Max Biaggi gyári Hondán

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.08.15. 22:24
Címkék
A brnói pálya a magyar motorkerékpársport egyik szentélye. Az 1971-es Csehszlovák GP 250-es géposztályában a győztes Drapál János és a második helyezett Szabó László itt könyvelte el az egyetlen magyar duplát a vb történetében. A hagyományok miatt ezért első ránézésre a magyar pilóták első időmérőn elért eredményei egy kicsit csalódást keltőnek tűnhetnek. Pedig higgyük el, nem azok!
Max Biaggi letaszíthatja Giacomo Agostinit a brnói gyôzelmi örökrangsor élérôl
Max Biaggi letaszíthatja Giacomo Agostinit a brnói gyôzelmi örökrangsor élérôl
Max Biaggi letaszíthatja Giacomo Agostinit a brnói gyôzelmi örökrangsor élérôl
Max Biaggi letaszíthatja Giacomo Agostinit a brnói gyôzelmi örökrangsor élérôl
Max Biaggi letaszíthatja Giacomo Agostinit a brnói gyôzelmi örökrangsor élérôl
Max Biaggi letaszíthatja Giacomo Agostinit a brnói gyôzelmi örökrangsor élérôl
A brnói pálya a magyar motorkerékpársport egyik szentélye. Az 1971-es Csehszlovák GP 250-es géposztályában a győztes Drapál János és a második helyezett Szabó László itt könyvelte el az egyetlen magyar duplát a vb történetében. A hagyományok miatt ezért első ránézésre a magyar pilóták első időmérőn elért eredményei egy kicsit csalódást keltőnek tűnhetnek. Pedig higgyük el, nem azok!
A 125-ben Lénárt Péter ugyan csak a 34. lett harmatgyenge Hondájával a száraz időmérőn, ám az esős szabadedzésen benne volt a legjobb tízben. Azaz egy jobb motorral szárazon is beleszólhatna a legjobbak csatározásába. Talmácsi Gábor is "csak” a 11. lett a 125-ben, ám az ő helyezése is csalóka, hiszen mindössze négy tizedet kapott hatodik helyezett csapattársától, Steve Jenknertől. Az első idei vb-futamán szereplő 250-es Rizmayer Gábornak sincs szégyenkeznivalója: egyrészt még érzi a sérülését, másrészt az ő Hondája sem rakéta. Miként Tóth Imre RS125-ös Hondája sem gyors a cseh aszfaltcsíkon.

Talmácsi Gábor (125 kcm, Aprilia, 11. hely): – Esôben és szárazon is a 11. helyen végeztem, ami nem túl jó. Azt hittem, hogy a német verseny után szinte semmit sem kell változtatni a motoron, de az Aprilia megtréfált, egyszerűen képtelen voltam vele megtalálni az összhangot. Nagyon sok beállításon változtattunk, cseréltünk is néhány alkatrészt, így biztos vagyok benne, hogy szombaton javítani fogok.

Tóth Imre (125 kcm, Honda, 25. hely): – A délelôtti szabadedzésen valami baj volt a váltóval, egyszerűen nem tudtam hatodikba kapcsolni. Az idômérésre ezt a problémát megoldotta a csapat, viszont akkor meg a rugózással voltak gondjaim, nagyon rázott a gép. Ha szombaton napsütéses idô lesz, akkor sokat lehet javítani.

Lénárt Péter (125 kcm, Honda, 34. hely): – Délelôtt madarat lehetett volna fogatni velem, hiszen a vizes pályán sokáig az ötödik helyen voltam, a végén csúsztam csak vissza a tizedikre. Sajnos azonban délutánra felszáradt a pálya, és következett a papírforma-eredmény: harmincnegyedik hely. De most már legalább a csapat is látja, hogy nem bennem van a hiba, hiszen újdonsült csapattársamnál, a korábbi Európa-bajnok Ballerininél még így is gyorsabb voltam.

Rizmayer Gábor (250 kcm, Honda, 28. hely): – Egyelôre technikai káosz van a csapatnál, csak szenvedünk a motorral. Valami nem jó, az biztos, hiszen a Hondám végsebessége rosszabb, mint a 125-ös motoroké. Dolgozunk a megoldáson, de ôszintén szólva nem tudom, hogy mi lesz szombaton.
A géposztályban hárman viaskodtak az ideiglenes pole-ért, amelyet végül a hondás Daniel Pedrosa szerzett meg. Az edzés felét Stefano Perugini uralta, majd a 15. percben robbantott az ausztrál tini, Casey Stoner, aki fantasztikus körideje után azonnal elesett, és eltörte a bal kulcscsontját. Utóbbi számára véget is ért a Cseh GP. Stoner csapata a 250-ben vigasztalodhatott. Randy de Puniet-nek volt egy káprázatos köre, amelyre senki sem tudott válaszolni. Ennek ellenére nehéz lesz győznie a franciának, mivel a Honda végre egy lóerőktől duzzadó motort adott Roberto Rolfo alá.
A MotoGP-ben taroltak az olaszok, egyelőre úgy látszik, hogy a három talján világbajnok, Max Biaggi, Valentino Rossi és Loris Capirossi között dől el a vasárnapi viadal. Ezt három tény igyekszik alátámasztani. Csak a három olasz váltogatta egymást az első helyen, csak ők jutottak két perc alá, míg legnagyobb riválisuk, a spanyol Sete Gibernau egyelőre csak szenved. Biaggi végre megkapta a gyári Hondát, ami meg is látszott teljesítményén: egy lépessel közelebb került ahhoz, hogy megszerezze nyolcadik győzelmét Brnóban. Ha tényleg sikerül bezsebelnie az aranyat, maga mögé utasítja Giacomo Agostinit, aki szintén hétszer nyert Brnóban.

Cseh Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros-vb 10. futama, Brno

Az 1. időmérő edzés. 125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 2:09.330, 2. Stoner (ausztrál, Aprilia) 2:09.477, 3. Perugini (olasz, Aprilia) 2:09.571, 4. Ui (japán, Aprilia) 2:09.702, 5. Cecchinello (olasz, Aprilia) 2:09.732, 6. Jenkner (német, Aprilia) 2:10.043, …11. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 2:10.447, …25. Tóth Imre (magyar, Honda) 2:12.766, …34. Lénárt Péter (magyar, Honda) 2:15.024
250 kcm: 1. De Puniet (francia, Aprilia) 2:04.099, 2. Rolfo (olasz, Honda) 2:04.413, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 2:04.465, 4. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 2:04.775, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 2:04.853, 6. Elias (spanyol, Aprilia) 2:05.026, …28. Rizmayer Gábor (magyar, Honda) 2:11.671
MotoGP: 1. Biaggi (olasz, Honda) 1:59.520, 2. Rossi (olasz, Honda) 1:59.708, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1:59.739, 4. Ukava (japán, Honda) 2:00.338, 5. Gibernau (spanyol, Honda) 2:00.438, 6. Hayden (amerikai, Honda) 2.00.442
Tv: Eurosport, 12.45–16.00 (élő)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik