Niki Lauda apró örömei

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.09.02. 21:04
Címkék
Michael Schumacher és a Ferrari-istálló Belgiumban is kitett magáért: a német pilóta pályafutása 63., idei 10., míg Belgiumban a hatodik győzelmét aratta, a Scuderia 2002-ben immár a 12. diadalát ünnepelte és azt, hogy legalább egy pilótája 50 verseny óta a dobogóra állhatott. Spa-Francorchamps-ban persze nem csak a maranellóiak indultak, összeállításunkban csapatonként elemezzük a Belga GP-t. FerrariMichael Schumacher a tavasz és a nyár után az őszt is győzelemmel köszöntötte, csapatának 156. diadalát aratta, ebből a tizenharmadikat Belgiumban. A Formula–1 történetében először egy idényen belül tíz futamot nyerő pilóta és csapattársa, Rubens Barrichello ebben az évben már hatszor aratott kettős győzelmet. "Álomverseny – már megint. Michael megtette, amit lehetett, a pole pozícióból rajtolva az élen maradt, és Rubens fel tudott jönni a második helyre. Minden tökéletes volt, nem lehet szavakba foglalni, milyen évünk van. Minden típusú pályán versenyképesek vagyunk kiváló autónknak köszönhetően. Különösen boldog vagyok amiatt, hogy ez volt a századik elsőségünk a Shell partnereként”–fogalmazott Jean Todt csapatfőnök.
Michael Schumacher vasárnapi, spái sikere egyben azt is jelentette, hogy a Ferrari századik gyôzelmét aratta a Shell partnereként (Fotó: Reuters)
Michael Schumacher vasárnapi, spái sikere egyben azt is jelentette, hogy a Ferrari századik gyôzelmét aratta a Shell partnereként (Fotó: Reuters)
Michael Schumacher vasárnapi, spái sikere egyben azt is jelentette, hogy a Ferrari századik gyôzelmét aratta a Shell partnereként (Fotó: Reuters)
Michael Schumacher vasárnapi, spái sikere egyben azt is jelentette, hogy a Ferrari századik gyôzelmét aratta a Shell partnereként (Fotó: Reuters)
Michael Schumacher vasárnapi, spái sikere egyben azt is jelentette, hogy a Ferrari századik gyôzelmét aratta a Shell partnereként (Fotó: Reuters)
Michael Schumacher vasárnapi, spái sikere egyben azt is jelentette, hogy a Ferrari századik gyôzelmét aratta a Shell partnereként (Fotó: Reuters)
Williams
A konstruktőrök világbajnoki pontversenyében a második helyen álló Williams-istálló Juan Pablo Montoya harmadik és Ralf Schumacher ötödik helyének köszönhetően három ponttal növelte a McLarennel szembeni előnyét. A hétvége a kolumbiai számára indult nehezebben, mégis ő volt az, aki a dobogóra állhatott. "Juan Pablo nagyon jól versenyzett, szinte végig nyomás alatt volt, de nem hibázott, megtartotta harmadik helyét. Ralf sajnos pozíciót vesztett a rajtnál és a megcsúszásánál is, de a lényeg, hogy hat ponttal gazdagabbak lettünk” –fogalmazott Gerhard Berger, a BMW sportigazgatója.

McLaren
David Coulthard kiváló versenyzéssel a negyedik lett Spában, de Kimi Räikkönen nem tudta kihasználni második rajtkockából származó előnyét, az ötödik helyen autózva feladta a viadalt. "Vasárnap hidegebb volt, mint az első két napon, a teljesítményünk ezért esett viszsza. Roppant nehéz hétvégén vagyunk túl, de a hivatalos időmérő edzésen megmutattuk, hogy fejlődünk” – mondta Ron Dennis, a West-McLaren csapatfőnöke.

