Holland Nagydíj, a gyorsasági
motorkerékpáros vb 7. futama, Assen
A rajtsorrend
125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 2:10.724, 2. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:10.777, 3. Jenkner (német, Aprilia) 2:10.814, 4. Perugini (olasz, Aprilia) 2:11.052, 5. Lüthi (svájci, Honda) 2:11.545, 6. Stoner (ausztrál, Aprilia) 2:11.632, …17. Talmácsi Gábor (Aprilia) 2:12.467, …26. Tóth Imre (Honda) 2:14.155, …35. Lénárt Péter (Honda) 2.17.939
250 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 2:04.050, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 2.04.586, 3. Elias (spanyol, Aprilia) 2:04.712, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 2:04.866, 5. Porto (argentin, Honda) 2:04.920, 6. Guintoli (francia, Aprilia) 2:05.190
MotoGP: 1. Capirossi (olasz, Ducati) 1:59.770, 2. Biaggi (olasz, Honda) 1:59.941, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:59.964, 4. Checa (spanyol, Yamaha) 2:00.169, 5. Jacque (francia, Yamaha) 2:00.294, 6. Barros (brazil, Yamaha) 2.00.501
Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)
Holland Nagydíj, a gyorsasági
motorkerékpáros vb 7. futama, Assen
A rajtsorrend
125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 2:10.724, 2. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:10.777, 3. Jenkner (német, Aprilia) 2:10.814, 4. Perugini (olasz, Aprilia) 2:11.052, 5. Lüthi (svájci, Honda) 2:11.545, 6. Stoner (ausztrál, Aprilia) 2:11.632, …17. Talmácsi Gábor (Aprilia) 2:12.467, …26. Tóth Imre (Honda) 2:14.155, …35. Lénárt Péter (Honda) 2.17.939
250 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 2:04.050, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 2.04.586, 3. Elias (spanyol, Aprilia) 2:04.712, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 2:04.866, 5. Porto (argentin, Honda) 2:04.920, 6. Guintoli (francia, Aprilia) 2:05.190
MotoGP: 1. Capirossi (olasz, Ducati) 1:59.770, 2. Biaggi (olasz, Honda) 1:59.941, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:59.964, 4. Checa (spanyol, Yamaha) 2:00.169, 5. Jacque (francia, Yamaha) 2:00.294, 6. Barros (brazil, Yamaha) 2.00.501
Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)
Poggiali Marco Melandri tavalyi rekordját adta át a múltnak, miután fél másodperccel tudott jobbat a régi a csúcsnál, míg Pedrosa Joan Olive szintén 2002-es csúcsánál volt gyorsabb három tizeddel.
Csütörtökön Rossi mindenkit elkápráztatott új Hondájával, kilenc körben is gyorsabb volt a régi rekordjánál, és ő volt az egyedüli, akinek a végsebessége 300 kilométer/óra feletti volt. Azonban egy pillanatra sem ijedt meg Capirossi, mert amint elmondta, "a Ducati biturbós Desmosedicivel már készen áll a válasszal.” Nem beszélt a levegőbe, pénteken két perc alatti köridőt produkált Assenben, és ezzel bebizonyította, hogy a V4-es Ducatiban még nagyon sok tartalék van.
Mint ahogy Max Biaggiban is, aki az idén először a legjobb hondás lett egy időmérőn. Ez különösen azért bravúr, mert Mad Max egy 2002-es Hondán motorozik. Ám Capirossi és Biaggi nagyon jól tudja, hogy nem csak kettejük között dől el a győzelem sorsa, mert Rossi nem elsősorban a rajtelsőségre hajtott az edzésen. "A második edzés is kísérletezéssel zajlott le, a régi és az új Hondámat váltogattam annak érdekében, hogy eldöntsem, melyiket használjam a versenyen. Végül is a régi mellett döntöttem, hiszen egyelőre kiszámíthatatlan az új fejlesztésű RC211V. Igaz, hogy gyorsabb és erősebb, ám túlságosan is igénybe veszi a gumikat, és túl sokat fogyaszt. Azaz lehet, hogy nem bírna végig egy versenyt tankolás nélkül” – nyilatkozta Rossi, akinek az erejét két adat támasztja alá: többször járt két perc alatt, mint Biaggi és Capirossi, és ha a négy részidejét összeadjuk, akkor 1:59.538 perces idő jön ki. Azaz jobb Capirossiénál.
Poggiali nem igazán aggódott a csütörtöki harmadik ideje után. "Én vagyok a leggyorsabb, csak hát tele volt pálya”– nyugtatta meg a csapatát a korábbi 125-ös világbajnok. A San Marinó-i pilóta tehát tanult az Olasz és a Katalán GP-n történtekből, és taktikát váltott, aminek köszönhetően fölényesen szerezte meg a rajtelsőséget. "Eddig mindig az edzés végén akartam elérni a gyors köröket, Assenben viszont pénteken már az edzés elején, szinte üres pályán a maximumra törekedtem. Az új taktika tökéletesen bevált” – mondta Poggiali, aki mellett a francia Randy De Puniet is alaposan felgyorsult: a csütörtöki futóműgondjait megoldva az ötödik helyről feljött a másodikra.
A 125-ben viszont rengetegen feltámadtak. Pedrosa pénteken csak a 11. volt, ám 1.8 másodpercet javítva a pole-ba ugrott fel; Steve Jenkner 1.3 másodpercet javítva a hetedik hely helyett a harmadikról rajtolhat; Stefano Perugini a 14. helyről feljött a negyedik helyre, miután több mint két másodperccel volt jobb a csütörtöki idejénél; míg a 17 éves Thomas Lüthi a 19. helyről lépett előre az ötödik pozícióba azt követően, hogy Pedrosához hasonlóan 1.8 másodpercet javított.
Javítani akarnak
Talmácsi Gábor (Aprilia, 17. hely): – Borzalmas volt a motor teljesítménye, a szinte csak kanyarokból álló szakaszon hatodik leggyorsabb voltam, az összidőt tekintve azonban csak a tizenhetedik. Az elején mentem a legjobb időmet, mert a tréning végén már nagyon sokan voltak a pályán, és egyszerűen nem lehetett gyorsan menni. A versenyre új hengert tesznek a motoromba, remélem, ez segít.
Tóth Imre (Honda, 26. hely): – Az első gumim pénteken délután egyáltalán nem kopott, ami azt jelenti, hogy nem optimálisan használtam. Javítottam négy tizedet, de ez édeskevés.
Lénárt Péter (Honda, 34. hely): – A csapat egyszerűen képtelen meleg időre beállítani a motort, ezért a délelőtti szabadedzésen rendre jobb időeredményeket érek el, mint az időmérésen.