk az ilyen hibát, valahogy pontot kellene szereznünk.
Daniel Ricciardo (feladta): – Néhány kör óta éreztem, hogy az autó bizonytalan fékezéskor, eléggé rázkódott. Azt hittem, csak a gumik, de amikor a célegyenes végén fékeztem, nyilvánvalóvá vált, hogy nincs rendben a bal első kerék. Azt hittem fékhiba, de a boxban mondták, a felfüggesztés ment tönkre.
A VERSENY KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSÁT IDE KATTINTVA ÉRHETI EL!
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:30:02.555 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1.457 mp h. |
3. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 41.031 mp h. |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 48.658 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 51.420 mp h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:01.906 p h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:03.730 p h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:03.934 p h. |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:10.085 p h. |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1 kör h. |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Romain Grosjean* | francia | Lotus-Renault | 8 kör h. |
*nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 39 | |
Leggyorsabb kör: Hamilton (62. kör) 1:13.555 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 10 | 15 | 15 | 334 |
2. | Nico Rosberg | 5 | 15 | 16 | 317 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 8 | 15 | 214 |
4. | Sebastian Vettel | – | 4 | 15 | 159 |
5. | Fernando Alonso | – | 2 | 16 | 157 |
6. | Valtteri Bottas | – | 5 | 16 | 156 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 12 | 106 |
8. | Felipe Massa | – | 2 | 10 | 98 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 14 | 80 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 12 | 55 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 12 | 53 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 11 | 47 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 7 | 22 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 2 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 651 |
2. | Red Bull-Renault | 373 |
3. | Williams-Mercedes | 254 |
4. | Ferrari | 210 |
5. | McLaren-Mercedes | 161 |
6. | Force India-Mercedes | 127 |
7. | Toro Rosso-Renault | 30 |
8. | Lotus-Renault | 10 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |