A Magyar körverseny nem csupán sportesemény, egyszerre turisztikai termék is, de az egyik csak erősíti a másikat – jegyezte meg találóan Szilasi László, a Tour de Hongrie versenyigazgatója, hozzátéve, ennek az együtthatónak a financiális hozadékai sem elhanyagolhatóak.
Tavaly a víruskáoszban eleve nagy fegyverténynek számított, hogy ha módosított időpontban is (tavaszról nyár végére tolva), de egyáltalán megrendezték nemzeti kerékpáros körversenyünket, hiszen a pandémiának számos patinás viadal áldozatul esett. Akkor minden eddiginél erősebb mezőny állt rajthoz a TdH-n, többek között öt világelitben szereplő, azaz world tour csapattal a mezőnyben, így többen nem is annyira titkon már abban reménykedtek, akár az idei évben megléphetjük a vágyott szintugrást, a második számú nemzetközi versenysorozatba, a ProSeries-be kerülést.
Ez végül nem jött össze, de egyrészt lehet, nem is baj, hogy nem sikerült ennyire hamar, másrészt ha a viadal ilyen ütemben fejlődik, csupán idő kérdése – Szilasi például amondó, legkésőbb 2023-ra oda kell érnünk.
Az idei, május 12. és 16. közötti 42. kiírásra máris a tavalyinál több (eddig hat) world tour csapat adta le nevezését, és a lista még korántsem végleges, a kedd esti útvonalbemutatón pedig afelől is megnyugodhattunk, hogy a szervezők ismét remek programot raktak össze a színvonalas mezőnynek.
„Tavaly a tervezett magyarországi Giro-rajt miatt elsősorban a keleti, északi országrészre koncentráltunk, és sikerült is remek versenyt összehoznunk csodálatos tájakon. De már akkor megígértük, legközelebb Nyugat-Magyarországot és a Balaton környékét járjuk be” – adta meg a kiindulópontot a Tour de Hongrie feltámasztója, Eisenkrammer Károly. A főszervező hozzátette, igyekeztek nemcsak tartani, de emelni is az eddigi színvonalat, így lehetőséget adni olyan városoknak is, ahol eleddig még nem járt a Magyar körverseny.
A 2021-es verseny Siófokról startol május 12-én, és a harmadik szakasz rajtvárosaként a 2023-ban Európa leendő kulturális fővárosaként tündöklő Veszprém is lehetőséget kap. A nagy durranás ugyanakkor egyértelműen a budapesti záróetap: a főváros négy év szünet után tér vissza a TdH vérkeringésébe, egyből a verseny célvárosaként; a mezőny a Hősök teréről indulva és oda visszaérkezve egy majd' 8 km-es kört tesz meg 12-szer, az Andrássy úton végighaladva a Városligetet és az új Puskás-stadiont is megkerülve.
„Nagy öröm, hogy a Magyar körverseny négy év szünet után visszatér Budapestre, főleg most, hogy a viadal a régió legfontosabb kerékpáros viadalává nőtte ki magát. A kerékpársportunk ott kopogtat a világ élmezőnyében, és a fővárosban is mind többen ülnek bringára” – mondta Karácsony Gergely főpolgármester, Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos pedig hozzátette, ilyen versennyel és mezőnnyel az elkövetkező években rengeteg léphet előre a kerékpározás hazánkban.