Rubens Barrichello indulhat az első rajthelyről vasárnap Interlagosban, a 31. Brazil Nagydíjon. A hazai kedvenc életében először szerezte meg a pole pozíciót hazájában, ahol 1973-ban, 1983-ban és 1993-ban is brazil pilóta nyert (sorrendben Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet és Ayrton Senna). A vasárnap este hétkor kezdődő futamon Barrichello mellől David Coulthard rajtolhat, míg a második sor a pénteki első Mark Webberé és a pontversenyben vezető Kimi Räikkönené. Michael Schumacher csak a hetedik rajtkockából indulhat.
Barrichellónak 1994 óta semmi sem sikerült Brazíliában – ezúttal a pole már megvan
Barrichellónak 1994 óta semmi sem sikerült Brazíliában – ezúttal a pole már megvan
Barrichellónak 1994 óta semmi sem sikerült Brazíliában – ezúttal a pole már megvan
Barrichellónak 1994 óta semmi sem sikerült Brazíliában – ezúttal a pole már megvan
A szombati események szemezgetése előtt röviden térjünk vissza a pénteken történtekhez! Az esőben rendezett első hivatalos tréning elején néhányan igyekeztek elérni, hogy a pilóták írják alá az edzés törlését követelő petíciót, amelyet azonban az időjárás javulása miatt többen elutasítottak. Aztán Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója több szakemberrel együtt bírálta azt az új szabályt, amely szerint egy pilóta csak egyfajta esőgumit használhat egy versenyhétvégén. A háborgókat Bernie Ecclestone megnyugtatta, felülvizsgálják a regulát. Ugyancsak pénteki történet, hogy a – televízió által nem közvetített – szabadedzéseken az istállók a kusza brazil törvények miatt nem tüntették fel autóikon a dohányreklámokat. Aztán a hivatalos időmérőre előkerültek a feliratok, a brazilok pedig úgy döntöttek, a közvetítés alatt a helyi televízióban többször felvillantják a dohányzás káros hatásait taglaló szöveget. Szombaton délelőtt – a pénteki esőzés után – felhős időben rendezték meg a szabadedzéseket, amelyek elején ugyan nedves volt a pálya, de hatalmas lendülettel láttak munkához a csapatok. A kétszer háromnegyed órás tréning alatt végig roppant szoros volt az állás, az első 10–16. helyezett szinte végig egy másodpercen belül volt. A Ferrarik, a Williams-BMW-k és a McLaren-Mercedesek is a lista tetején voltak, de végül az 1:13.457
A vb-pontverseny állása Pilóták: 1. Räikkönen 16, 2. Coulthard 10, 3. Montoya, Barrichello, Alonso, M. Schumacher és Trulli 8-8, 8. R. Schumacher 6, 9. Frentzen 3, 10. Button 2, 11. Heidfeld 1. Konstruktôrök: 1. McLaren 26, 2. Ferrari és Renault 16-16, 4. Williams 14, 5. Sauber 4, 6. BAR 2 A verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja: 19.00 (tv: RTL, ORF1 –élô; RTL Klub 22.45 – felvételrôl)
perces időt autózó Olivier Panis ugrott az első helyre a Toyotával. A rajtpozíciókról döntő időmérőre aztán kisütött a nap, és Jenson Button vezetésével elkezdődött az egyórás tréning. Az angol egy másodperccel lassabb volt, mint Panis délelőtt, de az utána következőknek ez is túl jó volt. A pénteki kisodródása miatt negyedikként hajtó Juan Pablo Montoya aztán átvette a vezetést, amelyet nagy meglepetésre Giancarlo Fisichella elvett tőle – a Jordan olasza 32 ezreddel került a kolumbiai elé. Azonban jött a csapattárs bosszúja, Ralf Schumacher hasonló "fölénnyel”, 67 ezreddel lépett az élre. Ralf örömét Jarno Trulli szabta rövidre, az olasz után próbálkozó Cristiano da Matta, Heinz-Harald Frentzen duó azonban nem szólhatott bele a nagyok játékába. A sepangi pole pozíciót megszerző Fernando Alonso elmaradt az élbolytól, akárcsak a pénteken biztatóan köröző Antonio Pizzonia és 1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve. Még a délelőtti leggyorsabb Panis is gyengélkedett, persze az is lehet, hogy sok üzemanyagot töltöttek az autójába a verseny előtt. Az utolsó ötöst Michael Schumacher vezette fel, de csak a harmadik helyre jött be Trulli és Ralf Schumacher mögé. A mclarenesek közül az elsőként pályára hajtó Coulthard már nem hibázott, az élre állt, mögé pedig bejött csapattársa, Räikkönen. A hazaiak ásza, Barrichello azonban ráfagyasztotta a mosolyt a wokingiak arcára, és már csak Webber volt hátra. A Jaguar ausztráljára sokan azt mondták, hogy pénteki eredménye csakis az esőnek köszönhető, de az első időmérő ponton megcáfolta ezt, gyorsabb volt Rubinhónál. A másodikon már két és fél tized volt az ausztrál előnye, de a célra ez elfogyott, és Webber "csak” a harmadik lett. Az első tizenhárom egy másodpercen belül van, az időeredményekből akár számolgatni is lehet, kinek mennyi üzemanyag van az autójában, de az igazság csak vasárnap, a 71 körös futamon derül ki.
A legjobbak mondták
Rubens Barrichello: – Nagyszerű érzés hazai pályán az első rajtkockából indulni, de nem ez a fontos, hanem a verseny. Nem izgultam végig Mark Webber körét, csak a csodálatos közönséggel foglalkoztam, amely engem ünnepelt. Tudom, hogy a csapat nem teljesen elégedett, de számomra jobban kezdődött a szezon, mint tavaly.
David Coulthard: – Állítottunk az autón, és nagyon kellemes meglepetésként ért, milyen jó volt a péntekihez képest. Érdekes verseny várható, remélem, csapatunk számára ugyanolyan sikeres lesz, mint az eddigiek. Nagy kihívás ezen a pályán autózni, mert fizikailag nagyon fárasztó, és a meleghez is alkalmazkodnunk kell.
Mark Webber: – A pénteki első helyezésből nem lehetett messzemenő következtetést levonni, szombaton azonban már mindenki a versenyre készült, ennek ellenére a mezőny elejében vagyunk. Azért is örülök ennek különösen, mert végre bebizonyosodott, hogy eredményes volt a télen végzett munka. Eddig nem értek célba az autóink, remélem, ez végre megváltozik.
Számításaink szerint
Rubens Barrichello nyolcadszor bizonyult gyorsabbnak Michael Schumachernél időmérő edzésen, legutóbb a 2002-es Magyar Nagydíjon utasította maga mögé a németet. A hetedik edzéselsőségét elkönyvelő brazilon kívül még Riccardo Patrese, Johnny Herbert és Eddie Irvine győzte le a Ferrari világsztárját. Schumi csak a hetedik helyről vághat neki a futamnak, az ezt megelőző 49 alkalommal azonban mindig az első négyben várhatta a piros fények kialvását. Legutóbb a 2000-es brit GP-n indulhatott a negyedik pozíciónál hátrábbról, akkor az ötödik helyről. Juan Pablo Montoyának sem megy mostanában az edzésen: a kolumbiai sorozatban ötödször nem került be az első sorba, ilyen csúfság legutóbb a 2001-es Monacói és Brit Nagydíj között esett meg vele. Mark Webber viszont remekelt, pályafutása legjobb eredményét érte el. A Jaguar ausztrál pilótája huszadik hivatalos tréningjén van túl, és most autózott be először az első tízbe.