Az autógyilkos Ciprus-ralin Petter Solberg megszerezte pályafutása második világbajnoki futamgyőzelmét, bizonyítva, hogy nem volt véletlen az első sikere (tavaly év végén, Nagy-Britanniában), és hogy a Subaru erősebb, mint valaha.
A tehetséges norvég pilóta egyébként a második nap reggelétől kezdve a kezében tartotta az irányítást: a 18 gyorsasági szakaszból hetet megnyert, és végül megnyugtató előnnyel diadalmaskodott a Peugeot egyetlen versenyben maradt pilótája, Harri Rovanperä előtt. A záró nap reggelén még volt rá némi remény, hogy csata lesz kettejük között, ám végül ezt Solberg gyorsasága és a finn vetélytárs technikai problémája lehetetlenné tette. A Peugeot bal első féltengelye három szakasszal a vége előtt eltört, így az is kérdéses volt, hogy Rovanperä egyáltalán be tudja-e fejezni a versenyt. De ő derekasan küzdött, és megtartotta a második helyét. Pedig Sebastien Loebbel szembeni előnye a végére 2.8 másodpercesre csökkent. Loebbel kapcsolatos érdekesség, hogy életében először vett részt a ciprusi viadalon, és rögtön ilyen jó eredményt ért el. Igaz ez a Xsara WRC-kre is, amelyek megállták a helyüket: a Citroen volt az egyetlen csapat, amelynek mindhárom versenyautója célba ért, hiszen Loeb után McRae és Sainz következett. A spanyol pilóta egyébként ezzel az eredményével az összetettben egy pontra megközelítette a technikai hiba miatt már szombaton búcsúzó éllovast, Richard Burnst. A hyundaios Armin Schwarz három ponttal gazdagította csapatát (a citroenesek közül csak két pilóta eredménye számít) és kettővel saját magát, ám ezzel nem lehet maradéktalanul elégedett, hiszen a privát Forddal autózó Mikko Hirvonen előtte végzett. Az egy pont szintén egy fordoshoz került, a szintén privát csapatban induló Ginleyhez. A folytatásban valószínűleg egy kicsit megváltozik a világbajnokság képe, hiszen következnek az aszfaltos futamok, amelyeken az utóbbi években a franciák (Peugeot, Citroen) egyeduralmát láthatta a közönség. Kérdés, ez marad-e a helyzet az idén oly sok meglepetést tartogató versenyeken is.Ciprus-rali, a vb 7. versenye
A végeredmény: 1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 5:09:12.6, 2. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 4:14.0 perc hátrány, 3. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 4:16.8 p h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 4:45.3 p h., 5. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 5:42.2 p h., 6. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 8:58.7 p h., 7. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent WRC) 13:29.0 p h., 8. Ginley, Kennedy (brit, ír, Ford Focus WRC) 23:57.3 p h.
A vb állása. Pilóták: 1. Richard Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 37 pont, 2. Sainz 36, 3. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 30, 4. Solberg 29, 5. Loeb, C. McRae és Märtin (észt, Ford Focus WRC) 23-23. Gyártók: 1. Peugeot 81, 2. Citroen 73, 3. Subaru 47, 4. Ford 43, 5. Skoda 20, 6. Hyundai 6
Következik (július 25–27.): Német Rali, a vb 8. futama