A csütörtöki bemutatkozó sajtótájékoztatón Eisenkrammer Károly csapattulajdonos elmondta, a három éve alakult Kőbányai Torna Club meghatározó szereplője lett a magyar kerékpáros életnek, bár eddig csak utánpótláskorú versenyzőik voltak.
„A fiataloknak kell a minta, kellenek melléjük olyan versenyzők, akikre felnézhetnek. Ezért igazoltunk norvég és olasz sportolókat, valamint Lovassy Krisztiánt, aki egy példa értékű együttműködés eredményeként idén az országúti versenyen kőbányai színekben, míg a pályaidényben BVSC-sként indul majd” – jelentett ki Eisenkrammer, aki hangsúlyozta, hogy a két klub így közösen tudja megteremteni Lovassy számára a megfelelő szakmai, technikai és anyagi feltételeket.
Eisenkrammer szerint egy kontinentális csapat működtetéséhez elsősorban jó szakmai koncepcióra, kapcsolatrendszerre van szükség és a pénz csak a harmadik sorban, ezért Stubán Ferencet nevezte ki szakmai igazgatónak, aki már 20 éve működtet országúti csapatokat.
A szakmai igazgató kifejtette: a 12 fős csapatba egy norvég testvérpárt, Erik és Bjornar Vevatne Overlandot, s három olasz kerekest, Alberto Marengót, Matteo Pascazit és Cristian Bianchettit szerződtették. Mellettük még a Lovassyhoz hasonlóan 1988-as születésű Bernárd Bendegúz, illetve a húszas éveik elején járó Móricz Dániel, Lóki Bence, Istlstekker Zsolt, Czéh Balázs és László Attila alkotja a Kőbánya Cycling Teamet.
Stubán közülük – a tavalyi magyar országúti bajnok Lovassy mellett – az elmúlt években még egy svájci csapatban versenyző Alberto Marengót emelte ki, aki egy közelmúltban megrendezett törökországi versenyen a 90 fős mezőnyben a 16. helyet szerezte meg.
A jelenlegi első számú számú magyar kerekes, Lovassy Krisztián két célt fogalmazott meg: egyrészt szeretné megnyerni az idei magyar körversenyt, a Tour de Hongrie-t, másfelől ki akar jutni a 2020-as tokiói olimpiára. Ez utóbbira csak pályán, a négy részből álló omnium versenyben lesz lehetősége, s a sikeres kvalifikációhoz az kell, hogy a világranglista első 12 helyezettje között legyen.
Eisenkrammer Károly elismerte, hogy klubja anyagiakban nem versenyezhet a másik magyar kontinentális csapattal, a Pannon Cycling Teammel, ugyanakkor megalakulásukkal így két hazai istálló is részt vehet az idén magasabb szinte lépett Tour de Hongrie-n.
A csapattulajdonos beszámolt arról is, hogy a helyi önkormányzat által jelentősen támogatott kőbányai kerékpársport életében a következő nagy előrelépés az lehet, ha a Sportligetben várhatóan szeptemberre elkészül az a fedett, 200 méteres, faburkolatú edzőpálya, amely évtizedek óta fennálló hiányt pótolna a hazai kerékpársportban, mivel Magyarországon még sosem volt fedett Velodrom. A fémszerkezetű, sátortetős, minimális nézőtérrel rendelkező létesítmény megépítése egy hónapot vesz igénybe, s a beruházás a tervek szerint 450-480 millióba kerül majd.