Hangos volt a nyitány

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.05.23. 22:31
Címkék
Le Mans-ban a szpíkernek már az első nap elment a hangja! A Bugatti-pályán, ahol 16. alkalommal rendezik meg a Francia Nagydíjat, már az első időmérőn annyi szenzáció történt, mint más viadalon három nap alatt sem.
Gyorsul az elit

Talmácsi Gábor (Aprilia, 17. hely): – Az elsô edzésen szinte semmi sem jött össze! Az idômérésre javult a helyzet, azt hittem, az idôeredményem elég lesz a legjobb tízbe kerüléshez, de sajnos csak tizenhetedik lettem, mert az élmezôny nagyon felgyorsult tavalyhoz képest. Nem vagyok elkenôdve, jót motoroztam, tetszik a pálya.
Tóth Imre (Honda, 32. hely): – A szabadedzésen összevissza csúszkált alattam a motor, mert rosszul választottunk gumit. Délutánra öt másodpercet javultam, de még ez is édeskevés. Azt hiszem, a rugózáson kellene állítani.
Lénárt Péter (Honda, 36. hely): – Erre a versenyre azt a széria Honda-vázat kértem, amellyel tavaly Talmácsi ment, viszont egyelôre csak a szintén tavalyi, harmatgyenge Italjet-motort tudták beletenni. Most már a csapat is rájött, hogy a saját fejlesztésű váz egyszerűen használhatatlan, mostantól talán megindulunk elôre.
Gyorsul az elit

Talmácsi Gábor (Aprilia, 17. hely): – Az elsô edzésen szinte semmi sem jött össze! Az idômérésre javult a helyzet, azt hittem, az idôeredményem elég lesz a legjobb tízbe kerüléshez, de sajnos csak tizenhetedik lettem, mert az élmezôny nagyon felgyorsult tavalyhoz képest. Nem vagyok elkenôdve, jót motoroztam, tetszik a pálya.
Tóth Imre (Honda, 32. hely): – A szabadedzésen összevissza csúszkált alattam a motor, mert rosszul választottunk gumit. Délutánra öt másodpercet javultam, de még ez is édeskevés. Azt hiszem, a rugózáson kellene állítani.
Lénárt Péter (Honda, 36. hely): – Erre a versenyre azt a széria Honda-vázat kértem, amellyel tavaly Talmácsi ment, viszont egyelôre csak a szintén tavalyi, harmatgyenge Italjet-motort tudták beletenni. Most már a csapat is rájött, hogy a saját fejlesztésű váz egyszerűen használhatatlan, mostantól talán megindulunk elôre.
Különösen az olaszok tettek ki magukért: a 125-ös kategóriában Andrea Dovizioso pályacsúcsot motorozott, a 250-es Manuel Poggiali az utolsó körében szerezte meg az ideiglenes pole-t, míg a MotoGP sztárja, Valentino Rossi nyolc tizeddel megjavította a tavalyi rekordját. A nem igazán technikás és lassú aszfaltcsíkot amúgy nem szerető Rossi már a szabadedzésen is egy tizeddel gyorsabb volt a 2002-es csúcsánál, az egyórás edzést pár perc kivételével végig uralta, így egyelőre úgy tűnik, könnyedén győz majd a 600. királykategóriabeli vb-futamon.
A vezérhondás nyomasztó fölénye ellenére mégsem csak Rossiról beszéltek az edzések után. A tavalyi szezonhoz hasonlóan úgy tűnik, hogy a yamahások újból Le Mans-ban támadnak fel. Az idén még egyetlen éremre sem képes három hangvillás márka YZR-M1-ese új hengert és új vázat kapott, és a változtatások hatása érződik is: Alex Barros a második, a szuzukai sérüléseit még mindig érző Marco Melandri a negyedik, míg Carlos Checa a hatodik az első tréninget követően. A ducatis Loris Capirossi pár napja még kórházban feküdt bélgyulladással, és bár még nem gyógyult fel teljesen, bejött harmadiknak. A négyütemű, öthengeres Proton KRV5-ösnek nem sikerült a bemutatkozása, Aoki és McWilliams inkább a kétütemű 500-as KR3-assal ment. A vb-ben debütáló japán Kijonari, aki az elhunyt Kato helyére érkezett, és a vb harmadikja, a ducatis Bayliss is messze van a legjobbaktól – talán mert először járnak Le Mans-ban.
A 250-ben Poggiali és Battaini folyamatosan javította meg egymás időeredményét, végül a vb éllovasa robbantott. A két apriliás mellett egy harmadik, a helyi kedvenc, De Puniet is gyors köröket ment, ellenben a Spanyol GP győztese, Elias csak az időmérő végén mutatta meg magát.
A 125-ben a 17 éves Doviziosón kívül, aki fél másodperccel jobb volt Poggiali tavalyi csúcsánál, Ui és a 16 éves Jorge Lorenzo is főszerepet követelt magának: az edzésen a japán volt a legtovább az élen, míg a derbis ifjú, akit sokan a valaha élt legnagyobb spanyol tehetségnek tartanak, a 18. nagydíján eljutott odáig, hogy egy edzésen a harmadik idővel büszkélkedjen.

Francia Nagydíj, a vb 4. futama, Le Mans
Időmérő edzés
125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:43.565, 2. Ui (japán, Aprilia) 1:43.743, 3. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:43.947, 4. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:44.203, 5. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:44.315, 6. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:44.437, …17. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:45.480, …32. Tóth Imre (Honda) 1:47.709, …36. Lénárt Péter (Honda) 1:49.165
250 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:39.229, 2. Battaini (olasz, Aprilia) 1:39.324, 3. De Puniet (francia, Aprilia) 1:39.341, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:39.570, 5. Elias (spanyol, Aprilia) 1:39.802, 6. Porto (argentin, Honda) 1:39.936
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:35.208, 2. Barros (brazil, Yamaha) 1:35.985, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1:36.019, 4. Melandri (olasz, Yamaha) 1:36.161, 5. Biaggi (olasz, Honda) 1:36.169, 6. Checa (spanyol, Yamaha) 1:36.240
Tv: Eurosport, 12.45–15.15 (élő)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik