A hántai katlanban fergeteges volt a hangulat, és ehhez nemcsak a klasszikus ralipálya vonalvezetése járult hozzá, hanem a nézők is.
A Kis, Czeglédi duó nemcsak a homokdűnéken, a hazai pályákon is megállja a helyét
A Kis, Czeglédi duó nemcsak a homokdűnéken, a hazai pályákon is megállja a helyét
A terepraliban köztudomásúan titkos az útvonal, az országos bajnokság második futamára azonban a szervezők kijelöltek egy úgynevezett "nézhető” szakaszt, amelyet kétszer teljesítettek a versenyzők. Az élen továbbra is a Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős áll, amely eléggé óvatosan kezdett Hántán. "Sokan figyelmeztettek, hogy ezen a ralipályán könnyű felborulni, úgyhogy elsőre nem kockáztattunk, kaptunk is vagy két percet – vallotta be a januári Dakar-rali távját teljesítő Kis. – Ezután azonban már minden rendben volt, azt hiszem, még sohasem autóztunk ilyen gyorsan, mint ezen a versenyen. Kár, hogy az autón végrehajtott technikai változtatások kifejezetten a sprinttávokra teszik alkalmassá a Navarrát, így ezeket nem tarthatjuk meg a soron következő, marokkói Világkupa-futamra.” Miközben Kis láthatóan nagyon élvezte az autózást, a második helyen álló Gál István, Oroszlán Tibor duó egész nap technikai problémák miatt szenvedett: nem működött a kormányszervó, leállt két henger – nem véletlen, hogy az ötszörös bajnok teljes egészében kihasználta az esti háromórás szervizidőt. Este úgy tűnt, sikerült rendbe hozni a saját építésű Protót, és biztos, hogy Gál vasárnap még indít egy utolsó rohamot az első hely megszerzéséért. Továbbra is a harmadik helyen tanyázik a Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős, amelynek nagyon tetszett a hántai
1. BF Goodrich-kupa, az ob 2. futama, Kisbér Az állás 8 szelektív szakasz után: 1. Kis Sándor, Czeglédi Péter (K-Sped Kft. Porsche Team, Nissan Navara) 2:00:26, 2. Gál, Oroszlán (Auto Eldorádó MSE, G. Baba Proto Evolution) 1:38 p h., 3. Szalay, Laklóth (4x4 Off Road Club, Chevrolet Blazer) 6:11 p h., 4. Horváth B., Tóth Gy. (Premier Motorsport, Mercedes G300) 15:36 p h., 5. Lukács, Ferke (Auto Eldorádó MSE, Nissan Terrano) 16:35 p h., 6. Rigler, Gajdos (R&R MSE, Hyundai Terracan) 20:09 p h.
pálya, bár a nap nem végződött túl vidáman a számára. A versenybíróság kétperces büntetést adott a chevroletes párosnak, amely az ettől az évtől kötelező műholdas követőrendszer (GPS) tanúsága szerint kétszer is levágta a pályát. Szalayék helyezése nem változott a büntetéstől, de távolabb kerültek Gáléktól. A pénteken még negyedik helyen álló Csasztvan Balázs technikai problémák miatt a verseny feladására kényszerült, a helyét a nyolcadik helyről huszáros hajrával felzárkózó Horváth Béla vette át, akinek egyre jobban tetszik a Dakar-ralira épített G-Mercedes, amellyel most először versenyez. Pénteken beleugratott egy gödörbe az új masinával, amely elég nehezen viselte a megpróbáltatásokat, de amint az eredmények mutatják, szombatra sikerült tökéletesen rendbe hozni. Az első hatba még Lukács András és Murczin Zsolt tudta beverekedni magát – előbbinek az égvilágon nem volt semmi gondja a technikával, ráadásul a nem túl nagy Terranóval lendületesen tudtak közlekedni Hántán, míg Murczinék majdnem hét percet vesztegettek el azzal, hogy a szelektív szakaszon cserélték ki a defektes kereküket.