A barcelonai hőségben minden kategóriában megtört a jég.A 125-ös győztes Daniel Pedrosa először nyert a Katalán Nagydíjon, ami azért nagyon fontos a Honda vezérpilótája számára, mert a szülőföldje Katalónia. A 250-es Randy De Puniet talán még jobban örült a diadalának, hiszen sok-sok próbálkozás után a 71. nagydíján végre megszerezte az áhított első sikerét. A MotoGP-ben is történelmi győzelmet aratott a ducatis Loris Capirossi. A Ducati a vb történetében először nyert a királykategóriában, raádásul 1976. augusztus 29-én fordult elő legutóbb, hogy egy olasz pilóta olasz motorral tudjon győzni. Akkor a nürburgringi Nyugatnémet Nagydíjon a 15-szörös világbajnok Giacomo Agostini egy MV Agustával diadalmaskodott.
Végre megtört a jég – Talmácsi Gábornak sikerült pontot szereznie a Katalán Nagydíjon
Végre megtört a jég – Talmácsi Gábornak sikerült pontot szereznie a Katalán Nagydíjon
A 12. Katalán Nagydíjon azonban nemcsak a spanyolok, a franciák és az olaszok ünnepelhettek, hanem mi, magyarok is. Sajnos, Talmácsi Gábor a vb első öt futama közül csak az idénynyitó Japán Nagydíjon tudott pontot szerezni, amelyet követően két-két 19., illetve 16. helyre volt képes. Vasárnap viszont végig az élbolyhoz tartozott honfitársunk, és az előkelő kilencedik helyet kaparintotta meg. Remélhetőleg Talma számára is új korszak kezdődött Barcelonában. A Ducati 31 év után az idén tért viszsza a gyorsasági világbajnokság mezőnyébe, és mindenkit meglepett. Az első öt futamon egy pole pozíciót, egy ezüst- és két bronzérmet szerzett a V4-es Desmosedicivel Capirossi és Troy Bayliss, közülük Capirex a Katalán GP-n még nagyobb tettet hajtott végre. Azt eddig is tudni lehetett, hogy a Ducatié a leggyorsabb motor, de a Desmosedici futóműve még nem volt egy szinten a legstabilabbnak tartott Honda RC211V-jével.
Könnyedén lehetett volna akár hatodik is
Talmácsi Gábor (Aprilia, 9.): – Sokkal elôrébb is végezhettem volna, de az utolsó két körben megint „ledaráltak”. A hatodik kör után ugyanis megint elôjött az a gond, hogy a kanyarokból alig tudtam kigyorsítani a motorral. Ez egyébként csak az Apriliáknál van, Jenkner és Borsoi is szenvedett tôle. Már szinte szégyelltem magam, féltem, bolondnak tartanak amiatt, hogy a kanyarban kuplungolok. De máshogy egyszerűen nem működött a motor – a végére el is égett a kuplungom –, nekem meg kellettek a pontok.
Tóth Imre (Honda, 20.): – A rajtom jól sikerült, de az elsô néhány kanyarban visszacsúsztam a harmincadik pozícióba. Folyamatosan zárkóztam fel, átküzdöttem magam egy bolyon, utána pedig még a másik csapatból is magam mögé utasítottam három versenyzôt. Elégedett vagyok, mert jó köridôket teljesítettem, és az elôzgetés sem esett nehezemre.
Lénárt Péter (Honda, 26.): – A motorom sajnos változatlan. Két elôzést hajtottam végre a verseny során, de három kanyarral a vége elôtt egy francia fiú visszaelôzött. A Honda akkor már nagyon durrogott, ami nemcsak zavaró, de idôveszteséget is jelent, mert olyankor kihagy a gyújtás.
