Michael Schumacher és Rubens Barrichello nem ismert kegyelmet az Osztrák Nagydíj pénteki hivatalos időmérő edzésén, amelyen csupán az okozott némi izgalmat a Ferrari-csapat berkeiben, hogy a mérlegelésnél gondok támadtak az egyes rajtszámú vörös géppel. Schumi és Rubinho is teljesítette a mért körét, amellyel senki sem tudott versenyre kelni az A1-Ringen, majd a gyors kör utáni mérlegelésen a megengedettnél könnyebbnek találták a német F2003-GA-ját.
Michael Schumacher magabiztos teljesítménnyel utasította maga mögé a mezônyt
Michael Schumacher magabiztos teljesítménnyel utasította maga mögé a mezônyt
A tréning után megismételték a mérést, de akkor már minden rendben volt, úgyhogy Schumacher megtarthatta az első helyet érő pályacsúcsát. A remek eredményt annak ellenére érte el a világbajnoki címvédő, hogy az utolsó kanyarban megcsúszott autójának hátulja. Hasonló kellemetlensége volt Ralph Firmannek is, az angol azonban a fűre hajtott, és a pályát szegélyező szalagkorlátról visszacsapódva a pályán átcsúszott a célvonalon. Schumi megúszta, úgyhogy ő kezdheti utolsóként a mért körét a szombati hivatalos időmérő edzésen. "Remek munkát végeztünk, szombaton kedvező pozícióban vágunk neki a mért körünknek, és ez kiváló előjel a hátralévő napokra nézve. A célegyenes előtt egy kicsit kisodródtam, de szerencsére meg tudtam fogni az autót” – mondta Schumacher. Szombaton egyébként Schumacher-szendvicsben teljesíti a mezőny a hivatalos időmérő második részét, Ralf ugyanis szintén megcsúszot, ezért bátyjával és Firmannel ellentétben nem tudta befejezni a mért körét, így idő nélkül maradt. A Williams németje beismerte, hogy vezetői hiba miatt kezdi ő a szombati tréninget. Csapattársa, Juan Pablo Montoya a hatodik lett a két McLaren-Mercedes előtt, és elégedettségét az sem csökkentette, hogy a két BAR-Honda, valamint Mark Webber befurakodott elé. "A Ferrarik és a McLaren-Mercedesek között vagyunk, és ez a lényeg” – állította a dél-amerikai.
Pénteki hivatalos idômérô edzés A végeredmény: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:07.908 (2.-ként indult), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:08.187 (4.), 3. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, Michelin) 1:08.512 (14.), 4. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:08.680 (11.), 5. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:08.831 (13.), 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:08.839 (7.), 7. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:08.947 (5.), 8. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:08.978 (1.), 9. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:09.024 (20.), 10. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:09.281 (8.), 11. Trulli (olasz, Renault, M) 1:09.450 (9.), 12. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:09.479 (15.), 13. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:09.680 (3.), 14. Panis (francia, Toyota, M) 1:09.764 (17.), 15. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:10.055 (10.), 16. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:10.370 (12.), 17. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:10.894 (18.), 18. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:11.056 (19.), 19. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:11.171 (16.), 20. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) idô nélkül (6.) A szombati indulási sorrend: 1. R. Schumacher, 2. Firman, 3, Wilson, 4. Verstappen, 5. Da Matta; 6. Frentzen, 7. Panis, 8. Alonso, 9. Heidfeld, 10. Trulli; 11. Fisichella, 12. Pizzonia, 13. Räikkönen, 14. Coulthard, 15. Montoya; 16. Button, 17. Villeneuve, 18. Webber, 19. Barrichello, 20. M. Schumacher
A McLarennél csalódottan vették tudomásul az eredményt, a délelőtti edzést nagy üzemanyag-mennyiséggel is uraló David Coulthard nem tagadta elégedetlenségét. Kimi Räikkönen szándékosan fogta vissza magát, a barcelonai edzésen történt kicsúszása után nem engedhetett meg magának újabb hibát. A Mercedes számára rossz hír terjed Ausztriában: Mario Illien motortervezőt állítólag a Renault csábítja Jean-Jacques His helyére. Egyelőre mindenki tagadja, hogy ez igaz lenne, de amióta a Mercedes felvásárolta az Ilmor-gyárat, és a BMW-től elcsábította Werner Laurenzt, Illiennek csökkent a hatalma Stuttgartban. A Renault-nak tényleg kellene már egy jó motor, Jarno Trulli és Fernando Alonso ugyanis egyaránt kiszorult az első tízből. A BAR viszont a várakozásoknak megfelelően remekel, a bivalyerős Honda-motornak köszönhetően Jacques Villeneuve-é volt a legnagyobb végsebesség, és a kanadai a negyedik helyre jött be az időmérőn. Mögötte csapattársa, Jenson Button végzett, azaz mindkét BAR-Honda biztatóan szerepel. Még náluk is jobb Mark Webber, a Jaguar ausztrálja, aki azután sem kényelmesedett el, hogy a csapat a hét elején 2005-ig meghosszabbította a szerződését. Webber a szokásos edzésbeli parádéján a Ferrarik mögött zárt, és ezzel még magát is meglepte. "A legjobb nyolc közé vártam magam, de erre számítani sem mertem. Két hete megmutattuk, hogy ha megbízható az autó, akkor képes a pontszerzésre. Még több pontot akarunk, és az eddigi előjelek biztatóak” – mondta Webber, aki szombaton tizennyolcadikként kezdi meg mért körét a hivatalos időmérőn.