Igazi, embert próbáló sivatagi versenynyel folytatódik a tereprali Világkupa. A Tunézia-rali minden évben az egyik legkeményebb viadala a sorozatnak, hiszen nemcsak a homokdűnék, hanem a tavaszi időpont miatt nagy gyakorisággal előforduló homokviharok is nehezítik az indulók dolgát. De éppen ezért hatalmas dicsőség nyerni a tíznapos viadalon, amely "nettóban egy hét, de hozzá kell számolni a pénteki gépátvételt, a szombati prológot (az európai körverseny csak a rajtsorrendről dönt, nem számít bele a versenybe) és a vasárnapi behajózást is.
Az élmezőnyből az autósoknál ott lesz a rajtnál az idei Dakart majdnem megnyerő Stéphane Peterhansel, az autóépítő fenomén Jean-Louis Schlesser, a motorral kétszer nyerő Edi Orioli. Érdekesség, és valószínűleg a tavalyi Egyiptom-ralin aratott győzelemnek köszönhető, hogy a Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős a 208-as rajtszámot (vagyis a nyolcadik rajthelyet) kapta. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Nissan gyári csapat fiatal tehetsége, a dél-afrikai Giniel De Villiers, valamint a nagy visszatérőnek számító, korábbi Dakar-király Pierre Lartigue a magyar duó mögül rajtol."Minden Világkupa-futam egyformán fontos nekünk, úgyhogy a műhelyünkben folyamatos a felkészülés –mondta Szalay Balázs. –A korábbi ralivilágbajnok Miki Biasion után rajtolunk, és ezzel a rendezők feladták nekünk a leckét, már az elejétől kezdve nagyon kell nyomnunk a gázt. A verseny nehézsége, hogy mindennap sivatagi szakaszokkal kell megküzdenünk, és elég egy apró hiba ahhoz, hogy az ember a pálya szélére kényszerüljön.”Szalayékon kívül még egy magyar páros rajtol Tunéziában: Palik László és Darázsi Gábor azonban már a viadal kezdete előtt átélt néhány kalandot. A kamion idejében elindult Toulon felé, a versenyzők is kiértek a Ferihegyi reptérre, ott azonban kiderült, hogy a dél-franciaországi repterek nem fogadnak gépeket. Ezért aztán a páros Torinóban szállt le, ahol a szervizcsapat már várta, és kanyargós, hegyi utakon érkeztek meg csütörtök este a célállomásra. "A Toyotát darabokra szedtük a Dakar után, és kicseréltünk benne jó néhány fogyóalkatrészt – mondta Palik László. – A programban az idén is szerepel az El Borma–El Borma szakasz, ami az én mumusom tavaly óta, hiszen ott ért minket az a homokvihar, amelynek következtében a mezőny hetven tagjából ötven bent aludt a dűnék között. Mi is abban az ötvenben voltunk, és a következő napon ki is estünk. Az idén azonban mindenképpen szeretnénk célba érni.”