A doningtoni paddock egyik részében tapsvihar "tombolt pénteken, hiszen a Hírességek Csarnokába végre beválasztották az egyetlen pilótát, aki a gyorsasági motorkerékpáros vb-ben és a Formula1-ben is világbajnok lett.
A délelôtti edzésen elcsúszó Talmácsi a 13. helyet szerezte meg az elsô idômérôn
A délelôtti edzésen elcsúszó Talmácsi a 13. helyet szerezte meg az elsô idômérôn
Ô a 69 éves Big John, azaz a brit John Surtees, aki motoroskarrierje során hét vb-címet és 38 győzelmet szerzett, míg az F1-ben hat diadalt begyűjtve 1964-ben világbajnok lett a Ferrarival. Közben a boxutca másik részében tízezer motorrajongó tolongott, akik a hagyományos Bajnokok Napján testközelből láthatták a vb sztárjait – a találkozón százezer fontot költöttek el a rajongók különböző ereklyékre. Az összeg az afrikai szegények megsegítését szolgáló alapítvány kasszájába vándorolt. Az első időmérő edzés minden kategóriában "hangosra” sikerült. A 125-ben a félórás tréning első tíz percében egyeduralkodó volt Daniel Pedrosa, ám a folytatásban Andrea Dovizioso, Stefano Perugini és Pablo Nieto vette át az irányítást – végül a 17 éves Dovizioso lett a befutó.
Tóth élete legjobb edzéseredményét érte el
Talmácsi Gábor (Aprilia, 13. hely): – Jól éreztem magam, jó volt most menni a motorral. A délelôtti szabadedzésen ugyan elcsúsztam, de az azért történt, mert új gumit tettek fel elôre, és nem melegítettem elég hosszú ideig. Az a baj, hogy a pályán túl sok a jobb kanyar és kevés a bal, így azon az oldalon nem kopott le a külsô filmréteg az abroncsról. Délutánra változtattunk a vázgeometrián, de csak azt értük el vele, hogy attól kezdve nem tudtam jól kanyarodni a motorral. Szombatra visszaállítjuk, és úgy szerintem be tudok kerülni a legjobb tízbe. Tóth Imre (Honda, 19. hely): – Nagyon örülök, mert ennél jobb edzéseredményem még sohasem volt. S hogy mi az oka a jó szereplésnek? Erre a versenyre sokkal jobb lett a futómű, ami ennyit számít. A kigyorsításoknál nyertem jó néhány tizedet. Jó lenne megtartani ezt a pozíciót szombaton is… Lénárt Péter (Honda, 35. hely): – A motor ugyanúgy nagyon gyenge, mint eddig, és ezen a nehéz pályán ráadásul a futómű-beállításokat sem találja a csapat. A kanyarokban emiatt egyáltalán nem érzem biztonságban magam a Hondán.
A 250-ben Fonsi Nieto volt a főszereplő, ami egyáltalán nem meglepő, hiszen az Olasz és a Katalán Nagydíjon ezüstérmes lett. A MotoGP-ben az első tizenhárom helyezett egy másodpercnyi távolságra van csupán egymástól, három bukósisakos azonban kiemelkedik a mezőnyből, Sete Gibernau, Troy Bayliss és Valentino Rossi ugyanis a 2002-es pályacsúcson belül motorozott. A trió viaskodásából végül Rossi került ki győztesen, aki négy tizedmásodpercet faragott a saját, tavaly felállított rekordjából. Rossi amúgy nem csupán a pénteki csúcsával keltett feltűnést: a boxutcában mindenki arról suttog, hogy az olasz zseni újabb két évre aláírt a Hondához. Úgy tűnik tehát, nem válik el egymástól a Honda–Rossi álompáros.
Brit Nagydíj, a gyorsasági vb 8. futama, Donington Park 1. időmérő edzés 125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:38.297, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:38.328, 3. Perugini (olasz, Aprilia) 1:38.622, 4. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:38.675, 5. Jenkner (német, Aprilia) 1:38.718, 6. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:38.752, …13. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:39.477, …19. Tóth Imre (Honda) 1:40.145, …35. Lénárt Péter (Honda) 1:43.790 250 kcm: 1. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:33.859, 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:34.366, 3. De Puniet (francia, Aprilia) 1:34.633, 4. Rolfo (olasz, Honda) 1:34.789, 5. Elías (spanyol, Aprilia) 1:34.814, 6. Macudo (japán, Yamaha) 1:35.260 MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:31.196, 2. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:31.278, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 1:31.527, 4. Checa (spanyol, Yamaha) 1:31.562, 5. Capirossi (olasz, Ducati) 1:31.583, 6. Jacque (francia, Yamaha) 1:31.655