Barcelonában viszont már nem csúszkált annyira Capirossi alatt a Ducati, ennek köszönhetően nem maradt le a rajt után kilövő hondás Valentino Rossitól. Sőt, a 16. körben az elkopott gumijai miatt szenvedő Rossinak előbb át kellett adnia az első helyet a ducatisnak, majd a következő körben egy tőle szokatlan hiba miatt a négyszeres világbajnok a sóderágyban kötött ki. Ez pedig azt jelentette, hogy Capirossi előtt szabaddá vált az út a történelmi győzelem felé. És a háromszoros világbajnok, aki 47 nagydíjat követően nyert ismét a királykategóriában, kihasználta a lehetőséget. Neki és a Ducatinak köszönhetően azonban az olasz ipar is ünnepelhetett, hiszen kilenc év után történt meg újra, hogy a japán motorokat le tudta győzni egy olasz kétkerekű: az 1994. március 27-i Ausztrál GP-n egy Cagivával nyert az amerikai John Kocinski. Capirossi mellett azonban Rossiról is szót kell ejteni. A vb éllovasa ugyanis nem esett el a sóderágyban, és Nakanót, Checát, Gibernaut illetve Biaggit – Mad Max az utolsó előtti körben bukott és csak a 14. lett – megelőzve, a hatodik helyről a második helyre zárkózott fel. A 250-es versenynek négy főszereplője volt. A ponttáblázat éllovasa, Manuel Poggiali a második helyről gyújtásgondok miatt kiállni kényszerült; Anthony West az 53. nagydíján megszerezte az első érmét (egy bronzot); Fonsi Nieto az idén először végre egészen a célig csatázott az aranyért; míg Randy De Puniet a győzelmével folytatta a francia hagyományokat. A 22 éves pilóta országa harmincadik győzelmét gyűjtötte be a negyedliteres kategóriában, egyben De Puniet a 11. francia győztes. A 125-ben a 12. körig egy kilences boly csatázott egymással. A Cecchinello, Dovizioso, Pablo Nieto, Stoner, Barbera, Pedrosa, Jenkner, De Angelis és Lüthi alkotta csoport azonban az utolsó körre háromtagúra olvadt. Előbb Stoner esett el, majd Cecchinello állt ki a boxba futóműhiba miatt. A 16. körben Barbera kiütötte Doviziosót, míg legvégül Nieto esett el. Az utolsó körben Pedrosa, aki a győzelmével megszerezte a spanyolok századik 125-ös diadalát, Thomas Lüthivel vívott nagy csatát. A 17 éves svájci számára egyébként a második hely is fantasztikus. Egyrészt Pedrosa Hondája sokkal erősebb az övénél, másrészt Lüthi még csak a 13. nagydíját teljesítette a hét végén.
Katalán Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 6. futama, Barcelona
125 kcm (22 kör, 103.994 km): 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 41:16.672 (151.161 km/óra) 2. Lüthi (svájci, Honda) 0.137 mp h. 3. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 0.315 mp h. 4. Jenkner (német, Aprilia) 1.589 mp h. 5. Perugini (olasz, Aprilia) 19.874 mp h. 6. Lorenzo (spanyol, Derbi) 22.560 mp h. …9. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 22.916 mp h. …20. Tóth Imre (magyar, Honda) 54.364 mp h. …26. Lénárt Péter (magyar, Honda) 1:40.604 p h.
250 kcm (23 kör, 108.721 km): 1. De Puniet (francia, Aprilia) 41:59.893 (155.322 km/óra) 2. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.244 mp h. 3. West (ausztrál, Aprilia) 2.641 mp h. 4. Elías (spanyol, Aprilia) 4.329 mp h. 5. Macudo (japán, Yamaha) 7.896 mp h. 6. Battaini (olasz, Aprilia) 11.432 mp h.
MotoGP (25 kör, 118.175 km): 1. Capirossi (olasz, Ducati) 44:21.758 (159.830 km/óra) 2. Rossi (olasz, Honda) 3.075 mp h. 3. Gibernau (spanyol, Honda) 4.344 mp h. 4. Checa (spanyol, Yamaha) 4.935 mp h. 5. Nakano (japán, Yamaha) 5.003 mp h. 6. Ukava (japán, Honda) 20.587 mp h.