Furcsa ember a nemesi származású Sete Gibernau. A spanyol gyorsasági motoros mindkét eddigi győzelmét esélytelenül szerezte meg, ráadásul mindkét diadal tragédiák után született.
Gibernau eddig két futamgyôzelmet aratott a világbajnokságon – mindkettôt tragikus esemény elôzte meg
Gibernau eddig két futamgyôzelmet aratott a világbajnokságon – mindkettôt tragikus esemény elôzte meg
Először 2001. szeptember 23-án, a New York-i terrortámadás után megtartott Valenciai Nagydíjon állhatott fel a dobogó legfelső fokára Gibernau. Olyan versenyen, amelyen az esélylatolgatások szerint Valentino Rossinak vagy Max Biagginak volt a legnagyobb sansza a sikerre. A 31 éves pilóta másfél hete is egy tragédia után volt sikeres. Csapattársa és barátja, Kato Dajdzsiro a Dél-afrikai GP előtt nyolc nappal halt bele a Japán Nagydíjon elszenvedett sérüléseibe. A spanyol versenyző a győztes futam után azt állította, hogy "fentről” segítettek neki, méghozzá nem más, mint elhunyt barátja, Kato. Eddig a hasonlóságok. Vannak azonban különbségek is a két futamgyőzelem között. Valenciában a változékony időjárási körülmények között a szerencsés gumiválasztásnak köszönhetően hullott az ölébe az aranyérem, Dél-Afrikában viszont úgy előzte meg Rossit, hogy a négyszeres világbajnokkal ellentétben ő nem idei, hanem tavalyi fejlesztésű Hondán húzta a gázt. Elképzelhető, hogy Gibernau hosszú évek után az idény végre megmutatja, mit tud. A tehetségét eddig nagyon sokan kétségbe vonták, állítva, hogy a spanyol csak azért indulhat a vb-n, mert sok pénze van, és mert a nemesi származása miatt nagyon jók a kapcsolatai. Ennek az érvelésnek persze van némi alapja, hiszen Gibernau eddig csak gyári csapatokban versenyzett a királykategóriában, ám a 113 nagydíján mindössze hét érmet gyűjtött be. Gibernau 1992 és 1995 között minden évben egy-egy vb-futamot teljesített, 1996-ban viszont már teljes szezont húzott le a 250-ben. A 22. helye ellenére a háromszoros világbajnok Wayne Rainey bevette a gyári yamahás alakulatába: az első 500-as idényében a 13. lett. 1998-ban Alex Crivillé, az egyetlen spanyol félliteres világbajnok segítségével gyári hondás lett – rábízták a V2-es Honda fejlesztését. Az ötszörös világbajnok Michael Doohan 1999-es sérülése után viszont Gibernau is megkapta a négyhengeres, verhetetlennek tartott NSR500-ast, amellyel mindössze egy ezüstérmet szerzett. Ezért a 2000-es idény végén váltania kellett. A Suzuki gyári csapatában azonban a valenciai győzelmét kivéve csak szenvedett: tavalyelőtt kilencedikként végzett, tavaly pedig az új MotoGP-ben 16. lett. A szponzorok mégis bíztak Gibernauban, és befizették őt az olasz Gresini-csapatba, ahol megkapta Rossi tavalyi Hondáját. És egyelőre remekül teljesít vele, hiszen két futam után a második helyen áll a MotoGP-ben.