A 17. Magyar Nagydíj előtt a Formula1-es mezőny négy pilótája, Rubens Barrichello, Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és David Coulthard arról beszélt az újságírók előtt, milyen csatát fognak vívni egymással a világbajnoki pontverseny második helyéért. Azóta Barrichello csapattársa, a már világbajnok Michael Schumacher kíséretében magabiztos győzelmet aratott, és bizony megváltoztak az elképzelések.
A Ferrari-istállónál szorgos kezek segítik Barrichello munkáját, és gondoskodnak arról, hogy a brazil megszerezze az ezüstérmet (Fotó: Árvai Károly)
A Ferrari-istállónál szorgos kezek segítik Barrichello munkáját, és gondoskodnak arról, hogy a brazil megszerezze az ezüstérmet (Fotó: Árvai Károly)
Barrichello 45 pontjával szemben Montoyának és Ralf Schuminak 40-40 egysége van, míg Coulthard 34-gyel az ötödik. Látva a Ferrari hungaroringi fölényét, a Rubinhót üldöző hármas szinte teljesen letett arról, hogy elcsípheti a vb-ezüstöt. "Fantasztikus lenne, ha másodikként zárnám az idényt, de annak is nagyon örülnék, ha megszerezném a harmadik helyet” – mondta a Magyar GP-t a 11. helyen záró Montoya, aki még mindig nem barátkozott meg a Hungaroringgel. "Ez nem a Williams-BMW-nek való pálya, a három nap alatt képtelen voltam kilábalni az alulkormányozottságból. Akármit próbáltunk változtatni, nem javult a helyzet” – fogalmazott a kolumbiai, akinek csapattársa, Ralf Schumacher megtalálta a lehető legjobb beállításokat, és a Ferrarik mögött a harmadik lett. Coulthard az ötödik helyet csípte el, a skót elmondta, reménytelennek látja a Ferrari elleni harcot. DC úgy véli, a Scuderia dominanciája nemcsak ebben az évben tart, hanem még 2003-ban is folytatódik. "Aggódom, mert nagyot kellene javulnunk ahhoz, hogy megszorítsuk Schumachert és Barrichellót. Ha nem leszünk körönként legalább egy másodperccel jobbak az idei eredményekhez képest, akkor újra csak a Ferrari egyeduralmára számíthatunk. A csapatban mindenki számít ugyan a fejlődésre, de nem biztos, hogy ettől jobbak is leszünk. Egyelőre azt kell mondanom, hogy jövőre megint az olasz istálló lesz a világbajnokság legnagyobb esélyese” – mondta Coulthard. A maranellóiak úgy tervezik, hogy (a szokásokhoz ragaszkodva) a következő szezon elején Michael Schumacher és Barrichello az idei autót használja majd, s csak később ülnek az újba. Úgy tűnik, Alex Yoong ezentúl egyáltalán nem szerepelhet Formula–1-es versenyen. Paul Stoddart, az olasz kiscsapat ausztrál tulajdonos-igazgatója kijelentette, jövőre már nem számít a malajziai szolgálataira, mert Yoong csalódást okozott Mark Webber csapattársaként. A Magyar Nagydíjon már nem is indult az ázsiai, akit Anthony Davidson helyettesített. Sokan féltették a fiatal britet, aki azonban nem vallott szégyent, kvalifikálta magát a versenyre, amelynek 75 százalékát teljesítette is. A Belga Nagydíjon is Davidson vezeti majd a Minardi-Asiatechet, majd várhatóan Bryan Herta amerikai autóversenyző kap lehetőséget Stoddarttól. A csapatfőnök a Hungaroringen elárulta, a szezon után mindenképpen építenek egy autót Justin Wilson számára, hogy a Formula–3000 tavalyi bajnoka is lehetőséget kapjon. Wilson volt az első számú jelölt Yoong pótlására, ám az autót úgy méretezték az idény elején, hogy Webber éppen beleférjen a 184 centijével. Csakhogy Wilson tíz centiméter híján két méter magas… Mindenesetre Wilson reménykedhet abban, hogy jövőre lehetőséget kap, és ő lehet a csapat egyik pilótája. Mivel Webber várhatóan eligazol, Herta lehet a másik sofőr, hiszen Stoddartnak állítólag amerikai kell.