A csoportkör legnézettebb mérkőzése a Németország–Ghána találkozó lett. Online átlagosan 17 ezren nézik a meccseket, az MTVA mobilapplikációját eddig mintegy 50 ezren töltötték le.
Lezárult a Brazíliában zajló labdarúgó-világbajnokság csoportköre. A június 12-től 26-ig tartó időszak hatására a 18–23 órás idősávban, a teljes népesség körében két és félszeresére emelkedett az M1 nézettsége a tavaszi eredményekhez képest. A közönségarányok is jelentősen emelkedtek: az M1 egész napos közönségaránya a teljes népesség körében csaknem megduplázódott (7.5 százalékról 14.2 százalékra), de még jelentősebb volt a növekedés a 18–49 évesek körében: itt a csatorna részesedése 4.1 százalékról 14.5 százalékra nőtt (a férfiak nézettségi mutatója a vb alatt 20.1%). A 18–23 órás sávban még magasabb értékeket találunk: a teljes népesség 18.6 százaléka, a 18–49 évesek 20.4 százaléka, a 18–49 éves férfiak 27.6 százaléka az M1-et választotta a vb csoportmérkőzései alatt.
A csoportkörök legnézettebb közvetítése a Németország–Ghána összecsapás volt, 1 millió 104 ezer fővel (38.2 százalékos közönségaránnyal a férfiak körében). A második a négy évvel ezelőtti döntő megismétléseként a spanyol–holland lett, 1 millió 101 ezer fővel (38 százalékos közönségaránnyal a férfiak körében), a harmadik pedig a Spanyolország–Chile mérkőzés 1 millió 60 ezer fővel (itt a férfiak 37.7 százaléka választotta az M1-et). Az esti meccseket eddig átlagosan 821 ezren nézték, a délutániakat 665 ezren (itt a német–portugál volt a legnézettebb 848 ezer fővel), míg az éjszakaiak nézettsége 234 ezer fő volt (itt 394 ezer fővel az olasz–angol volt a legnézettebb).
Az utolsó csoportkörben nyolc mérkőzést a párhuzamosság miatt az M2 közvetített, itt a Kamerun–Brazília mérkőzés volt a legnézettebb 327 ezer fővel. Az M2-n a négy esti meccs átlagos nézettsége 191 ezer fő, míg a négy délutánié 130 ezer fő volt.
Az eddigi élő közvetítésekbe 6 millió 323 ezer fő nézett bele legalább egy percre, ez a teljes népesség 70 százaléka. A délelőtti és kora délutáni ismétlésekkel együtt a vb közvetítések (eddig 169 óra) összesen 6 millió 614 ezer főt értek el, ez a teljes népesség megközelítőleg háromnegyede (73.3 százaléka). A Nielsen Közönségmérés által szolgáltatott nézettségi adatok pontatlanságát mutatja, hogy a háztartásokon kívüli televíziónézés mérése – így a vb esetén például a nyilvános vetítések – nem tartozik a cég műszeres közönségmérésének vizsgálati tárgykörébe, ezért megállapítható, hogy az M1 nyilvános vetítések által elért tényleges közönsége nagyságrendekkel nagyobbra tehető.
Atelesport.hu/fifavbweboldalon átlagosan több mint 17000-en néznek bele az élő közvetítésekbe,a megnyitót és az első meccset több mint 45 ezren nézték. Népszerű volt még a Németország–Portugália és a Brazília–Mexikó a maga 30-30 ezer látogatójával. A vb kezdete óta 60-80 ezren keresik fel naponta atelesport.huoldalt. A legtöbben, több mint 81 ezren június 15-én voltak kíváncsiak a sporthírekre, videókra, statisztikákra, fotógalériákra – összesen több mint 410 ezer oldalt töltöttek le.
Az MTVA FIFA-vb ingyenes applikációt eddig 49756-an töltötték le okostelefonra, illetve tabletre (iOS: 19200, Android: 17324, WP8: 13232).
Forrás: Nielsen Közönségmérés, Google Analytics, webaudit