A Ferrari-istálló bejelentette, hogy vizsgálatot indít az Osztrák Nagydíjon kigyulladt üzemanyagtömlője miatt. Michael Schumacher ugyan a boxbaleset ellenére is megnyerte a versenyt, de nyugtalanítja a maranellóiakat, hogy nem illeszkedett megfelelően a tömlő az autó üzemanyagnyílásához.
A jelenet elég ijesztô – szinte a csodával határos, hogy Michael Schumacher ezzel az autóval továbbment, sôt, futamot nyert
A jelenet elég ijesztô – szinte a csodával határos, hogy Michael Schumacher ezzel az autóval továbbment, sôt, futamot nyert
Előtte Rubens Barrichello szervizelésénél elromlott a brazil számára fenntartott tömlő, Rubinho Schumacher eszközével kapott üzemanyagot, és ez a tömlő okozott később gondot Schuminak. "Sohasem kellemes egy ilyen tűzeset, de szerencsére kevés üzemanyag folyt ki, és veszélyesebbnek tűnt a helyzet, mint amilyen valójában volt. Az embereink, Michaelt is beleértve, kiválóan reagáltak, húsz másodperc lángolás ezekben a védőfelszerelésekben nem okozhat sérülést. Ha nagyobb lett volna a probléma az autóval, a rádión értesítettük volna Michaelt, hogy álljon ki, de szerencsére minden rendben volt. Ugyanakkor nem gondoltam volna, hogy nyerünk. Jobban bánjuk Rubens »balesetét«, neki a második helyébe került a malőr. Szokatlanok az ilyen problémák, az FIA-val közösen ki kell vizsgálnunk, hogy mi okozta a bajt” – nyilatkozta Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója. A szakember 1994-ben a Benettonnál is technikai igazgatóként működött, amikor Jos Verstappen autója hasonló körülmények között lángba borult a Német GP-n. "Akkor sokkal több üzemanyag folyt ki, és szerencsére akkor sem sérült meg senki. Látványnak nem szép, de könynyen kezelhető az ügy, emiatt nem kell átírni a szabálykönyvet” – mondta a brit szakember. A ferrarisok mellett Jacques Villeneuve-nek is kellemetlen problémával kellett megbirkóznia, a kanadai BAR-Hondájának kormányában az első körben tönkrement az elektronika. A gondok az 1997-es világbajnok második boxkiállásánál tetőződtek, amikor lefulladt a kocsi. "Mindent manuálisan kellett csinálnom, ráadásul nem tudtam, hányadik fokozatban vagyok. A boxkiállásaimkor a főmérnököm rádión keresztül mondta, hogy mennyivel megyek, ugyanis a sebességlimitáló gombom is tönkrement. A második pit-stopnál aztán lefulladt az autó, akkor már ki is cseréltük a kormánykereket, igaz, ehhez újra kellett indítani az elektronikus rendszert” – taglalta a kanadai, aki ötödik lehetett volna, de így csak a 12. helyen ért célba. Csapata ugyanakkor elégedett volt Jenson Button eredményével, az angolt a negyedikként intették le. Button Fernando Alonso kiesésének köszönhetően érte el idei legjobb eredményét, a spanyol a Renault idei első motorhibája miatt adta fel a futamot, amelyet a boxutcából kezdett. "Először estem ki az idén, és remélem, egyben utoljára is. Az mindenesetre biztató, hogy ezen a gyors pályán is versenyképesek voltunk” – fogalmazott a spanyol. Juan Pablo Montoya sem volt különösen elkeseredve a kiesése után, pedig ő akár még meg is nyerhette volna a futamot. "Kár, hogy kiestem, de örülök annak, hogy végre esélyem volt a futamgyőzelemre” – mondta a kolumbiai. A BMW közben megígérte, heteken belül dönt arról, hogy 2004 után is a Williamsszel marad-e.
A 2003-as menetrend
Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Coulthard
Coulthard (10, 2)
Malajziai Nagydíj, Sepang
Räikkönen
Räikkönen (16, 6)
Brazil Nagydíj, Interlagos
Fisichella
Räikkönen (24, 9)
San Marinó-i Nagydíj, Imola
M. Schumacher
Räikkönen (32, 13)
Spanyol Nagydíj, Barcelona
M. Schumacher
Räikkönen (32, 4)
Osztrák Nagydíj, A1-Ring
M. Schumacher
Räikkönen (40, 2)
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
június 1.
Kanadai Nagydíj, Montreal
június 15.
Európai Nagydíj, Nürburgring
június 29.
Francia Nagydíj, Magny-Cours
július 6.
Brit Nagydíj, Silverstone
július 20.
Német Nagydíj, Hockenheim
augusztus 3.
Magyar Nagydíj, Hungaroring
augusztus 24.
Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 14.
Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis
szeptember 28.
Japán Nagydíj, Szuzuka
október 12.
A már megrendezett verseny után a győztes, illetve a vb-pontverseny éllovasa (pontjainak száma, illetve előnye) áll, a még hátralévő futamok kapcsán a dátumot tüntettük fel.