A pénteki, első időmérő után a szombati, második edzésen még kisebbek voltak a különbségek. A MotoGP-ben az első tizenkét helyezett, a 250-ben az első kilenc, míg a 125-ben az első 16 (!), azaz a komplett első négy sor mindössze egy másodpercnyi távolságra van egymástól.
Az argentin Sebastian Porto 2003-ban elôször indulhat az elsô rajtkockából
Az argentin Sebastian Porto 2003-ban elôször indulhat az elsô rajtkockából
A kiélezett csatározások végén Max Biaggi és Stefano Perugini megismételte a legutóbbi, a Brit Nagydíjon nyújtott teljesítményét, újból a pole-ból indulhat a MotoGP-ben illetve a 125-ben. Az argentin Sebastian Porto viszont először örülhetett az idén. Az összetett nyolcadikja eddig a gyári hondás csapatban még éremhez sem jutott, vagyis meglepetés pályafutása második rajtelsősége. Max Biaggi viszont immár az 54. pole-jánál jár. A római jelenleg mindenkinél jobb formában van, de csak az utolsó körben előzte meg a kétütemű Proton KR3-mal motorozó Jeremy McWilliamst. Hogy ki lesz Biaggi ellenfele, nehéz kérdés. A ducatis Loris Capirossi ugyan látványosan feltámadt, de nem tudni, képes lesz-e az egész viadal alatt gyors maradni. Valentino Rossi beteg, és folyamatos motor-, valamint gumiproblémákkal küszködött a második napon, ahogy a másik gyári hondás, Sete Gibernau is. A 250-ben ugyanakkor villantott a 2003-as Honda. Az RS250RW nyergében parádézott Porto és csapattársa, Roberto Rolfo is, az apriliások közül ráadásul nem a gyáriak voltak a leggyorsabbak, hiszen Franco Battaini
Német Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 9. futama, Sachsenring A rajtsorrend 125 kcm: 1. Perugini (olasz, Aprilia) 1:27.717, 2. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:27.771, 3. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:28.022, 4. Cecchinello (olasz, Aprilia) 1:28.097, 5. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:28.223, 6. Dovizioso (olasz, Honda) 1:28.291, …17. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:28.766, …27. Tóth Imre (Honda) 1:29.966, …38. Lénárt Péter (Honda) 1:32.099 250 kcm: 1. Porto (argentin, Honda) 1:25.728, 2. Rolfo (olasz, Honda) 1:25.891, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 1:25.944, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:25.963, 5. De Puniet (francia, Aprilia) 1:26.032, 6. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:26.104 MotoGP: 1. Biaggi (olasz, Honda) 1:23.734, 2. McWilliams (brit, Proton KR3) 1:23.736, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1:24.058, 4. Rossi (olasz, Honda) 1:24.253, 5. Gibernau (spanyol, Honda) 1:24.287, 6. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:24.405 Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)
megelőzte az összes gyári menőt. Ennek ellenére Fonsi Nieto, a pénteki első Randy De Puniet és Manuel Poggiali bizakodó. Toni Elias ellenben végigszenvedte az edzést, így még ahhoz is bravúrra lenne szüksége, hogy egyáltalán érmes lehessen. A 125-ös mezőnyben egyrészt vannak a nagy vesztesek: a vb-éllovas Daniel Pedrosa csak 7., míg a világbajnoki pontverseny második helyezettje, a 100. GP-jére készülő német Steve Jenkner a 9. lett. Másrészt pedig a nagy feltámadók: Perugini pénteken hetedik volt, szombaton első lett, Hector Barbera a 12. helyről feljött a 3. helyre, míg Lucio Cecchinello a 13. helyet cserélte fel a negyedik rajtkockával. Alex De Angelis teljesített csak egyenletesen: pénteken első volt, másnap második lett.
Talmácsi reményei
Talmácsi Gábor (Aprilia, 17. hely): – A rajtpozícióm nem túl jó, de alig több, mint egy másodpercre vagyok az elsőtől, úgyhogy az időeredmény nem olyan rossz. Ráadásul konstans jó köröket mentem, ami azt jelenti, hogy a versenyen lesz esélyem. Az Apriliát tökéletesen beállítottuk, a motorblokk azonban csak ennyire képes. Megpróbálok bekerülni az első tízbe.
Tóth Imre (Honda, 27. hely): – A reggeli szabadedzésen még viszonylag jól álltam, de állítottunk a motoron, mert rázott az eleje. Sajnos rossz irányba indultunk el, az időmérésen pedig már nem tudtunk visszakozni. Ha minden jól megy, van esélyem a pontszerzésre.
Lénárt Péter (Honda, 38. hely): – Délelőtt több mint tíz másodpercet javítottam a péntekihez képest, az időmérésen azonban mindössze tíz kört tudtam megtenni, úgyhogy a pénteki idővel kvalifikáltam magam.