A henger csodát tett
Talmácsi Gábor (Aprilia, 12. hely): – Kaptam egy új hengert a motorba, ami sokkal jobb, ezt bizonyítja, hogy a délelôtti szabadedzésen a hatodik helyen végeztem. Azt hittem, ezt a teljesítményt délután is tudom majd tartani, de a hôség megtette a hatását. Mivel szinte az összes Aprilia karburátorával gond volt, az enyémmel is, így alig tudtam kigyorsítani a kanyarokból. Ha jó lesz a motor, a versenyen bizonyosan elôrébb rukkolok majd.
Tóth Imre (Honda, 30. hely): – Rémálom volt a mai nap, folyamatosan technikai gondokkal küszködtem. Ráadásul péntekhez képest valamit elállítottak a motoromon, amitôl rázkódik, csúszik, alig lehet kezelni. Az idômérésen javítottam egy kicsit, de ez nem volt elég. Nagyon mérges vagyok.
Lénárt Péter (Honda, 35. hely): – Délelôtt jó volt a gépem, de még nem tökéletes, ezért azt kértem, hogy a harmadik sebességi fokozatot hoszszabbítsák meg a váltóban. Sajnos az összeset meghosszabbították, ezért nem fordult túl jól a gép. A vízhôfok is magas volt a kánikula miatt, ezért gyengült az erôforrás.
A henger csodát tett
Talmácsi Gábor (Aprilia, 12. hely): – Kaptam egy új hengert a motorba, ami sokkal jobb, ezt bizonyítja, hogy a délelôtti szabadedzésen a hatodik helyen végeztem. Azt hittem, ezt a teljesítményt délután is tudom majd tartani, de a hôség megtette a hatását. Mivel szinte az összes Aprilia karburátorával gond volt, az enyémmel is, így alig tudtam kigyorsítani a kanyarokból. Ha jó lesz a motor, a versenyen bizonyosan elôrébb rukkolok majd.
Tóth Imre (Honda, 30. hely): – Rémálom volt a mai nap, folyamatosan technikai gondokkal küszködtem. Ráadásul péntekhez képest valamit elállítottak a motoromon, amitôl rázkódik, csúszik, alig lehet kezelni. Az idômérésen javítottam egy kicsit, de ez nem volt elég. Nagyon mérges vagyok.
Lénárt Péter (Honda, 35. hely): – Délelôtt jó volt a gépem, de még nem tökéletes, ezért azt kértem, hogy a harmadik sebességi fokozatot hoszszabbítsák meg a váltóban. Sajnos az összeset meghosszabbították, ezért nem fordult túl jól a gép. A vízhôfok is magas volt a kánikula miatt, ezért gyengült az erôforrás.
Ennek ellenére a pilóták nem mindig tudják kihasználni a pluszlóerőket, mert a gumiabroncsok fejlődése nem egyenrangú a motorokéval. Ez tökéletesen érzékelhető volt a Katalán Nagydíj második edzésen, amikor is az aszfalt hőmérséklete közel 50 fok volt. A gumiabroncsok pár kör után teljesen elkoptak a gödrökkel teli barcelonai pályán, ahol főleg a MotoGP-ben és a 250-ben szenvedtek a pilóták a forró aszfalt miatt. A nevezett géposztályokban épp ezért azok lettek a rajtelsők (a MotoGP-ben Valentino Rossi, a 250-ben Randy De Puniet), akik pénteken is a leggyorsabbak voltak. A 125-ös motorokat ellenben még ilyen hőségben is könnyebb beállítani, mint az előbb említett géposztályok kétkerekűit, ennek köszönhetően Pablo Nieto szinte olvadó gumikkal is két tizedmásodperccel megjavította Manuel Poggiali tavalyi pályacsúcsát.
A MotoGP-ben Valentino Rossi egyetlen kör erejéig sem kísérelte meg megjavítani a pénteki idejét, mivel az egyórás edzésen folyamatosan a versenybeállításokat próbálgatta. Ez látszólag tökéletesen sikerült, hiszen a forróságban is a "Doktor úr” volt a legjobb. A 25. rajtelsőségét megszerző Rossi azonban nagyon nehéz versenyre számít. "Ha marad a hőség, az nyeri meg a versenyt, aki a legjobban választ majd gumit. A gumik ugyanis csak a viadal féltávjáig tapadnak tökéletesen, utána pedig elkezdődik a csúszkálás. Épp ezért meglepetés is születhet, én elsősorban a ducatis Loris Capirossitól tartok” – mondta Rossi, akinek akár a yamahásokkal is meggyűlhet a baja. Hiszen Olivier Jacque és Alex Barros is látványosan feljavult: Jacque a 10. helyről feljött a harmadik helyre, míg márkatársa a 8. helyről az 5. pozícióba lépett előre. A négyszeres világbajnok Max Biaggi viszont egy pillanatra sem tudta megoldani a futómű- és hajtásgondjait, így csak a 9. helyről vághat neki a versenynek.
A 250-ben Poggiali végig támadott, hiába volt azonban minden próbálkozása. De Puniet ugyanis Rossihoz hasonlóan motorozott: a pénteki leggyorsabb a szombati kohóban is a legjobb volt.
A 125-ben viszont teljesen felborultak a pénteki erőviszonyok. Pablo Nieto pénteken még csak az édesapja miatt lehetett nagyon boldog – a 13-szoros világbajnok, Angel Nieto a kétszeres világelső Sito Ponshoz hasonlóan a saját emléktábláját avathatta fel a barcelonai pálya új főtribünjének falán –, míg szombaton már a harmadik pole-jának örülhetett. Három másik pilóta is feltűnést keltett Barcelonában. Andrea Dovizioso lett a legjobb hondás a második helyével, a vb 12. helyezettje, Hector Barbera az első sorba tudta verekedni magát, a vb éllovasa, a vezérhondás Daniel Pedrosa ugyanakkor csak a 6. helyről rajtolhat.
Katalán Nagydíj, a vb 6. futama, BarcelonaA rajtsorrend. 125 kcm: 1. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:51.043, 2. Dovizioso (olasz, Honda) 1.51.220, 3. Cecchinello (olasz, Aprilia) 1:51.281, 4. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:51.349, 5. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:51.417, 6. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:51.453, …12. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 1:52.386, …30. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:54.246, …36. Lénárt Péter (magyar, Honda) 1:57.152
250 kcm: 1. De Puniet (francia, Aprilia) 1:47.117, 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:47.284, 3. Elias (spanyol, Aprilia) 1:47.551, 4. Battaini (olasz, Aprilia) 1:47.904, 5. Porto (argentin, Honda) 1:48.022, 6. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:48.122
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:43.327, 2. Capirossi (olasz, Ducati) 1:44.333, 3. Jacque (francia, Yamaha) 1:44.358, 4. Gibernau (spanyol, Honda) 1:44.366, 5. Barros (brazil, Yamaha) 1:44.642, 6. Nakano (japán, Yamaha) 1:44.672
Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élő)