Jaguar
Niki Laudának kétszer is jó oka volt arra, hogy felhívja a Jaguart működtető Ford-gyár vezetőit: szombaton Eddie Irvine idei legjobb rajtpozíciója (8.), vasárnap az ír pontszerzése örvendeztette meg az osztrákot. Irvine mellett Pedro De La Rosa is remekelt, a spanyol a 11. helyről rajtolt, és a 8. pozícióban állt a versenyen, amikor kiesett. A Jaguar még nem jelentette be, kik lesznek jövőre a pilótái, Irvine és De La Rosa mindenesetre jó pontot szerzett Milton Keynesben.

Toyota
Mika Salo alig maradt le Irvine mögött Spában, a finn kis híján megszerezte az újonc Toyota-istálló idei harmadik pontját. A kölniek napokkal a verseny előtt tudatták Salóval és Allan McNish-sel, hogy jövőre már nem tartanak igényt rájuk, ennek ellenére mindkét pilóta fantasztikusan szerepelt a hét végén, ennek köszönhető a 7. és a 9. helyezés. McNish elmondta, így derűlátóan vághatnak neki az idény (és talán pályafutásuk) utolsó három versenyének.

BAR
A brackleyiek pontszerzési reményei a rajtnál elszálltak, Jacques Villeneuve a 14., Olivier Panis a 18. helyre esett vissza. A kanadai remek előzéseket bemutatva jött egyre előrébb, és a francia is felzárkózott, de míg Villeneuve-nek meg kellett elégednie a 8. hellyel, Panis a Honda-motor hibája miatt feladta a versenyt. A pályafutását jövőre a Toyotánál folytató Panis autójában pénteken, szombaton és vasárnap is kifüstölt a motor.

Sauber
Igen rosszul szerepelt a Sauber-istálló a Belga Nagydíjon, amelynek első két napján rejtélyes okokból a Minardi-pilótákkal csatáztak Nick Heideldék. Az utolsó előtti sorból rajtoló páros a versenyre némileg feltámadt, de míg Felipe Massa motorhiba miatt kiesett, Heidfeld a 10. lett. "Három dolog fontos a számunkra ezen a nagydíjon: vasárnap sokkal jobbak voltunk, mint pénteken és szombaton, a legjobb tízben végzett az egyik pilótánk, és hogy egyik közvetlen ellenfelünk sem szerzett pontot. Ráadásul tanultunk valami nagyon fontosat” – fogalmazott Peter Sauber csapatfőnök, aki állítólag még az idei versenyek valamelyikén megválik Massától, és beülteti Heinz-Harald Frentzent az autójába.

Jordan
A csapat csalódott a Belga Nagydíjon nyújtott produkciójában, Giancarlo Fisichella és Szato Takuma nem járt közel a pontszerzéshez, ráadásul az olasz motorhiba miatt feladta a versenyt. A japán sofőr a célba érők között az utolsó lett, mert az első kerékcseréjénél szerelői babráltak az egyik csavarral.

Renault
A francia gyár csapata számára boszszantó eredménnyel zárult a Belga GP, amelyen Jarno Trulli nyolc körrel a leintés előtt a hatodik helyről kiesett. Az olaszhoz hasonlóan csapattársa, Jenson Button is motorhiba miatt adta fel a viadalt, igaz, az angol igen korán, még a 11. körben. "Közel álltunk a pontszerzéshez, de hiába jók a köridőink, ha nem érünk célba” –fogalmazott Pat Symonds vezetőmérnök.

Minardi
Anthony Davidson idei szezonja feltehetően véget ért, az angol, akárcsak a Magyar Nagydíjon, kiesett a versenyből egy kicsúszás következtében. Az apró termetű sofőr a BAR-csapatnál folytatja a tesztelést, míg a helyére visszatér a két futam erejéig kényszerszabadságra küldött Alex Yoong Mark Webber mellé. A csapat a közeljövőben tesztelni fogja az olasz F3000-ben szereplő orosz Szergej Zlobint, aki talán az új szponzor, a Gazprom támogatásával jövőre a csapat versenyzője lehet.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik