Hiba az utolsó kanyarban

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2003.07.27. 22:13
Címkék
Az olaszoknak nem sikerült megismételniük a két évvel ezelőtti triplázásukat a Sachsenringen.
Talmácsi Gábor pályafutása második legjobb eredményét érte el a Sachsenringen
Talmácsi Gábor pályafutása második legjobb eredményét érte el a Sachsenringen
Talmácsi Gábor pályafutása második legjobb eredményét érte el a Sachsenringen
Talmácsi Gábor pályafutása második legjobb eredményét érte el a Sachsenringen
Talmácsi Gábor pályafutása második legjobb eredményét érte el a Sachsenringen
Talmácsi Gábor pályafutása második legjobb eredményét érte el a Sachsenringen
A 125 köbcentiben az olasz Stefano Perugini az idénynyitó Japán GP után nyert újra, amivel az összetettben a második helyre lépett. A 250-ben a szintén itáliai Roberto Rolfo a nyolcvanadik nagydíján gyűjtötte be az első diadalát, ezzel a győzelemmel – 25 vb-futam után – véget vetett a Honda nyeretlenségi sorozatának (legutóbb 2001. november 3-án az idén elhunyt Kato Dajdzsiro nyert hondásként e géposztályban). Perugini és Rolfo azonban hiába tett meg mindent, a MotoGP-ben Valentino Rossi hibázott az utolsó kanyarban, átadva Sete Gibernaunak az elsőséget. Gibe ezzel már több diadalt számlál az idén, mint Rossi: utóbbi háromszor, előbbi négyszer állhatott fel a dobogó legtetejére.
Honfitársunk, Talmácsi Gábor is ünnepelhetett. Talma a 41. vb-futamán az eddigi második legjobb eredményét érte el. A tavalyi brazíliai negyedik helye után a Sachsenringen az igen előkelő hatodik helyen végzett, azaz már biztos, hogy ebben a szezonban több pontot fog szerezni, mint 2002-ben.
Perugini a pole-ból indulva előbb egy nyolcas élbolyt vezetett, majd a 13. körtől kezdve négytagú csoportot irányított az élen. A kvartettből – amelyben Casey Stoner, Alex De Angelis és Daniel Pedrosa volt az ellenfele – az utolsó előtti körben vált ki. Peruginit munkaadója, az Aprilia is megünnepelte, az olasz ugyanis a 154. győzelmét szállította a márkának, amely ezzel az örökranglista negyedik helyén utolérte a Suzukit. Talmácsi az első körben még csak a tizenkettedik volt, hat kör után viszont már a hetedik helyre jött fel, s ezt követően végig a második bolyban küzdött a minél jobb helyezésért. Az apriliás magyar főleg az utolsó két körben volt nagyon gyors, amikor megelőzte az összetett harmadik és negyedik helyezettjét, Lucio Cecchinellót és Andrea Doviziosót.
A 250-ben Rolfo nagyon jól tudja, hogy erőtlen Hondájával a gyors pályákon nincs keresnivalója az Apriliákkal szemben, ám itt, a Sachsenringen, ahol nem a lóerők számítanak, esélyes volt a sikerre. Ki is használta az alkalmat, kiváló futóművel felszerelt Hondájával szinte kirobbant a rajtnál, és az élre állt. Fonsi Nieto hiába támadta, nem tudta megelőzni. Poggialinak igencsak felejthetőre sikerült a Német GP. A vb-éllovas elesett, és csak a 8. pozícióban végzett.
Rossi 15 futam óta folyamatosan érmes (ez minden idők negyedik legjobb sorozata) – most mégsem lehetett boldog. Az utóbbi négy versenyén nyeretlen négyszeres világbajnok képtelen volt meglógni a mezőnytől, majd az utolsó kör utolsó kanyarjában túl szélesen fordult, így a győzelem Gibernau ölébe hullott. A rajtelső Max Biaggi még Rossinál is rosszabbul járt: látványos felzárkózást követően a harmadik helyről bukott.

Német Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros-vb 9. futama, Sachsenring

125 kcm (27 kör, 99.117 km): 1. Perugini (olasz, Aprilia) 40:11.124 (147.989 km/óra), 2. Stoner (ausztrál, Aprilia) 0.212 mp h., 3. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 0.375 mp h., 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.774 mp h., 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 5.877 mp h., 6. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 11.791 mp h., …22. Lénárt Péter (magyar, Aprilia) 1:36.455 p h.

250 kcm (29 kör, 106.459 km): 1. Rolfo (olasz, Honda) 42:06.199 (151.711 km/óra), 2. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.150 mp h., 3. De Puniet (francia, Aprilia) 0.287 mp h., 4. Porto (argentin, Honda) 5.305 mp h., 5. Battaini (olasz, Aprilia) 13.097 mp h., 6. West (ausztrál, Aprilia) 18.289 mp h.

MotoGP (30 kör, 110.130 km): 1. Gibernau (spanyol, Honda) 42:41.180 (154.798 km/óra), 2. Rossi (olasz, Honda) 0.060 mp h., 3. Bayliss (ausztrál, Ducati) 13.207 mp h., 4. Capirossi (olasz, Ducati) 16.521 mp h., 5. Hayden (amerikai, Honda) 16.563 mp h., 6. Ukava (japán, Honda) 18.743 mp h.

A vb-pontverseny állása

Élete legjobb versenyén rengeteget előzött

Talmácsi Gábor (Aprilia, 6. hely): – Életem egyik legjobb versenye volt! Már a bemelegítő edzésen elért negyedik hely után éreztem, hogy jól fogok menni, ugyanakkor óvatos is voltam. Az járt a fejemben, hogy tavalyelőtt tizenegyen estek el az első kanyarban, úgyhogy nagyon oda kell figyelnem, nehogy baj legyen. Szerencsére megúsztam az első kanyart, utána pedig úgy jöttem előre, mint egy őrült, azt sem tudom, kit hol előztem meg. Az egyetlen, amire emlékszem, hogy az utolsó előtti körben simán elmentem Cecchinello és Dovizioso mellett. Ez óriási fegyvertény, a hatodik hely pedig azért kellett nagyon, mert így talán többen jönnek nekem szurkolni Brnóba.
Lénárt Péter (Honda, 22. hely): – Az időmérő edzésen eltört főtengely helyére egy szériaalkatrészt tettek be, így nem volt megfelelő nyomatéka a motornak, ami az emelkedőkön nagy hátrányt jelentett. Ilyen gyenge talán még sohasem volt a Hondám, ennél többet nem tudtam kihozni belőle. Minden kanyarban túl sokat kockáztattam, szinte végig az eséshatáron motoroztam.
Tóth Imre (Honda, kiesett): – A rajt után hárman elestek előttem, és amíg sokan őket kerülgették, nekem sikerült meglógnom. A második körben azonban megállt a motorom, valószínűleg a víz folyt bele a dugattyúba.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik