Vizsgálatot indít a Ferrari

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.05.19. 21:55
Címkék
A Ferrari-istálló bejelentette, hogy vizsgálatot indít az Osztrák Nagydíjon kigyulladt üzemanyagtömlője miatt. Michael Schumacher ugyan a boxbaleset ellenére is megnyerte a versenyt, de nyugtalanítja a maranellóiakat, hogy nem illeszkedett megfelelően a tömlő az autó üzemanyagnyílásához.
A jelenet elég ijesztô – szinte a csodával határos, hogy Michael Schumacher ezzel az autóval továbbment, sôt, futamot nyert
A jelenet elég ijesztô – szinte a csodával határos, hogy Michael Schumacher ezzel az autóval továbbment, sôt, futamot nyert
A jelenet elég ijesztô – szinte a csodával határos, hogy Michael Schumacher ezzel az autóval továbbment, sôt, futamot nyert
A jelenet elég ijesztô – szinte a csodával határos, hogy Michael Schumacher ezzel az autóval továbbment, sôt, futamot nyert
A jelenet elég ijesztô – szinte a csodával határos, hogy Michael Schumacher ezzel az autóval továbbment, sôt, futamot nyert
A jelenet elég ijesztô – szinte a csodával határos, hogy Michael Schumacher ezzel az autóval továbbment, sôt, futamot nyert
Előtte Rubens Barrichello szervizelésénél elromlott a brazil számára fenntartott tömlő, Rubinho Schumacher eszközével kapott üzemanyagot, és ez a tömlő okozott később gondot Schuminak.
"Sohasem kellemes egy ilyen tűzeset, de szerencsére kevés üzemanyag folyt ki, és veszélyesebbnek tűnt a helyzet, mint amilyen valójában volt. Az embereink, Michaelt is beleértve, kiválóan reagáltak, húsz másodperc lángolás ezekben a védőfelszerelésekben nem okozhat sérülést. Ha nagyobb lett volna a probléma az autóval, a rádión értesítettük volna Michaelt, hogy álljon ki, de szerencsére minden rendben volt. Ugyanakkor nem gondoltam volna, hogy nyerünk. Jobban bánjuk Rubens »balesetét«, neki a második helyébe került a malőr. Szokatlanok az ilyen problémák, az FIA-val közösen ki kell vizsgálnunk, hogy mi okozta a bajt” – nyilatkozta Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója. A szakember 1994-ben a Benettonnál is technikai igazgatóként működött, amikor Jos Verstappen autója hasonló körülmények között lángba borult a Német GP-n. "Akkor sokkal több üzemanyag folyt ki, és szerencsére akkor sem sérült meg senki. Látványnak nem szép, de könynyen kezelhető az ügy, emiatt nem kell átírni a szabálykönyvet” – mondta a brit szakember.
A ferrarisok mellett Jacques Villeneuve-nek is kellemetlen problémával kellett megbirkóznia, a kanadai BAR-Hondájának kormányában az első körben tönkrement az elektronika. A gondok az 1997-es világbajnok második boxkiállásánál tetőződtek, amikor lefulladt a kocsi. "Mindent manuálisan kellett csinálnom, ráadásul nem tudtam, hányadik fokozatban vagyok. A boxkiállásaimkor a főmérnököm rádión keresztül mondta, hogy mennyivel megyek, ugyanis a sebességlimitáló gombom is tönkrement. A második pit-stopnál aztán lefulladt az autó, akkor már ki is cseréltük a kormánykereket, igaz, ehhez újra kellett indítani az elektronikus rendszert” – taglalta a kanadai, aki ötödik lehetett volna, de így csak a 12. helyen ért célba. Csapata ugyanakkor elégedett volt Jenson Button eredményével, az angolt a negyedikként intették le.
Button Fernando Alonso kiesésének köszönhetően érte el idei legjobb eredményét, a spanyol a Renault idei első motorhibája miatt adta fel a futamot, amelyet a boxutcából kezdett. "Először estem ki az idén, és remélem, egyben utoljára is. Az mindenesetre biztató, hogy ezen a gyors pályán is versenyképesek voltunk” – fogalmazott a spanyol.
Juan Pablo Montoya sem volt különösen elkeseredve a kiesése után, pedig ő akár még meg is nyerhette volna a futamot. "Kár, hogy kiestem, de örülök annak, hogy végre esélyem volt a futamgyőzelemre” – mondta a kolumbiai. A BMW közben megígérte, heteken belül dönt arról, hogy 2004 után is a Williamsszel marad-e.
A 2003-as menetrend
Ausztrál Nagydíj, MelbourneCoulthardCoulthard (10, 2)
Malajziai Nagydíj, SepangRäikkönenRäikkönen (16, 6)
Brazil Nagydíj, InterlagosFisichellaRäikkönen (24, 9)
San Marinó-i Nagydíj, ImolaM. SchumacherRäikkönen (32, 13)
Spanyol Nagydíj, BarcelonaM. SchumacherRäikkönen (32, 4)
Osztrák Nagydíj, A1-RingM. SchumacherRäikkönen (40, 2)
Monacói Nagydíj, Monte-Carlojúnius 1.
Kanadai Nagydíj, Montrealjúnius 15.
Európai Nagydíj, Nürburgringjúnius 29.
Francia Nagydíj, Magny-Coursjúlius 6.
Brit Nagydíj, Silverstonejúlius 20.
Német Nagydíj, Hockenheimaugusztus 3.
Magyar Nagydíj, Hungaroringaugusztus 24.
Olasz Nagydíj, Monzaszeptember 14.
Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolisszeptember 28.
Japán Nagydíj, Szuzukaoktóber 12.
A már megrendezett verseny után a győztes, illetve a vb-pontverseny éllovasa (pontjainak száma, illetve előnye) áll, a még hátralévő futamok kapcsán a dátumot tüntettük fel.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik