A Honda már tavaly novemberben lekötött egy kétnapos tesztet a spanyolországi Valenciában, amelyet eredetileg arra szeretett volna felhasználni, hogy a vb utolsó, Valenciai GP-jén minél ütőképesebb legyen az új négyütemű RC211V-je. Valentino Rossi ugyanis nagyon utálja a Ricardo Tormo pályát, és eddig még sohasem nyert rajta. Az elmúlt napokban megtartott valenciai tesztek azonban a hondások számára elsősorban nem a vb zárófutamára való felkészülésül szolgáltak, hanem a hét végi Portugál GP-re. Az augusztus 25-ei Cseh Nagydíjon a teljesen átépített Yamaha YZR-M1-es nyergében Max Biaggi ugyanis véget vetett az RC211V idei uralmának, ami miatt a Honda Estorilban revánsot akar venni. A bosszú sikere érdekében az öthengeres gép új alkatrészeket és új gumikat kapott, amelyekkel azonban nem Rossi, hanem Kato Dajdzsiro volt a leggyorsabb. Méghozzá nem is kevéssel!
Honda-tesztek
Valencia: 1. Kato (japán) 1:33.90, 2. Ukava (japán) 1:34.19, 3. Rossi (olasz) 1:34.60
Honda-tesztek
Valencia: 1. Kato (japán) 1:33.90, 2. Ukava (japán) 1:34.19, 3. Rossi (olasz) 1:34.60
A Honda legkedvesebb pilótája mindkét nap tiszteletet parancsoló különbséggel utasította maga mögé Ukavát és Rossit, míg a zárónapon majdnem hat tizeddel javította meg Max Biaggi 2000-es pályacsúcsát, amelyet még egy kétütemű Yamahán ért el. "Még nem találtam meg a motor tökéletes beállítását, a szerelőim azonban már tudják, hogy mely irányban kell elmozdulnunk – mondta Rossi, aki nem tudta megdönteni Biaggi csúcsát, és akit elkápráztatott Kato motorozása. – Sokszor álltam be Kato mögé és azt kell mondanom, hogy nagyon gyors. Úgy tűnt nekem, mintha már évek óta az RC211V-vel versenyezne” – dicsérte a márkatársát Rossi. A japánnak egyébként feltett szándéka, hogy nyerjen Portugáliában.