Idén újabb Liberával gazdagodott a Balaton, Litkey Farkas csapata ugyanis a jövőben az eddig olasz kézben lévő Gardazzurrával indul majd a nagyhajós túraversenyeken. A hajó ugyan a Bódeni-tavon mutatkozott be először, hazai vízen hétvégén láthatta a vitorlás társadalom, amikor is az Izsák Szabolcs-emlékversenyen nemcsak a Yardstick I-es osztályt, hanem az abszolút kategóriát is megnyerte.
A Kékszalag-gyôztes Litkey Farkas idén a Gardazzurrával szeretne ismételni (FOTÓ: Tumbász Hédi)
A Kékszalag-gyôztes Litkey Farkas idén a Gardazzurrával szeretne ismételni (FOTÓ: Tumbász Hédi)
– A Balatonra egy kicsit át kellett alakítanunk a Gardazzurrát, így nem tudtuk, hogyan viselkedik majd az első vízreszállásnál. Éppen ezért nagyon óvatosan kezdtünk, jócskán alulvitorlázva vágtunk neki az Izsák Szabolcs-emlékversenynek – mondta Litkey Farkas. – Talán ennek tudható be, hogy az elején a Brencsán Ábel kormányozta Plea- sure bő tíz perccel önök előtt haladt? – Egyrészt a rajt előtti viharjelzés miatt is visszafogottabbak voltunk, másrészt sokan hiányoztak az alapcsapatból, így a jelenlévők közül szinte mindenkinek új poszton kellett bizonyítania. A Pleasure ugyanakkor nagyon szépen vitorlázott, Balatonkeneséig nem is tudtuk befogni. Akkorra viszont nagyjából összerázódtunk, na és a szerencse is mellénk állt, hiszen kedvezőbb szelet kaptunk, mint a legnagyobb vetélytársunk, így sikerült "rászaladni” a Pleasure-re. – Olyannyira, hogy a végén hendikep ide vagy oda, biztosan nyerték az abszolút mellett a kategóriájukat is. – Igen, sikerült kellő előnyt gyűjtenünk. – Nagyon fontos volt önöknek, hogy az első balatoni versenyükön győzelemmel mutatkozzanak be? –Igen, mert szerintem ez a Kékszalag után a legrangosabb túraverseny. Régen ugyanis ez a viadal volt az úgynevezett Fehérszalag, és csak azután nevezték el Izsák Szabolcs-emlékversenynek, amelynek Balatonfüred, Balatonkenese, Siófok, Balatonföldvár és Balatonfüred az útvonala, amikor úgy döntöttek, hogy minden szalagverseny teljes tókerülő legyen. – Hétvégén igen megrostálta a mezőnyt a gyenge szél, a Liberákat viszont láthatólag ez sem zavarta. – Ha jól tudom közel százhatvan vitorlást neveztek be, és végül jó ha húszan értek célba a limitidőn belül. Ettől még lehet, hogy fújt a szél a Balatonon, csak nem ott, ahol a verseny zajlott. Még szerencse, hogy a Liberákkal valóban lehet haladni enyhe szélben is. – Legközelebb mikor indulnak a Gardazzurrával? – Ezen a hétvégén csak edzést tartunk, a rákövetkezőn viszont tervbe vettük a rajthoz állást. Kell a rutin a Kékszalag előtt… Annál is inkább, mert utána két és fél hónapra még vissza kell adnunk az olaszoknak a hajót. Így egyeztünk meg velük. – Ez azt jelenti, hogy a híres Centomiglián nem magyar csapat vezényli majd a Gardazzurrát? – Egész pontosan úgy szól a megállapodás, hogy idén még július huszonhárom és október tíz között az olaszok versenyeznek vele, utána viszont véglegesen megkapjuk. Annyit azért sikerült elérni, hogy három emberünk ott lehet majd a Garda-tó kerülésnél is a fedélzeten.