Kisék kezdtek a legjobban

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.05.16. 22:04
Címkék
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős jó néhány kalandon van túl  pedig eddig mindössze négy szelektív szakaszt teljesített a mezőny a BF Goodrich-kupán, amely kettes szorzóval számít bele a tereprali országos bajnokság értékelésébe (ez azt jelenti, hogy az éllovasoknak dupla pont jár). Az idei Dakar-ralit a 48. helyen záró kettőst mindjárt az első szakaszon meglepetés érte, éppen előtte borult fel Benyó Miklós.
1. BF Goodrich-kupa, az ob 2. futama, Kisbér
Az állás 4 szelektív szakasz után: 1. Kis Sándor, Czeglédi Péter (K-Sped Kft. Porsche Team, Nissan Navara) 52:26, 2. Gál, Oroszlán T. (Autó Eldorádó MSE, G.Baba Proto Evo) 29 mp h., 3. Szalay, Laklóth (4x4 Off Road Club, Chevrolet Blazer) 5:22 p h., 4. Csasztvan, Hujber (Premier Motorsport, Audi Rover) 7:49 p h., 5. Rigler, Gajdos (R&R MSE, Hyundai Terracan) 8:50 p h., 6. Murczin, Garamvölgyi (3.D. Racing, Mitsubishi Revo) 8:54 p h.
1. BF Goodrich-kupa, az ob 2. futama, Kisbér
Az állás 4 szelektív szakasz után: 1. Kis Sándor, Czeglédi Péter (K-Sped Kft. Porsche Team, Nissan Navara) 52:26, 2. Gál, Oroszlán T. (Autó Eldorádó MSE, G.Baba Proto Evo) 29 mp h., 3. Szalay, Laklóth (4x4 Off Road Club, Chevrolet Blazer) 5:22 p h., 4. Csasztvan, Hujber (Premier Motorsport, Audi Rover) 7:49 p h., 5. Rigler, Gajdos (R&R MSE, Hyundai Terracan) 8:50 p h., 6. Murczin, Garamvölgyi (3.D. Racing, Mitsubishi Revo) 8:54 p h.
Történt, hogy a bajnoki címvédő utolérte az előtte rajtoló Liszi Lászlót, és a porban szinte semmit sem látva ráhajtott egy tuskóra. Az megdobta, és a Hyundai már repült is. Nem sokkal később érkezett meg Kis, és elkezdte talpra ráncigálni Benyó kocsiját, hogy azután elvontathassa az útból. Jó néhány percet veszített ezzel a kis úttisztítási manőverrel, ám az idén kötelezővé tett műholdas követőrendszer (GPS) segítségével a sportbírók megállapíthatták, hogy mennyit vesztegelt az adott ponton, így két percet jóváírtak neki.
"A GPS szerint négy perc huszonkilenc másodpercet kínlódtunk Benyóékkal, ám mindössze két percet írtak jóvá nekünk – mondta Kis. – Persze, nem vagyok elkeseredve, hiszen vezetünk, és a Nissan egyszerűen remek. Kimondottan sprintautót építettünk a hazai futamokra, és úgy látszik megérte, hiszen úgy megy, mint az álom.”
A második helyet a Gál István, Oroszlán Tibor páros foglalja el, és Kis egyáltalán nem lehet nyugodt, hiszen az ötszörös bajnok rajtol mögüle szombaton reggel, akinek a hátránya még fél perc sincs. Gál egyébként Kishez hasonlóan átalakította egy kicsit a saját építésű Protót, amellyel egyelőre nem volt gondja. Annál több problémával küszködött a harmadik helyen álló Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős. A bajnokságban jelenleg vezető páros a legjobb időt autózta a nyitó szakaszon, ám ezt követően megszűnt az autó hűtése és két szelektívet úgy teljesített, hogy forrt a motor. Szinte csodaszámba megy, hogy ilyen előzmények után Szalayék be tudtak érni a szervizparkba, ráadásul nem is rossz pozícióban.
Nagy meglepetés Csasztvan Balázs negyedik helye, a versenyző most először megy az Audi Roverrel, és úgy tűnik, sikerült hamar összebarátkozniuk. A dízelautósok között a legjobb pozícióban Rigler Zoltán várhatja a folytatást – a Terracannal, amely nem nevezhető éppen lóerőgyárnak, ötödikként rajtolhat szombaton.
Természetesen ez a nap sem múlt el technikai hibák és kiesők nélkül. A tavalyi ezüstérmes Liszi László Land Roverének a motorja mondta fel a szolgálatot, Varga Imre Mitsubishije pedig kigyulladt. Nem sokkal járt jobban az idei Dakar távját Kishez hasonlóan teljesítő Palik László, aki a második szelektív szakasz célja után az oldalára borította a Toyotát, amelynek ettől kezdve nem volt turbónyomása, úgyhogy szinte vergődött a célig.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik