A verseny csütörtöki sajtótájékoztatóján jelentették be, hogy a Ganz Danubius Hungarosteelnek köszönhetően új főszponzora lesz a versenynek. Mindez azért volt érdemes kihangsúlyozni rögtön az elején, mert a viadal rendezése körüli tavalyi vita nem tett jót senkinek, a szponzorokat például egyenesen elbizonytalanította, többségük még jelenleg is kivár.
A hosszúra nyúlt pereskedés azonban lezárult, a jogi vita elcsendesült. Minden, rendezéssel kapcsolatos jog a szövetséget illeti, amely tavaly már új főszervezőre bízta a versenyt. Mivel a hosszú időn át tartó vita megnehezítette a szponzorszerzést, a TdH időközben kikerült az UCI (Nemzetközi Kerékpáros-szövetség) versenynaptárából.
Ennyit a közelmúltról és most nézzük a jelent. Papp Zsolt versenyigazgató arról adott tájékoztatást, hogy a mezőny idén is tiszteletét teszi hazánk legmagasabb pontjain, a Mátrában, a Bükkben és a Zemplénben, a versenyzőkre különleges, nehéz szakaszok várnak, amely egyben tartalmas küzdelmet ígér.
Szórádi és Szeghalmi, főszereplők lehetnek
Versenyzők mondták
„Ez lesz a negyedik Magyar körversenyem – mondta a sajtótájékoztatón a mezőnyverseny idei győztese, a Bodrogi Lászlót is maga mögé utasító Szeghalmi Bálint. – Komoly útvonal, többnapos verseny vár ránk, igazi kihívás lesz megfelelnünk ebben a nemzetközi mezőnyben.”
„A sokadik Magyar körversenyemen állok már rajthoz – nyilatkozta az élmezőnyhöz tartozó Szórádi Balázs –, tavaly a kilencedik helyen zártam összetettben. ez eddigi legjobb eredményem. Idén úgy készültem, hogy ezen a versenyen legyek csúcsformában.”
Egy szakasz erejéig a mezőny Szlovákiába is átteker, köszönhetően az ottani szövetséggel ápolt jó, baráti viszonynak. De a rendezők is nyitottak a résztvevők azon kérése felé, amely az útvonal frissítését szorgalmazta.
A szlovákiai szakasz Sátoraljaújhelytől Kassáig tart, amely 138 kilométer megtételét jelenti. Érdekesség, a környező országok magyarlakta részei közül Kárpátalja és Újvidék is intenzíven érdeklődik a TdH iránt, a szervezők szerint mindez csak pénzkérdés, de akár három éven belül megvalósítható. Amennyiben a mostani főszponzorhoz hasonlóan további három-négy nagyobb támogató érkezne, a probléma máris megoldódna.
A szervezők szerint azonban reálisan nézve erre még várni kell pár évet, sportgazdaságunk, sporttámogatottságunk ugyanis jelenleg nem ilyen erős.
A tavalyi 118 indulóval szemben idén 142 kerekes áll rajthoz, 24 csapat színeiben. A győztes jutalma a 13 kilós serleg lesz, illetve részarányos jutalma a nettó 1,5 millió forintos összdíjazásból. Külön serleget kap a csapatverseny győztese, ezért minden bizonnyal két honi profi egyletünk, a P-Nívó, illetve a Cornix csap majd össze érdemben.
A szakaszok győztesei különdíjakat vehetnek majd át, mint ahogyan értékes tárgynyeremények - fődíj egy nagy értékű robogó - kerülnek kisorsolásra az amatőrök között, akik a napi kísérőversenyeken próbálhatják ki magukat.
Az induló 24 csapat közül kilenc profi lesz, a magyar bajnok mellett részt vesz a szerb bajnok is, illetve a TdH-címvédője, a szlovák Martin Riska is.
Nem áll rajthoz az egyik legjobb országúti magyar kerekes, Szekeres Csaba, akinek kisfia bármelyik napon megszülethet, de a mezőny nélküle is felvonultat magyar esélyest. Hiszen immár magyar állampolgárként indulhat a TdH-t korábban kétszer még szlovákiai magyarként nyerő Remák Zoltán, aki hosszas várakozás után lett honosítva.
Tavaly nem volt baleset a versenyen, volt viszont légi felvétel, a szervezők utóbbira idén is ígéretet tettek, előbbiben viszont csak bízni tudnak. Az időjárás-előrejelzések szerint a jövő héten is kánikulai meleg lesz, amely plusz nehézséget ró a versenyzőkre, akik a verseny fontosabb részét már annak első felében letudják idén.