Sebastian Vettel szerint most nem olyan unalmas a Formula–1, mint amikor Michael Schumacher uralta a sportágat a Ferrari pilótájaként, és 2000-től 2004-ig zsinórban öt világbajnoki címet nyert. A német azt követően beszélt erről, hogy szembesítették Lewis Hamilton véleményével, a Mercedes pilótája ugyanis azt mondta, most ugyanaz a helyzet, mint a Schumi-érában, amikor a rajt után aludhatott egyet az embert a tévé előtt, mert úgyis tudta, ki nyeri meg a versenyt.
PÉNTEK |
3.00–4.30: 1. szabadedzés |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
„Hamilton szavait elismerésnek tekintem, mint ahogy arról is hallottam, hogy a Twitteren megdicsért – mondta Vettel Szuzukában. – Szerintem a mostani F1 teljesen más, mint a tíz évvel ezelőtti korszak. Egyetlen verseny emelkedett ki, Szingapúrban hatalmas volt a különbség, elképesztően gyorsan el tudtam húzni, de volt szerencsém is, mert nem mindegy, éppen ki halad mögötted, és milyen gumikat használ. A többi versenyen nem voltak ilyen egyértelmű különbségek, a három másodperces előny például kevés ahhoz, hogy beleférjen egy hiba. Dél-Koreában például könnyen elfékezhettem volna magam, és akkor oda az első hely."
Vettel szerint Hamilton nyilatkozata és Twitter-bejegyzése is azt mutatja, hogy a pilóták elismerik egymás teljesítményét.
„Nagyon sok olyat lehet olvasni, hogy nincs tisztelet egymás iránt, de ha odamegyek valakihez, érzem, hogy nagyra tart, és ez a legfontosabb számomra. Lewis az egyik legjobb pilóta jelenleg az F1-ben, mostanában nagyon jól kijövünk egymással, köszönöm neki az elismerő szavakat, amelyeket csak viszonozni tudok" – mondta Vettel.
Mark Webber vadonatúj kasztnit kap Formula–1-es pályafutása utolsó öt versenyére. A Red Bull ausztrál pilótájának leégett a kocsija a Dél-koreai Nagydíjon, miután összeütközött Adrian Sutillal.A megcsúszó Force India a Red Bull oldalának csapódott, megrongálva a hűtőt, amelyből az olaj a kipufogóra fröccsent, és lángra kapott. Az ütközés nagyobb kárt okozott, mint a tűz maga, a motornak és a váltónak viszont nem esett baja – mivel Webber kiesett, utóbbit büntetés nélkül kicserélheti a Red Bull. „Nem volt vészes az eset, Ausztráliában hozzászoktunk már a bozóttüzekhez – mondta Webber a német Auto Motor und Sportnak Szuzukában, a Japán Nagydíj helyszínén, majd felvetették neki, hogy nem nagyon igyekezett eloltani a tüzet. – A kocsiban ülve megpróbáltam üzembe helyezni a belső tűzoltó rendszert, ez eltartott egy darabig, persze nem sikerült. Aztán miután kiszálltam, vártam a pályabírókra, akik egy mukkot sem tudtak angolul, így tényleg semmit sem tehettem. Talán megpróbálhattam volna elfújni.” |
A német akár a Japán Nagydíjon bebiztosíthatja negyedik világbajnoki címét, ehhez nyernie kell Szuzukában, miközben Fernando Alonso nem végez az első nyolc között. Vettel előtt Juan Manuel Fangio és Michael Schumacher nyert négy vb-címet egymás után, de egyikük esetében sem az első négy volt ez.
Vettelhez hasonlóan Nico Rosberg is úgy véli, hogy egy pilóta utóbbi versenyeken nyújtott domináns szereplése nem teszi unalmassá a sportágat.
„Hiszem, hogy még mindig izgalmas ez a sportág, még Szingapúrban is csak egy tized volt köztünk az időmérőn, bármikor ott van a lehetőség arra, hogy elkapjuk Sebastiant. A Dél-koreai Nagydíjra szerintem tíz emberből kilencen azt mondják, hogy izgalmas volt – mondta Rosberg. – Jövőre nagy szabálymódosítás jön, megkeveredhet az erősorrend, és újabb izgalmak várhatóak. Szeretném megtörni Seb uralmát."
Utóbbiban nem Rosberg az egyetlen, további tucatnyi pilóta gondolkodik úgy, hogy jövőre megtöri a Red Bull és pilótája hegemóniáját. S 2009-ben, a legutóbbi nagy szabálymódosítások évében láthattuk, az is jó eséllyel pályázhat, aki az előző idényt 3 szerzett ponttal a 18. helyen zárta egyéniben.
A Japán Nagydíj hétvégéjére remek időt várnak, az időjósok szerint a péntek reggeli órákban eshet az eső, de utána még csak felsőre sem kell nagyon számítani a versenypálya felett.
DRS-ZÓNA
Japánban csupán egy DRS-zóna lesz a hétvégén, mégpedig a célegyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőponton (DRS detection a grafikán), a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a zónában.